Sammendrag: De fleste bedriftsledere kan utvikle en forretningsstrategi, men de vanligvis forsømme hva er like viktig, Leadership Strategy. A Leadership Strategy fokuserer på å ha folk som må implementere bedriftsledere strategi som er blitt årsak som brennende handling for den strategien suksess.
Under andre verdenskrig hadde Winston Churchill en innrammet inskripsjon på hans skrivebord som sa: "det ikke er nok å si vi gjør vårt beste. Vi må lykkes i å gjøre det som er nødvendig."
Verden krever resultater. Gode intensjoner og løfter er ikke bruk for den. Og en av de beste måtene for en leder å få resultater er å ansette en strategi, som er en plan, en metode eller en serie med handlinger for å oppnå et mål eller en bestemt utfallet. Det spiller ingen rolle hva jobben du har eller hvor mange personer du er ledende, hvis du ikke komme tak i utfordringene med å utvikle og gjennomføre strategier, begrenser du dine evner til å få resultater.
I en forstand, strategier er egenveksler, betaling på oppfordring. En grunn for sine stadig mindre enn verdig anbudet er de ikke er støttet av en Leadership Strategy.
Leadership Strategy--har du hørt om det? Jeg vedder på at du ikke har. For en ting, er ikke det undervist på business skoler. Og en annen, selv i det usannsynlige du har hørt om den, og vet hva det er, du sannsynligvis vet ikke hvordan å gjøre det skje.
I denne artikkelen, vil jeg vise deg hva en ledelse strategi er og måter å instituttet den. Det kan være langt viktigere enn din standard forretningsstrategi.
Mens en forretningsstrategi søker å formidle en organisasjons funksjoner rundt sentral, søker organisere konsepter, en ledelse strategi, derimot, å få tak i, organisere og direkte dyptfølt satsing på folk som må utføre forretningsstrategi.
Forretningsstrategi er seil, Leadership Strategy i ballast. Uten en Leadership Strategy Kapseise de fleste forretningsstrategier.
For å forstå hva en ledelse strategi er, la oss se på dine siste ledelse-aktiviteter.
Dele en enkelt papirark i to kolonner som er merket med a og B. Øverst i kolonne a skrive "virksomhet (eller organisatoriske) strategier". På toppen av kolonne b skrive, "Ledelse Strategies"--med andre ord, hvilke strategier ble brukt til å få folks dyptfølt forpliktelser til å utføre virksomhetens strategier?
Tenk på strategier som organisasjonen har utviklet i løpet av de siste årene. De kan være produktstrategier for, tjenesten strategier, veksten strategier, salgsstrategier, markedsføringsstrategier. Du har ikke forklare det i detalj, bare gi hver strategi en kode og skrive ned koden.
Gjorde oppføringene i kolonnen en kamp oppføringene i kolonne B? Var det noen oppføringer i det hele tatt i kolonne B? At gapet mellom hva som var i kolonne A, og hva som var i kolonne b er en morder gap. Det betyr at virksomhetens strategier ikke har blitt utvidet av lederskap strategier. Og når det skjer, resultater lider.
Jeg ikke bryr seg hvis du føre tre personer, tre hundre eller tre tusen og mer. Jeg bryr seg ikke hvis du er i salg, du er en plante veileder, en markedsfører bestyrer eller en COO, CFO eller CEO. Du kommer til å trenge en Leadership Strategy.
Og hvis du ikke tror du trenger noe slag av strategi, tro om igjen. Uansett hva du gjør jobben tar strategiske tenkning. Faktisk gir komme i vane med å se på uansett hva du gjør i strategiske termer deg en stor fordel i din karriere fremme.
Røttene av ordet "strategi" kommer fra to tyske ord, den første betydningen en encamped eller spre ut hæren og deretter andre ordet betyr "å kjøre." I andre ord, en strategi gir retning, organisasjon og styrken til en ellers spredt organisasjon.
De fleste bedriftsledere er gode å utvikle forretningsstrategier. De lærte hvordan på business skoler. Men jeg vil satse på at 9 999 ut av 10.000 ledere ikke vet hva en ledelse strategi er, enn si hvordan det passer inn med en forretningsstrategi.
Lederskap strategier er ikke undervist på business skoler fordi slike strategier finner mening ikke i abstrakte formuleringer eller case-studier, men i det ikke kan læres, men må oppleves, behandle og forhold.
Og hvis du ikke har tenkt på en ledelse strategi før, begynne å tenke på det nå, fordi det kan øke din karriere på mange måter.
De fleste ledere utvikle sine strategier i bunker, uten å ta i betraktning de utenfor bunker som har til å gjennomføre den. Uforvarende, de kjøper inn "feilslutning automatisk gjensidighet" – overbevisning at deres hengivenhet til årsaken automatisk reciprocated folk de leder. Det er en feilslutning fordi gjensidighet ikke er automatisk. Det kan ikke bestilles. Det må være dyrket og tjent.
