Sammendrag: Forfatteren hevder at presentasjoner og taler er minst effektivt middel for ledelse kommunikasjon. Det er en mye mer effektiv måte: ledelse snakke. I denne tre-del-serien beskriver han underliggende prinsippene for ledelse snakke og måter å utvikle og levere den.
Turbo-Charge din karriere med verktøyet for mektigste ledelse av alt: Ledelse snakk. (En del tre)
av Brent Filson
Utvikle og levere en stor ledelse snakke, må du forstå at hver snakke har tre viktige deler. (1) Publikum behov. (2) Sterk tro. (3) Handling.
(1) Deltakerne trenger: første skritt i å sette sammen en ledelse snakke er å forstå behovene til mottakerne. Som jeg forklarte i del to, kan ikke de bestilles å være årsaken-ledere. Sin forpliktelse er en av fritt valg. De vil ikke gjøre det valget med mindre de tror at deres er årsaken-ledere vil i noen måte hjelp løse problemene med sine (ikke din) trenger.
Alle behov er problemer. Alle problemer roper etter løsninger. Når du hjelper dem med disse løsningene, er det en lang vei nedover veien av motivere dem til å gjøre valg å være årsaken-ledere.
Når du svarer på disse spørsmålene, har du en god idé hva deres behov er. (1) Hva er i endring for dem? (2) Som de heller vil ha fører dem foruten deg? (3) Hvilken handling vil de ta? (4) Hva gjør de føler? (5) Det frykter de? (6) Hva er deres store problem? (7) Hva gjør dem sint? (8) Hva drømmer de?
(2) Sterk tro: er viktig å kjenne ditt publikum behov, men det er bare første skritt i utviklingen av en ledelse snakke. Det neste trinnet innebærer sterk tro, ikke bare tro, men deres. Tydelig, må du tro på årsaken. Men tro er irrelevant. Tross alt, hvis du ikke tror på årsaken, bør ikke du være ledende det. Nøkkelspørsmålet er kan du overføre tro til dem slik at de tror på det så sterkt måte, og vil forplikte seg til å bli årsaken-ledere?
Som jeg forklarte i del to, spør du folk til å ta ledelsen for din sak. Ta ledelsen er en spesiell oppgave, ringer for en spesiell forpliktelse. Folk vil ikke påta seg lederskapet lett. Det er ikke ditt valg for dem til å ta ledelsen. Det er deres valg. Og for å veie de argumenter for og imot for det valget, de vil vite to ting: hvem du er og hvorfor du er der.
Du må fortelle dem, eller de vil fortelle deg. Og hvis de fortelle deg, kan du ikke liker hva de sier.
Til hvem du er: I deres øyne, hvem du er omfatter kunnskap/ferdigheter til å møte utfordringene i årsaken og din forpliktelse til denne årsaken. Hvis de oppfatter at du har svak fotballkunnskaper og/eller svak forpliktelse, vil de Tapp du som uverdig, og kanskje enda verre, upålitelige.
Som til deg hvorfor du er der. Det er bare ett svar å hvorfor du er det: de må vite at du er der for å hjelpe dem med å løse problemer av deres behov.
Uten kommunikasjon sterk tro på alle punkter, hvem du er og hvorfor du er der, kan du ikke gi lederskap snakke motiverer dem til å være årsaken-leder.
(3) Handling. Det er ikke så mye hva du si det er viktig når du gir en ledelse snakke, det er hva publikum gjør etter at du har hatt si. Funksjonen av The ledelse snakke er å ha folk ta handling som får resultater-- og flere resultater enn bare gjennomsnittet resultater, mer resultater raskere og "mer raskere" på en kontinuerlig basis.
Når du begynner å se ledelse samhandlinger i form av fysisk handling, vil du se din ledelse, og måten du får resultater i frisk måter. Utfordre dine årsak ledere å ta fysisk handling ved å spørre dem, "hvilke tre eller fire ledelse handlinger, fysiske handlinger, vil du ta å oppnå resultatene vi trenger?'
Har folk flytte fra bare sier de vil gjøre ting å faktisk ta fysisk handling å gjøre dem vil dramatisk øke
effektiviteten av presentasjonen.
Jeg har fått undervisning ledelse snakke til tusenvis av ledere over hele verden i løpet av siste 21 år. Mange av dem har funnet ut at forskjellen mellom ledelse snakke og presentasjoner/taler er forskjellen mellom skrivemaskiner og wordprocessors. Jeg husker jeg bruker en skrivemaskin. Jeg var glad for å bruke den. Jeg hadde ingen anelse om at jeg trengte en wordprocessor. Men når jeg kjøpte en wordprocessor og gikk gjennom problemer med å lære å bruke det, jeg så hvor dårlig jeg hadde trengte det alle sammen. Jeg så at det var et stort steg i form av hurtighet, effektivitet og produktivitet over en skrivemaskin. Så det er med ledelsen snakke og presentasjoner/taler. Når du går gjennom bryet å lære å bruke ledelse forhandlinger bruke dem konsekvent på daglig basis, vil du finne de kan transformere ledelse effektiviteten og øke din karriere i presentasjonene måter og taler kunne aldri gjøre.
Slike transformeringer vil ikke skje umiddelbart. Det vil ta litt tid å lære prosessene og være komfortabel med å bruke dem. Siden du ikke er i en av mine seminarer, der deltakerne vite testet prosesser til å opprette og levere ledelse forhandlinger i en relativt kort tidsperiode, er det mulig at du må stole på å sette dem sammen detaljer her og der.
Men i disse innledende stadier av å utvikle og levere ledelse forhandlinger, sette dem sammen er en effektiv måte å slå læringskurve. After all, ledelse er lang og karriere er korte. Du lærer ikke å gi ledelse forhandlinger som en kort sikt forsøke. Det bør være en karriere-forsøke. Trinn for trinn, være konstant oppmerksomme på de tre utløserne, behov, tro, handling. Snakk fra og til de utløsere. Du kan oppdage at å gi lederskap forhandlingene konsekvent er det beste som noen gang har skjedd med din karriere.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment