Kjære Coach,
Spørsmål: Jeg eier og kjøre en bedrift, men min lederskap ferdigheter mangler noen ganger. Min Senior Team refererer til meg som "Mr. Softy," fordi jeg ikke klarer å tøyle de som bryter firmapolicyer. Jeg har bestemt problemer med min VP of Sales. Mens han bringe i nye kontoer, han konsekvent inngår dem feil og fører til alle slags problemer for ansatte i produksjonen. Mitt team holder forteller meg til "la ham ha det", men jeg er ikke sikker på hva jeg skal si. Hvordan kan jeg gjøre ham ansvarlig uten bare avfyring eller truende til brann ham?
Svar: Gratulerer! Du er allerede viste stor ledelse visdom av søker løsninger bortsett fra truende JobbTap. Ansvarlighet du ville aldri utvikle fra avfyring eller truende til brann, allikevel. Eksepsjonell ledere bygge ansvarlighet og styrke deres ansatte ved å spørre dem spørsmål. Min filosofi ledelse er "spørre, ikke fortell." Selv om du har identifisert VP of Sales som forårsaker gjeldende problemer, kontroller at du har alle fakta. Dette kan være en stor mulighet for deg å bygge ansvarlighet – ikke bare i denne ansatte, men i alle dine medarbeidere.
Jeg foreslå å holde et møte for hele selskapet fokusert på de store bilde av hvordan ordrer blir behandlet. Bruke situasjonen med VP of Sales som et eksempel, og spørre: "er denne bestillingen er representative for hvordan fungerer dette selskapet?" Enten alle vil være enig i, eller en interessant diskusjon vil bli utført mellom disagreeing partene. Noen ganger er din rolle som leder til å holde ut av midten og bare forenkle. Lederne for de ulike avdelingene sannsynlig forstår fakta som er bedre enn du gjør, og det er helt ok å innrømme dette. Angi møtet med et åpent sinn. Selv om ansatte begynner ved kranglet og finger peker, vil de til slutt arbeider gjennom til fakta. Du må kanskje pepper samtale med spørsmål, men prøver ikke å gi svar.
Når gruppen har fant frem til det faktiske problemet og personen(e) som er involvert, kan du begynne å diskutere løsninger. Spør bare, "Hvordan vil du løse dette?" Selv om du har løsninger i tankene, må stor ledelse du stole på andre for å utvikle sine egne svar. Gitt dette er første gang du har gjennomgått denne prosessen, jeg foreslår at du bor på møtet. Fortsette å bare stille spørsmål, og hvis bedt om din mening, avstå fra å gi den. Minn din ledere du stoler dem å kjøre sine avdelinger og tjene penger for din bedrift, så sikkert du stole på dem til å løse problemer, som denne. Først kan hele denne prosessen være ekstremt tidkrevende og frustrerende for alle som er involvert. Være trygg på at du er i bevegelse i riktig retning! Dine ansatte vil snart mer bli energized som de føler seg kompetanse, og tiden vil være vel verdt. Ved slutten av denne prosessen, du også finner din makt og realisere du bygget ansvarlighet ved å bare stille spørsmål. Husk: Spør, ikke fortell.
No comments:
Post a Comment