Friday, December 2, 2011

Lederskap-Talk: Den mest kraftige ledelse verktøyet av alt (del 2)

Sammendrag: Forfatteren hevder at presentasjoner og taler er minst effektivt middel for ledelse kommunikasjon. Det er en mye mer effektiv måte: ledelse snakke. I denne tre-del-serien beskriver han underliggende prinsippene for ledelse snakke og måter å utvikle og levere den.


Turbo-Charge din karriere med verktøyet for mektigste ledelse av alt: Ledelse snakk. (Del to)
av Brent Filson


I del 1 beskrevet jeg ledelse snakke og hvor det er en mye mer effektiv ledelse verktøyet enn presentasjoner eller taler.


Jeg også beskrevet to grunnleggende lokalene som lederskap snakke er basert på.


I del to, vil jeg vise deg formålet med ledelse snakke. Du vil ikke kunne gi lederskap snakke effektivt på en konsistent basis Hvis du misforstå formålet.


Lederskap snakke drive ikke formål. Formål stasjoner ledelse snakke. Det er bare ett formålet med ledelse snakke: det er for å motivere folk til å være årsaken-ledere med å møte utfordringene du møter.


Dette er viktig i å forstå forskjellen mellom ledelse forhandlinger og presentasjoner/taler.


Du er en leder. Du har en oppgave å fullføre. Vil du at folk du føre å bare gjøre oppgaven? Eller vil du at disse menneskene å faktisk ta ledelsen i å utføre oppgaven? Forskjellen mellom å gjøre og ledende i form av gjennomføring er stock car og en formel 1-racer.


Tydelig, kan du bestille dem for å gjøre oppgaven, og hvis du er i en posisjon av myndighet, de sannsynligvis vil utføre ordren. Men de kan ikke gjøre det med full forpliktelse. Eller de kan på nytt som bestilles. Eller de kan være tilbøyelig til å gjøre ingenting med mindre bestilt, og så etter å oppnå oppgaven, de gjøre lite annet, men vente på neste bestilling.


Imidlertid innebærer sine forplikte seg til å ta ledelsen å etablere et spesielt forhold til dem.


For eksempel, gjør går tilbake til eksempel jeg brukte i del en, hvis en er en etasje feiemaskin, man beste gulvet feiende, ikke bare ved å gjøre det, men ved å ta ledelsen i gulvet feiende.


Slikt lederskap kan innebære: å ta initiativ til å bestille og administrere forsyninger; evaluere resultatene jobb og heve disse resultatene til stadig høyere nivåer; har gulvet feiende være en integrert del av den generelle rengjøring politikken; hiring, trening, utvikling av andre etasje sweepers; Instilling en "gulvet feiende esprit" som kan være manifestert i trening; spesielle uniformer og hederstegn; opptreden, osv.; Angi etasje feiende strategi og mål.


Ellers i en "gjøre"-modus skyver en bare en sopelime.


Du kan si, "lytte, Brent, en jobb er en jobb er en jobb. Denne ledelse ting gjør for mye av ikke mye!"


Kan være. Men mitt poeng er at anvender lederskap til en aktivitet endres forventningene til aktiviteten. Det endrer selv selve oppgaven. Tenk på det, når vi selv blir utfordret til å lede og ikke bare do, vår verden, jeg sender, endres.


Videre, selv om du kan bestille folk til å gjøre en jobb, kan du bestille noen til å ta ledelsen i den. Det er deres valg om de ta det eller ikke.


Dette er hvor ledelse snakke leveres i. Bruker det, sette du opp miljø der de gjør det valget.


Lederskap Talk er ikke bare den viktigste måten å få årsaken ledere; Det er den eneste måten å få dem på en konsistent basis.


I den siste delen av denne serien med tre deler, vil jeg vise deg hvordan å utvikle og levere en stor ledelse forhandlinger.


2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.

No comments:

Post a Comment