Sunday, January 22, 2012

Tre nøkkel-elementer for å forbedre ledelse

Stor ledelse er nøkkelen til suksess. God kommunikasjon er nøkkelen til stor ledelse. Tenk på noen god leder i moderne tid: Gandhi, Martin Luther King, Jr og John F. Kennedy kommer til tankene umiddelbart. De var mektige ledere fordi de kan inspirere folk til å følge dem. Det var deres evne til å artikulere sine visjon som gjorde dem lykkes i å nå sine mål.


Du må være leder som inspirerer teamet til store høyder i organisasjonen. For å få dem til å følge deg, være sikker på at de lytter til dine verdier og din visjon, og deretter opprette retten omgivelsene for dem å trives og vokse.


Verdier


Når jeg nevne verdier, nods alle hodet som om av kurset, Kerri, som er åpenbart. Men når jeg sjekke på denne brikken, jeg finne den siste gangen de diskuterte deres verdier – personlig og profesjonell – med sitt team, var ofte i intervjuet før deres folk selv var ansatt.


Klart må du vite din personlige og din organisasjon verdier å føre effektivt. For eksempel svarene på disse spørsmålene kommer lett til tankene?


Personlig:


1. Hva du står for?
2. Hva er viktigst for deg?
3. Hva vil du at livet ditt for å demonstrere?
4. Hva er dine personlige mål i livet?


Profesjonelt:


1. Hva du står for?
2. Hva er du villig til å gjøre for å få ny virksomhet?
3. Hva er du ikke villig til å gjøre?
4. Har du en profesjonell mission statement?


Kvalitet ledere endre ikke verdiene over tid eller for å oppnå kortsiktige suksess. Konsekvent core organisatoriske verdisystemer utgjør sterk grunnlaget for langsiktig suksess.


En enkel definisjon er at dine verdier er regler som du bruker til å spille spillet. En veldefinert verdisystem gjør alle avgjørelser enklere og oppfordrer teamet å gå hvor du føre.


Visjon


Det er enkelt å si du har en visjon for virksomheten din. Det er din livsnerven. Du vet det innsiden ut. Skrive det ned, er det neste trinnet. Deler den allment med teamet ditt er viktig også. Enda viktigere, må din visjon for bedriften gi et samlende bilde slik at alle i teamet – uavhengig av jobbfunksjon – kan se nøyaktig hvor du kommer og betydningen av sin rolle i å komme dit. Derfor, det klarnet konseptet og klarere (det vil si kort og enkel) meldingen er, jo mer sannsynlig du og teamet ditt, kan nå målet. Din visjon må svare på tre spørsmål. Og det må svare på de tre spørsmålene for alle i teamet.


1. Hva skal vi gjøre?
2. Hvordan gjør vi det
3. For hvem skal vi gjøre det?


Som Jim Collins beviste i sin bok, fra god til store, er dette ikke en 30 minutters, ett møte øvelse. Dette krever 100% deltakelse. Det kan ikke være en ovenfra-og-ned-beslutning. Det må være gjentakende og inkluderende.


Miljø


Andrew Carnegie sa: "Du må fange og beholde hjertet av mannen opprinnelige og Super stand før hans hjernen kan gjøre sitt beste." Når du forstår hva er i kjernen av gruppemedlemmene, kan du tjene dem og tillate dem å nå sitt fulle potensial. Verdien sin unikhet. Gruppemedlemmene er dine interne kunder. Du må spandere seg minst så vel som eksterne kunder. Dette er det høyeste nivået av kundeservice.


Figuren rett arbeidsmiljøet og du har lojale gruppemedlemmer å lede. Det betyr at du må opprette et arbeidsmiljø som respekterer hver person, verdsetter dem og belønner deres innsats og oppfordrer en åpenhet for å endre. Gjør det til et trygt miljø, som oppfordrer til å prøve nye ideer. Når du frigjøre personlige kreativitet, har hvert gruppemedlem en eierandel i resultatet. Det er et miljø som fremmer vekst på alle nivåer. Kombiner alle tre elementer, og du har en formel for inspirerende storhet og fører til Nevermind. Gjøre det nå!

No comments:

Post a Comment