Thursday, December 1, 2011

Lederskap-Talk: Den mest kraftige ledelse verktøyet av alt (del 1)

TILLATELSE til Publiser: Denne artikkelen kan publiseres i nyhetsbrev og webområder forutsatt henvisning er gitt til forfatteren, og den vises med inkludert opphavsrett, ressursen boksen og aktivt webområde koblingen. E-post-varsel om hensikt å publisere er verdsatt, men ikke nødvendig: e-post til: brent@actionleadership.com


Ord greven: 879


Sammendrag: Forfatteren hevder at presentasjoner og taler er minst effektivt middel for ledelse kommunikasjon. Det er en mye mer effektiv måte: ledelse snakke. I denne tre-del-serien beskriver han underliggende prinsippene for ledelse snakke og måter å utvikle og levere den.


Turbo-Charge din karriere med verktøyet for mektigste ledelse av alt: Ledelse snakk (Part One)
Av Brent Filson


Ledere snakker 15 til 20 ganger daglig. Du snakker på møter, du snakker på tvers av deres pulter, du snakker i telefonen, du snakker i e-post, du snakker til lunsj, ved siden av vannet kjøligere og på heiser, etc.


Det er i samspillet mellom de snakker møter, multipliseres daglig, måned i og måned ut, år og år ut, du bli en vellykket leder eller ikke.


Hvis disse møtene er definert av ledelse forhandlinger, i stedet for presentasjoner/taler, vil effektiviteten av din ledelse bli dramatisk økt, ikke bare i jobben din, men i din karriere.


Her er hvorfor: det er en stige verbale overtalelse. De laveste sprosser (minst effektive) som er presentasjoner og taler. Først og fremst, kommunisere de informasjon.


Men den høyeste rung, den mest effektive måten å kommunisere som leder, er gjennom ledelse snakke.


Lederskap snakker ikke bare kommuniserer informasjon. Det gjør noe mye mer. Det må du opprette en dyp, menneskelige, emosjonelle tilkobling med folk – så viktig i motivere dem til å oppnå resultater.


Når du forstår ledelse snakke, finner du det er uunnværlig for din ledelse. Du vil aldri gå tilbake til å gi presentasjoner/foredrag på nytt.


Jeg skal vise deg hva det er og noen tips om hvordan du bruker den. Men først, la oss forstå dette viktig poeng: Hvis ledere ikke måle, er det ofte fordi de opptrer under galt lokalene. Her er to golden ledelse lokalene som driver The ledelse snakke.


Premisset ett. Lederskap er om én ting bare, få resultater, men du kan definere og måle dem. Hvis du ikke får resultatene, du er ikke en leder, eller vil du bli ikke en leder for lenge. Ledelsen er ikke et mål på resultater; resultatene er et mål på lederskap.


Det synes enkelt nok; men mange ledere enten ignorere eller misforstå dette premiss. De kan ikke vite at å få resultater er deres raison d ' être. Eller de kan være fokus på feil resultater. Eller de kan gå etter det riktige resultatene på feil måte.


Hvis ledere ikke handle på premisset ovenfor, vil de gå galt i utallige måter.


Premise to: beste lederne få flere resultater, få dem raskere og få "mer og raskere" kontinuerlig.


Dette kan også virke som en opplagt punkt, men det er et punkt mange ledere savner så vel. I ledelse er den største synden den største forræderi, for å få riktige resultater for feil årsaker.


For eksempel, tror mange ledere at de kan kostnad-kuttet sin vei til å oppnå en robust organisasjon. Ikke misforstå: kostnadsstyring bør være et pågående forsøk på i enhver organisasjon, men å stole på det som den primære resultater-generatoren kan føre til en organisasjon drives i bakken. Å oppnå "flere, raskere, kontinuerlig" betyr går utover et eksklusivt fokus på Kostnadsreduserende og får resultater ved å tappe hjertet av hva organisasjonen handler om.


Og hjertet av enhver organisasjon er formålet og folk: Kombinasjonen av dens sentrale formål og handlinger av folk som manifestere det formålet. Disse personene må oppføres som føre til ledere. Årsaken ledere utføre mer enn jobben sin; de faktisk ta ledelsen av disse jobbene og ved å gjøre så få en spesiell motivasjon, visjon og initiativ til jobber.


Ledelsen er ikke posisjon, det er ytelse. Hvis du er en etasje feiemaskin, si, du best utføre arbeidet ditt ikke bare ved å gjøre gulvet feiende men tar ledelsen av det: med andre ord, nærmer seg jobb med karakteristiske initiativ, omsorg og engasjement ledelse innebærer.


Disse to viktige lokaler beg spørsmålet, hvordan ledere får flere resultater, raskere resultater på en kontinuerlig basis?


Svaret er enkelt: gjennom ledelse snakke.


Lederskap snakke er en kraftig resultater-generator, kanskje mest effektive resultater-generatoren bruker du noensinne. Det fungerer gjennom din samspill med mennesker slik at de blir motivert til å være årsaken-leader(s) for å oppnå flere resultater raskere, kontinuerlig.


Ledelse forhandlinger kan være formell måter å kommunisere, men det meste de er uformell. I motsetning til en tale er de vanligvis interaktiv. De kan leveres hvor som helst: på en konferansebord, over lunsj på et vann kulere, på tvers av et skrivebord. (En av de beste ledelse samtaler jeg har sett tendenser ble gitt av en plante veileder til en av hans teammedlemmene på Bedriftsutflukt mens de satt på baksiden av en lastebil, sipping øl.) Og i mange tilfeller en effektiv ledelse snakke kan gis når roller reversert, når publikum taler til høyttaleren.


Til slutt, selv om de metoder jeg har utviklet for The ledelse snakke er ny, sine røtter gå tilbake til tåken historie. Gjennom historien hadde en ting til å skje, en leder hadde å samle dem sammen og snakke fra hjertet når folk nødvendig for å oppnå stor sammenhenger. Som leder måtte gi en ledelse snakke.


I de to neste delene, vil jeg beskrive de viktige elementene ledelse snakker, slik at du kan begynne å utvikle og levere dem umiddelbart.


2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.

No comments:

Post a Comment