Her, da, er fem trinn for å utvikle en Leadership Strategy.
(1) Forstå din forretningsstrategi. Det er mange bøker og kurs på å utvikle forretningsstrategier. Jeg ønsker ikke å re-oppfinne hjulet denne. Nok for å si klart bør du utarbeide som strategi.
(2) Identifiser dream(s) av årsak-ledere.
Hvorfor må jeg si "drømmer"? Langt fra å være Lo, er drømmer ting som vanskelig, målt resultater er laget av.
Se på det på denne måten: ledelse er motiverende eller det er stumbling i mørket. De beste lederne bestille ikke folk til å gjøre en jobb, beste lederne motivere folk til å gjøre jobben.
Problemet er det store flertallet av ledere ikke dybden dypt aspekter av menneskelige motivasjon og så ikke klarer å motivere folk effektivt.
Drille ned gjennom mål og målene og ambisjonene og ambisjoner og du treffer grunnfjellet av motivasjon, drømmen. Mange ledere ikke klarer å ta det i betraktning.
Drømmer er ikke mål og mål. Mål er resultatene mot som innsats er rettet. Realisering av en drøm kan inneholde mål, som kan være stepping steiner på vei til å oppnå drømmer. Men virkeliggjøringen av et mål fører nødvendigvis ikke virkeliggjøringen av en drøm.
For eksempel, Martin Luther King ikke si, "Jeg har et mål." Eller "Jeg har en mål." Kraften i denne talen var i den "Jeg har en drøm".
Drømmer er ikke ambisjoner og ambisjoner. Ambisjoner og ambisjoner er sterk ønsker å oppnå noe. Kongen sa han hadde en aspiration eller ambisjon som "... One dag denne nasjonen vil stige og leve ut den virkelige betydningen av sin trosbekjennelse:"Vi holder disse sannheter for å være selvinnlysende, at alle mennesker er skapt like."" Han sa han hadde en drøm.
Hvis du er en leder som taler til folks ambisjoner og ambisjoner, snakker du til noe som motiverer dem, ja; men du er ikke nødvendigvis å peke til heartwood av deres motivasjon.
Tross alt, kanskje en aspire eller være ambisiøs å oppnå en drøm. Men aspiration og ambisjon kan også kobles til ting av mindre betydning enn en drøm.
En drøm omfavner våre mest lengsler. Det bærer vår meget identitet. Vi vil ikke ofte føle oppfylt som mennesker før vi realisere våre drømmer.
Hvis ledere er å unngå menneskers drømmer, hvis ledere er bare sette mål (like viktig som mål er), de går glipp av best av muligheter til å hjelpe disse menneskene brennende handling å oppnå gode resultater.
Jeg underviser ledere å ha sine organisasjoner komme inn i riket av å oppnå "flere resultater raskere, kontinuerlig." Hvis du vil gjøre dette, må du først ta problemer med å forstå drømmer om folk du føre.
(3) Opprett en delte drøm. Hvis din visjon for der du vil at organisasjonen å gå og deres drøm om hvor de ønsker å gå er delt, kaller du det en delte drøm. Videre, du kan ikke gå til neste trinn, med mindre du har utviklet en delt drøm.
Se på det på denne måten: det kritiske problemet med Leadership Strategy er ikke motivasjon over lederne. Som leder, må du være motivert. Hvis du ikke er motivert, bør ikke du være ledende. Det viktige er: kan du overføre din motivasjon til personer slik at de er så motivert som du er?
(For øvrig, delte drøm er ikke "vinn/vinn". Som du ser, er det mye dypere og rikere forhold enn de selv-begrensende "Vinn/vinne"; for i motsetning til "vinn/vinn" er delte drøm en pågående forholdet prosessen fra hvilke flyt gjensidig fordelaktige forventninger og løsninger.)
(4) Gjør delte drøm til en ledelse strategi. Leadership Strategy er delt drømmen manifestert ved en handlingsplan.
I handlingsplan, kan du avgrense milepæler som tar deg til den delte drøm. Første milepæl er kanskje en omfattende og strenge identifikasjon av behovene til årsaken-ledere og hvordan disse behovene dovetail til forretningsstrategi. (Husk, du kan bruke denne prosessen med en rekke årsaken ledere. Bare skalere opp til nummeret du ønsker.)
Churchill hadde det rett, "... vi må lykkes i å gjøre det som er nødvendig."
Og en av de beste måtene for en leder å få folk til å lykkes i å gjøre det som er nødvendig er å kombinere en forretningsstrategi, med en ledelse strategi.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment