Sammendrag: En av de største hindringer ledere ansiktet når du prøver å instituttet endring i en organisasjon er status quo. Her er en måte for å gjenkjenne status quo for hva det er, motstanderen fastsatt, dyktige.
Organisasjoner leve og dø med resultater. Likevel er de fleste organisasjoner får en brøkdel av resultatene de er i stand til. Det er mange grunner til dette: dårlig strategi, dårlig ledelse, utilstrekkelige ressurser, osv. Men en hovedsakelig derfor er oversett av de fleste ledere. Mange organisasjoner snuble fordi de er gjennomsyret med en robust status quo.
Det er problemer med status quo ikke at det blir dårlige resultater. Tross alt, hvis du vet at du får dårlige resultater, kan du gjøre noe med det. Du kan starte tar skritt for å gjøre dem om til gode resultater.
Bryet med status quo er at det blir middelmådige resultater, men representerer dem så gode resultater. Og dårlige resultater er mindre skadelige til en organisasjon enn middelmådige resultater uriktig fremstilling som gode resultater.
Status quo er bare eksisterende status for en organisasjon. Du kan spørre: "Hva er galt med eksisterende tilstanden til en organisasjon?" Mitt svar er "Mye." Faktisk status quo er alltid... ikke noen ganger... alltid galt.
Ledelsen er ikke et mål på resultatene. Resultatene er et mål på lederskap. En leder skal få ikke gjennomsnittlig resultater, men flere resultater raskere, og "mer og raskere" kontinuerlig.
Status quo er fienden av "mer resultatene raskere kontinuerlig" fordi status quo er i bedriften til å være status quo først og få resultater for det andre. Nummer én prioritet er alltid selvtillit bevaring.
Selvfølgelig uten impuls mot selvtillit bevaring, ville organisasjoner raskt falle fra hverandre. Men når impuls hijacks behovet av organisasjonens ledere til å tilpasse seg endrede omstendigheter, status quo er en trussel.
For eksempel: I år inntil midten av 1900-tallet, IBM blomstret ved å ha sine maskiner utføre beregninger ved hjelp av slag kort. Men så den digitale revolusjonen kom. Men under slutten av 1940-tallet og tidlig på 1950-tallet en sterk status quo av ansatte var viet til å sparke kort og var overbevist om digital ville føre til katastrofe.
Som IBM CEO Thomas J. Watson Jr sa i sin bok, "Far, sønn & Co.", "det var ikke en enkelt, hadde for enslig soul i selskapet som grasped engang en hundredeler av potensialet datamaskinen."
Det tok hans sterkt lederskap til bekjempelse av status quo og flytter IBM i den digitale tidsalderen. Hvis status quo hadde fått overtaket, ville ha vært IBM ut av virksomhet i et par år. Likevel, status quo sette opp en kamp som bytter organisasjonen fra slag kort til digital prosesser nesten ødela selskapet.
IBM-eksemplet er ikke unntaket, men regelen: suksess eller fiasko for enhver organisasjon hengsler i stor grad på hvordan landets ledere håndtere status quo.
Ingen tvil om det, hvis du prøver å komme inn i riket av å oppnå flere resultater raskere kontinuerlig, status quo vil angripe deg. Spørsmålet er ikke, "Hvis" men "hvordan"?, og "Når"?
Det er én måte det angrep gjennom status quo pep forhandlingene å få ildfull støtte. Når du er klar for dem, er du bedre i stand til å håndtere dem og komme i forkant av kurven i ødela status quo.
Her er noen setninger som kan brukes i status quo pep samtaler til rally folk mot noen truende sin eksistens.
"Late til å gå sammen, og de vil gå unna."
"Bare gjør jobben din og ingenting mer."
"Enig med alt de sier, men gjøre hva du vil gjøre."
«La det dør en naturlig død».
"Vi prøvde som før, og det fungerte ikke."
"Jeg er for opptatt."
"Det er ikke min jobb."
"Vent 'em."
"Du er leder. Du vare ta på den."
"Det er måten vi gjør ting."
"Du vil ødelegge denne organisasjonen."
"Du ikke forstår meg."
"Du ikke forstår hva jeg gjør."
"Du forstår ikke vår organisasjon."
"Det er mer komplisert enn du tror."
"Jeg gjør best jeg kan."
"Gi meg en pause."
"Du ikke blir realistisk."
"Du vil presse meg tørr."
"Ikke du har bedre ting å gjøre?"
"Jeg har for mye på min plate."
"Ikke bust en blod fartøy."
"Jeg vil hjelpe--hvis du gjøre meg en tjeneste."
"Det er ikke i min stillingsbeskrivelsen."
"Alt betaler det samme."
"Hvorfor ikke du avslutter mens du ligger foran?"
"La studere det litt mer."
"Ikke gå av half-cocked."
"For mye, for langt, for fort."
"Vi trenger mer fakta."
Nå som du har en idé om hva status quo er og hvor farlig kan det; ikke la sine pep samtaler fraråde du fra ditt oppdrag som leder for å oppnå flere resultater raskere kontinuerlig.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment