Thursday, January 19, 2012

En kraftig ledelse verktøyet: Tar glede i folk du føre

Lederskap innebærer å få opp resultater, og få resultater innebærer menneskelige relasjoner. Til en viktig grad, jo nærmere folk og leder-bond flere resultater skal tilflyte.


Men de fleste ledere og folk de føre ser på disse relasjonene som en enveis gate: karismatiske ledere som blir ofte definert av valpen bestowed på dem fra folk. Men stor ledelse er virkelig en toveis gate, som også omfatter valpen kommer fra lederen til folk.


Vi vet aldri hvor gode vi er som ledere før vi er delighting i folk vi føre, og gjennom den glede, fører dem til å få stadig bedre resultater mens de blir stadig bedre som ledere og som folk.


For eksempel, fått jeg har nylig en epost fra min gamle selskapet sjef inviterer meg til en reunion. Han skrev, "jeg var den heldigste rifle selskapet sjefen i Marine Corps da jeg var omgitt av den beste gruppen av infanterikompanier offiser lieutenants jeg noensinne visste. Og de var alle i vårt selskap!"


Jeg hadde ikke hørt fra ham i mange tiår, men jeg husker ikke så mye hva jeg gjorde, men hva han gjorde. Han gikk mot korn av stilen ledelse og gjennomføring av noen offiserer jeg visste--offiserer som fikk jobben gjort av ganske mye å være fokusert på seg selv og sin karriere.


Min ex-selskapet sjef, imidlertid, fikk jobben gjort ved å være inspirert av tropper, ikke av seg selv.


Ut i sivilt liv, har jeg sett andre ledere ta en lignende glede i og bli inspirert av folk som de leder, og jeg har kommet til å innse at dette penchant er virkelig en kraftig, men sjelden brukt, ledelse verktøyet.


Hvis du vil bruke verktøyet riktig, må tre ting tas i betraktning.


1. Glede må skje innenfor rammen av høye resultater-forventninger. I din glede, ikke bli hindret av bigotry lav forventninger. Min selskapet sjef var kjent for å ha sine menn gjennomgå den vanskeligste treningen og ta på de tøffeste tildelingene. Han gledet sine tropper ikke bare for hva de ønsket å gjøre, men hva han utfordret dem til å gjøre. Tross alt, er ledelse ikke om å ha folk gjøre hva de ønsker å gjøre. Hvis de vil at de ønsket, ville ikke du være behov som leder. Ledelsen er om å ha folk gjøre hva de kanskje ikke ønsker å gjøre og være forpliktet til å gjøre det.


2. Glede må være sannferdig. Ikke prøv å manipulere folk gjennom din glede. Når omstendighetene kalt for det, var min selskapet sjef brutalt ærlig med oss. Hvis vi ikke ble måle til hans høye standarder, ville vi vite om det fra ham på kraftige og levende måter. Hans ærlighet var en ledelse leksjon: har troppene ser seg selv som de bør bli sett, ikke som de ønsker å bli sett. Hisset på sikker, han seg oss opp mange ganger. Men fordi hans ærlighet hjalp tropper som er blitt bedre Marines, var det til slutt godtok og selv ønsket velkommen.


3. Glede må være praktisk. Min selskapet sjef var alltid koble glede han funnet i tropper med erfaringer i å utføre oppdrag og rutiner som kom fra leksjonene. Sin glede var ikke ment å ha folk føler seg godt om seg selv, men å motivere dem til å ta tiltak for å bli stadig bedre. På dette med å bli bedre og får bedre i streve, limt vi på. Klart, går hvor vi måtte gå og gjøre hva vi måtte gjøre, var vi ofte elendig; men gjennom det hele, var det på baksiden av hodet mitt i det minste tvang ikke å la ham ned-- og ikke la hverandre ned.


Du ikke har tenkt om glede som ledelse verktøyet, men det er en av de mest effektive fordi det går rett til hjertet av å få resultater gjennom sementere høyre relasjoner. Husk disse tre faktorene når uttrykke din glede og ledelse vil bli velsignet daglig med nye muligheter.


2006 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.

No comments:

Post a Comment