Sammendrag: Din karriere fremme er predicated ikke bare på å være en god leder, men også på din blir gjenkjent av andre at du er en god leder. Mange ledere, men handicap sin karriere ved å unnlate å ha denne erkjennelsen kommer på riktig måte. Forfatteren viser rette veier å dyrke høyre anerkjennelse av din ledelse.
Det finnes to strømmer av konkurranseevnen kjører gjennom hver organisasjon. Først går utover: det er organisasjonens konkurransedyktig aktiviteter mot sine konkurrenter. Andre går innover: det er konkurransedyktigheten til ledere innenfor organisasjonen som er vying mot hverandre for strøm, anerkjennelse, privilegium og forfremmelse.
Skal lykkes i andre, ledere må ikke bare gjøre det bra i jobbene sine, men de må også kunne ha sine sjefer og kolleger oppfatter de gjøre godt.
Med andre ord, må de være i stand til å publisere seg-- eller, for å bruke dialekt, blåse sine egne horn.
Jeg sender imidlertid at hvis en bare setter lepper horn of publisitet og blåser hardt--dvs. gjør en utover Vis av publicizing seg--slikt arbeid vil vise seg for å være discordant og mot sin hensikt. Resultatet vil bli folk å snu ryggen på deg i stedet for å ha dem nynne sang.
Om det er nødvendig å blåse ens eget horn som du klatre stige karriere, er det også nødvendig å vite hvor å gjøre den. Tross alt, er det en kunst til innsats. Her er fire trinn du kan følge.
(1) Identifiser et område i organisasjonen som trenger bedre resultater. Kunsten innebærer ikke bare å velge det riktige resultatene, men gjør det i et samarbeid med andre. Pass på at når du shine lys på mangelen på resultater, ikke du flau noen som har fått i oppdrag for å få disse resultatene. I stedet for å lage vakker musikk, kan du ende opp på en persons enemies list! Få den ansvarlige personen tillatelse til å fokusere på området.
(2) Satt sammen et team som har aktiviteten den er å oppnå disse resultatene. Instrumentet ditt eget betyr at du ønsker å bli sett, ikke som Lone Ranger, men som en lagspiller. Sikre at resultatene som kan oppnås med et team. Verve medlemmer til å bli med teamet ved å gi lederskap forhandlingene. (Hva er det for dem å være en del av teamet?) Vær oppmerksom på som du danne team, av noen harde følelser eller grove kanter som kanskje overflaten mellom og blant gruppemedlemmer og andre i organisasjonen som har en eierandel i resultatene. Hvis du føre et forsøke som forårsaker harde følelser, er det bedre å ha aldri startet det i første omgang.
Videre, det nye teamet må ikke bare være utformes, det må bli MARKEDSFØRT. Begge disse initiativene krever kommunikasjon verktøy og kunnskaper, som kan ta mange former. Først for å beskrive nye teamet eller tjeneste, må kommunikasjon være ansatt for å fullt definere formålet og operatørselskapene prinsipper, og de som er involvert i den. Disse kommunikasjonsverktøyene som er beskrivende i naturen og kan omfatte alt fra biografiske tilbake-grounders til produktbeskrivelser og Datablader.
(3) Oppnå resultatene. Kjøring av og oppnåelse av målrettede søkeresultater er absolutt avgjørende for denne fasen av horn blåser. Kontroller at du scorer en seier, selv om det er bare en delvis seier. Ideen er å få lavt hengende frukt til å begynne å vise andre at teamet er lykkes, og så gå for større resultater senere.
(4) Publisere resultatene. Dette er en av de viktigste trinnene for alle, og det er et skritt som noen ledere følger. De kan sette sammen et team som får noen wins, men de har ingen anelse om hvordan å publisere deres innsats. Den første regelen i dette er: for å blåse ditt eget horn mest effektivt, gjør at du DON'T ta ÆREN FOR THE resultater--i ditt TEAM medlemmer ta kreditt stedet! Din innsats vil få torpedert hvis de ser i det hele tatt selvtillit visning.
Hvis du vil utheve vellykket produktene og tjenestene som er oppnådd av teamet, kan du sette sammen utredninger, datablad, presentasjon papirer og rettssak historie artikler.
Ikke gjør dette en engangs innsats. Du må være kontinuerlig ute etter resultater som er flagge, å sette sammen team for å oppnå resultatene, deretter markedsføring eller offentliggjøring prestasjoner.
På denne måten når du blåse ditt horn i organisasjonen, kan musikken du skal tjene følge deg på en hurtig-rising karriere banen.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment