Sammendrag: Å ha en "godt nok" holdning er en alvorlig stumbling block for ledere. En slik holdning tillater dem å unngå det harde arbeidet med å finne bedre måter å gjøre ting. Ledere vil være mer gjennomført, og vil oppnå mer, når de eschew "godt nok" og vedta en holdning av å ha en "kraftige misnøye" med hvordan ting er.
I ledelse er god nok ganske ille
av Brent Filson
Første gang jeg møter en leder å avgjøre hvis vi bør arbeide sammen, spør jeg alltid et spørsmål. Svaret på det spørsmålet gir meg en idé av om vi har en produktiv relasjon. Svaret også forteller meg hvordan karriere av som leder kan slå.
Jeg spør, "Er du fornøyd med resultatene du får nå?"
Det er enkelt nok spørsmål, men den peker til en verden av forskjell mellom ledere. Fordi Hvis svaret er "Ja" så vår møtet blir korte. Vi vil raskt gå våre egne måter. Min ledelse metoder kan ikke hjelpe en fornøyd leder, en leder som lever av "gode nok". Disse metodene kan bare hjelpe hvis den lederen har en kraftig misnøye med resultater-h / hun får nå.
For å forstå dette, la oss gå tilbake til grunnleggende: ledere gjør noe viktigere enn få resultater. Hvis du ikke får resultatene, vil ikke du være ledende for lenge. Noen som kan få resultater er alltid venter i kø for å ta plass. Hvis "godt nok" er bra med deg, er den neste beste tingen til noen som ikke kan eller vil ikke få nødvendige resultater. Så, er "godt nok" din fiende "kraftige misnøye" din velgjører.
Jeg sier ikke at du bør gå i en funk kraftfullt misfornøyd med alt og alle. Du ville bli en kongelig smerte. Hva jeg sier er resultater bør sees ikke som en slutt i og av seg selv, men en del av en naturlig prosess for å få mer. Kraftig misnøye har ikke å være en downer. Det kan være en glede. Glede av å ha mulighet og privilegium å tenke nytt og handle nytt. For å være kraftfullt misfornøyd, må en være avslappet, åpne, omsorg og ydmyke. Banishing "gode nok", omfavne "kraftige misnøye" blir en dypt berikende måte ikke bare for å være en leder, men å leve livet.
Så ta en gledelig, kraftig misnøye i ledelse-aktiviteter og se forskjellen som det gjør i kommunikasjon med andre og resultater.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment