Tuesday, December 6, 2011

Hva er påske i din virksomhet?

Påske 2005 kommer, søndag 27 mars, og kristne over hele verden er varmer opp for å feire død og oppstandelse av vår Herre Jesus Kristus, en stor offer for menneskeheten.


Hva med deg og din bedrift? Er det noe markedet kan feire om noen store offer som du har gjort for ansatte, kunder, partnere, kolleger, venner, regulatorer og andre interessenter? Eller er du i business venter på at andre til å gjøre offer, og du deretter storm som en opportunist og høste fra andre smerter?


Mange av oss er sånn. Vi ønsker å leve, og kanskje "dø" for oss selv. Ingen eller bedrift ønsker å "dø" for andre. Hvis alle hadde en påske, og "døde" på noen måte, akkurat som Jesus døde fysisk for menneskeheten, deretter verden av virksomheten ville være et bedre sted for oss alle. Og så spør jeg deg spørsmål, "Hva er påske i din virksomhet?"


Så hva er det i bibelsk kristendom som gjorde den føderale regjeringen i Nigeria erklærer helligdager for Langfredag og påskedag? En periode Christian høytidsdag. Vel, Ja. Høye peker på kristne kalenderen, fortsatt Ja. Å respektere Christian sensibilities, på samme måte som regjeringen for muslimer, fortsatt i rekkefølge. Å gi arbeiderne og profesjonelle tid for å avkjøle seg, hvile og reflektere over meldingen og betydningen av Easter, er ennå en annen god grunn.


Disse er alle valid grunner Hvorfor regjeringen erklærer helligdager for kristne og muslimske festligheter. Og viktigste av disse festligheter vandringer, faste og bønn, almisser, religiøse tjenester og underholdning. Men det kritiske spørsmålet for profesjonelle som fortsatt er ubesvarte er dette: "Kan jeg kopiere meldingen over de religiøse festivalene min tro, i min virksomhet, min jobb, mitt yrke?" Hva er programmet og fordelene disse meldingene for min klientell, kunder, kollegaer, partnere, investorer, regulatorer, ansatte og samfunnene der jeg gjør forretninger? For kristne profesjonelle kritiske spørsmålet gjenstår: "Hva er påsken din virksomhet?"


Meldingen av påsken er klart. Betyr det at store offer, svik, avvisning, ydmykelse, død, innløsning og oppstandelse til nytt liv. Etter at denne prosessen kommer himmelfart til nye høyder. Død av Jesus garantert frelse, sikkerhet, overflod, trygg levende, glede og fred for menneskeheten. Som gjorde at store offer? Jesus Kristus, Menneskesønnen, en snekker og stelt predikant. I dagens virksomhet, ville Jesus ha vært en profesjonell speaker, som gikk om forkynne hans melding som er merket som gode nyheter eller The evangeliet meldingen. Han solgt noen guddommelige produkter i sin tid. Disse var kjærlighet, omvendelse, frelse, The fornyet liv, Guds rike, og hvordan den kan replikeres på jorden...


Jesus konverteres hans Guddommelige produkter til meldinger og tok det til torget flytte fra sted til sted, markedet til markedet, undervisning og fortelle historier om hans merkevarer. Han hadde ingen office eller Le, eller hjemme. Han var meldingen og Medium og master ekspeditør. Han ikke bare messet, underviste han i sitt publikum. Hvis du vil gjøre det enklere å forstå sitt budskap, underviste han i lignelser, som betyr ganske enkelt ved hjelp av fysisk for å forklare åndelige. Som arbeidsmengden økt, valgte han 12 etterfølgere hvem han forvandlet til disiplene og distribueres til å gjøre hans arbeid-feltet.


Hva var resultatet? Og store folkemengder fulgte ham. hvorfor? Han brydde seg for dem, Han underviste dem, og fortalte dem liv transformerer historier. Han bor og jobbet ved eksempel en guddommelig CEO som var ute i markedet og gjorde hva han forkynte. Han viste vei til evig liv, Omdirigert fokus for sitt publikum til sine lovet land; gjorde tegn og undere; Han matet dem og leget dem. Han taledde med autoritet, noe de aldri hadde opplevd tidligere; fortalte verdien historier om seg selv, hans far, hans visjon og hva han kom til å gjøre. Han demonstrerte hva han forkynte, betalt skatt, anvendt disiplin når det er nødvendig, ingen hykleri, nei falsk. Han ledet av serverer, var ydmyke og viste ledelse og teamarbeid gjennom tjenesten.


Store folkemengder fulgt Jesus, fordi de kjente ham. Han hadde visjon og han gjentatte ganger forklarte det; hvor han var kommer fra, hvor han skulle, som sendte ham; der vil han satt for å gjøre, og prisen han skulle betale for menneskeheten. Noen trodde ham, noen ikke. Jesus i tre og et halvt år konvertert mange uforsonlige og kritikere til hans interessenter. Han visste sitt publikum (kunder), de kjente ham, og beskrev han seg selv i form av verdi legger han til på menneskers liv. Han snakket med autoritet: "Jeg er brød av livet;" "Jeg er oppstandelsen og livet," "Jeg er lys av denne verden."


Og så kjær profesjonell, hvem er du? "Jeg er en lege," god prøve, men du har ikke sagt nøyaktig hva du kan gjøre for meg. "Jeg kan kurere Aids" som er mer som det. Hvis du spre meldingen, vil stort antall pasienter følge deg. Hva er påske i din virksomhet?


Hvis Jesus var å bli i virksomheten i dag, hans merkevarer ville ha vært ledende på markedet, ikke nødvendigvis på grunn av hans Guddommelige Natur, men ganske enkelt fordi hans strategi var enkelt. Hans kommunikasjons-stil var unik, enkel, lastet med visdom og folk-orientert. Han fortalte historier som i dag er merket som "lignelser". Selv om store folkemengder fulgte ham, gikk han fortsatt videre til å betale en stor pris for dem, som sikret evig fordeler for dem og mange av oss i dag. Hans budskapet var enkel: har tro på Gud, omsorg for andre og elske din naboen. Jeg vil betale en stor pris for deg å styrke du. Det er business strategy av påsken, hvis vi kan forholde seg til dagens moderne virksomhet.


Så har du noen eksempler på påske i virksomheten din, jobben din? Er det noen offer du eller din bedrift har gjort eller fortsetter å gjøre til fordel for ansatte, kunder og andre interessenter? Hva er det du gjør offeret som garanterer fordeler i market place? Hva er attendent fordelene? Kan være de kvantifisert, sett eller følte? Det er hva jeg mener med, hva er påske i din virksomhet?


Du trenger ikke noen. Så du er shortchanging markedet, og selv også. Husker du har til å dø for å leve. Det er en åndelig strategi som gjelder like i virksomheten. Som en ansatt, hva ofrer du gjør for din arbeidsgiver, og andre ansatte? Er du bare det å arbeide for betaling?


Når du eller din bedrift "dør" for andre, kan du generere langvarig fordeler. Dette er ikke fysisk død. Det er profesjonell eller bedriftens offer for gode i markedet.


Men hva ser du i bransjen i dag? Profesjonelle og corporate organer dø neppe"" for sine kunder, ansatte, investorer. I stedet er de drepe dem med falske og substandard produkter, svindel, uetisk og skarp virksomhetspraksis. Hvis du vil se krig NAFDAC, staten selvregulerende organ for mat og narkotika i Nigeria er føre mot uekte produkter. Falske forhandlere og produsenter selv slåss tilbake med assassination forsøk på livet til sjefen for NAFDAC og over byråets corporate kontorer. Disse falske selgere vil drepe sine kunder med falske og substandard narkotika og mat. Hvis hver kunde dør, som vil de selger til? Hva er påske i din virksomhet?


Sjekk ut alle markeder, noen produsenter og markedsførere av varer og tjenester er drap eller ripping av sine kunder, kunder, ansatte og andre interessenter. Ennå ønsker de å delta i fordelene med store offer av påsken. Men det har aldri skjedd for dem til å skape fordeler for markedet. Det er en tragedie av dagens marked. Også er ledere i regjeringen, handel og industri enten utnytte eller drepe sine etterfølgere i stedet for servering og å ofre. Det er derfor mange økonomier ikke er vokser. Det er derfor det er så mye motgang og usikkerhet i mange deler av verden.


Enhver bedrift som "dreper" vokse ikke. Men noen som gjør store offer for samfunnet, for andre, vil høste store belønninger for sin virksomhet.
Det er påske i din virksomhet. Hvis du allerede har gjort det, holder den opp, Gud vil sikkert velsigne jobben din, din virksomhet. Hvis du ikke har det, kan du gjøre.


På et personlig nivå, som du skriver din forretningsplan eller personlig utviklingsplan, vennligst plugg i din "Easter strategi". Eller hvis du er pleie det i tankene, tenker påske. Være forberedt på å betale en stor pris for suksess. Ber de på toppen, de vil fortelle deg hva de gikk gjennom – prøvelser, Tilbakeslag, problemer og slit, avvisning og ydmykelse. Meldingen er enkelt! Være forberedt på å ta med kryss å oppnå suksess.

No comments:

Post a Comment