Ledelsen er ikke om å vinne en popularitet konkurranse, er det om å få gode resultater. Hvis du vil gjøre dette, må ledere utfordre folk til ikke å gjøre hva de ønsker å gjøre, men hva de ikke ønsker å gjøre.
Dette betyr å få folk ut av å være komfortabel å oppnå gjennomsnittlig resultatene til å være ubehagelig å gjøre det som trengs å få gode resultater. Selvfølgelig vil folk så utfordret ofte bli sint med deg.
Provoking folks sinne kommer med territoriet til å være en utfordrende leder. Faktisk, hvis du ikke får en del av folk du føre sint med deg, kan du ikke være utfordrende dem nok.
Dette betyr ikke at du la deres sinne fester. Du absolutt må beskjeftige seg med den. Tross alt, motivere ikke du sint, ergerlig folk til å være årsaken-ledere.
Men det er en annen sint person du har å håndtere. Hvis du ikke avtale med vedkommende, kan du ikke få resultatene du er i stand til. Denne personen er deg.
Akkurat som folk får sint i en utfordrende situasjon for lederskap, så gjør for deg. Det er bare naturlig. Du kan få sint på deres ikke forstå utfordringen, eller deres ikke tar handlingen du vil bruke, eller deres ikke lytter til deg, eller deres ikke er fullstendig forpliktet til å gjøre hva du synes er viktig, eller deres disobeying dere eller deres forsøk på å undergrave din leder, eller noen tall av ting.
På samme måte som du må kjenne igjen i give-and-take ledelse møter, noen ganger får du sint, bør du også anerkjenne at er slike sinne flott mulighet. En mulighet for deg å oppnå gode resultater.
For å forstå dette, vil jeg du skal huske David Coffin og Aristotle.
Når du skriver boken min, Executive taler: 51 CEOs fortelle deg hvordan du gjør din, jeg intervjuet CEO David Coffin som sa: "Jeg er tålmodig, rimelig, selv varmebehandlet. Men når min tålmodighet går ut vil jeg gi mine beste snakker..... Noe må gjøres. Du vil få det gjort!"
Jeg råd ledere som gode resultater skjer i riket av fritt valg av folk du føre og at for å gi folk valg, ledere bør være "pasient, rimelig, selv varmebehandlet." De bør også være flott lytterne og tilpasse ved å spørre gode spørsmål
... mesteparten av tiden.
Noen ganger, men ledere må la deres tålmodighet løp ut. De må bli sint og vise folk de er sint... fordi noe må gjøres og de ønsker det gjort!
Bare å få sint og kommuniserende er at sinne imidlertid ikke nok å gripe sjansen sinne kan gi. Det er der Aristotle kommer inn.
Aristoteles skrev i Nicomachean etikk: "hvem som helst kan bli sint. Det er lett. Men å være sint med den rette personen i rett vinkel til rett tid på rett formål på den rette måten--det ikke er lett.
Hvis du får sint, tenke på David Coffin og Aristotle. Bli sint med den rette personen i rett vinkel til rett tid på rett formål, på riktig måte, og du finner du får økninger i resultatene.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment