I denne artikkelen ser vi på den første gruppen av aktiviteter som vellykkede ledere må organisere og administrere for å sikre suksess for sine strategier.
Å sikre vellykket analyse, ved: analysere miljøene på regelmessig basis, og i tillegg når det oppstår store endringer; ved hjelp av juridisk og etisk betyr å samle informasjon; ved hjelp av erfarne spesialister å samle og analysere informasjonen; ved hjelp av et passende utvalg av informasjonsinnsamling verktøy og teknikker; samle inn informasjon fra et passende utvalg av kilder; å sikre at prognoser, støttes trender, spådommer, av tilstrekkelig bevis. Målet er å gjennomføre en analyse som gir organisasjonen med et klart bilde av dagens miljø der den opererer, og en prognose av forestående endringer. Dette vil aktivere lederne i organisasjonen å gjøre endringer i eksisterende operasjonelle målsettinger Svar å funn på dagens situasjon og lengre sikt planer om i forberedelse til de anslåtte endringene. En grundig analyse skal utføres minst årlig, med kvartalsvise anmeldelser. Dette vil sikre at lederne i organisasjonen er fullt informert til enhver tid, og er utstyrt med informasjon som vil gjøre dem til å svare riktig på eventuelle endringer som virker inn på organisasjonen.
Analysere eksterne miljøet, ved: identifisere komponentene og grensene for ytre miljø der organisasjonen har virksomhet; vurderer den nåværende politiske, økonomiske, sosiale, teknologiske, og miljømessige situasjonen; samle passende, tilstrekkelig, pålitelig og gyldig informasjon; identifisere og vurdere trender; evaluere virkningen av gjeldende påvirkninger på organisasjonen; prognoser virkningen av mulige endringer på organisasjonen. Målet her er å samle informasjon som fremhever eller endringer i verden der organisasjonen har virksomhet. Det er mange tusenvis av lokale og internasjonale påvirker og styrker hvilken innvirkning på organisasjonen. Indikativ eksempler demografiske endringer, endringer i kulturelle og sosiale atferd endringer, som kan føre til endringer i kunden markeder og kjøpe mønstre. Et annet eksempel er en potensiell eller prognose endring i en teknologi som kan ende krever for bestemte produkter eller tjenester. For nesten enhver organisasjon, uansett størrelse, og alle bransjer, er samle og analysere denne typen informasjon kritiske.
Evaluere konkurrent atferd, ved: identifisere nåværende og potensielle konkurrent organisasjoner; samle riktig informasjon om gjeldende og prognosen konkurrent aktivitet; evaluere styrker og svakheter av personlige gjeldende konkurrenter; tatt i betraktning den potensielle virkningen av nyetableringer eller endringer i konkurrent atferd. Hensikten med dette er enkelt. Konkurrenter er, som standard, konkurrerer om de samme kundene, og hvis de er verdige konkurrenter, de vil være utfører den samme typen analytisk aktivitet, og å svare på sine funn. Konkurrent aktivitet kan være en avgjørende del av informasjonen som samles inn, som angir hvordan lignende organisations reagerer på endringer i gjeldende og prognose.
Vurderer The trenger av interessenter, ved: identifisere alle interessenter, i og utenfor organisasjonen; evaluere viktigheten av støtte fra hver interessenter gruppe; konsultere med interessenter til å identifisere og forstå deres behov; forklare til interessenter organisasjonens strategier og verdier. løse konflikter og misforståelser gjennom diskusjon. Målet med denne aktiviteten er å sikre at behovene til interessenter er kjent, og deres synspunkter tatt i betraktning. Interessenter kan inkludere operative ansatte, ledere, fagforeninger, aksjonærer, leverandører, kunder, klienter, sponsorer, finansiering organisasjoner, partnerorganisasjoner, lokale departementer, og lokale eller nasjonale medier. Det kan også være sektor-spesifikk interessenter, for eksempel slektninger av pasienter, i sykehussektoren, lokale innbyggere som er påvirket av store byggeprosjekter, eller foreldre til skolebarn.
Evaluere The interne tilstand av The organisasjon, ved: analysere organisasjonens gjeldende interne tilstand; gjennomført en vurdering av sterke sider, svakheter, muligheter og trusler. Målet er å bygge et detaljert bilde av de gjeldende forholdene i organisasjonen, i form av sin interne helse. Dette bør være omfattende, ser på alle interne aspekter av organisasjonen, inkludert for eksempel den fysiske plassering(er) der den opererer, tilstanden til bygninger, utstyr, biler, plante, finansiering, driftsresultater, rekruttering, oppbevaring, opplæring og utvikling, politikk, prosedyrer, produkter, tjenester... og så videre.
Justere gjeldende strategier, ved: vurderer resultatene av analyse-aktiviteter, og deretter vurdere gjeldende strategier og retning mot dette; Consulting med eksperter og viktige interessenter om de foreslåtte endringene; justere gjeldende strategier og strategiske mål eller erstatte dem med nye; implementere et styringssystem som vil overvåke, kontrollere og justere der det er nødvendig, de nye strategiene. Målet her er klart. For å overleve, må organisasjonen ha i sted passende strategier. Med mindre strategisk ledelse, bestemt strategier og deres relaterte mål, er regelmessig evalueres, vedlikeholdt og justert, muligheten til å konkurrere vil svekkes, og til slutt organisasjonen vil mislykkes.
Justere systemer og strukturer, ved: vurdere hensiktsmessigheten av nåværende systemer og strukturer i møte kravene til de nye strategiene; Consulting med alle berørte interessenter på foreslåtte endringer; planlegging og implementering av endringer i operative, kvalitet, og kulturelle systemer, politikk, prosedyrer og strukturer; implementering av prosedyrer for å overvåke, kontrollere og justere disse etter behov. Hensikten med dette er å sette på plass en hensiktsmessig infrastruktur som vil støtte de nye strategiske og operative mål. Med mindre denne infrastrukturen er kompatibel med, og støtter oppnåelse av disse målene, strategier vil på vanskeligheter og nesten helt sikkert mislykkes.
Justere gjeldende, operative mål, ved: justere operasjonelle målsettinger og aktivitet i respons til endringene i strategiske retning; implementere en passende management kvalitetssikringssystem for å opprettholde operative kvalitetsstandarder; implementering av prosedyrer for å overvåke, kontrollere og justere operativ virksomhet og mål etter behov. Operativ virksomhet må støtte og bidra til å oppnå strategiske mål. Det er svært skadelig, om ikke dødelig, å tillate operativ virksomhet å fortsette uendret, når den strategiske retning og målene for organisasjonen er endret.
Justere personell evner, ved: sammenligne det nåværende og potensielle resultater evnen av viktige individer og Team mot prognosen ytelseskravene; forbedre personell evnen av re-opplæring og utvikling der det passer; erstatte individer og team der det er nødvendig; implementere en individ og lag avgrensningsbrønn og utvikling system.Målet med denne aktiviteten er å sikre at, på alle nivåer, best mulig individer og Team er på plass for å støtte og bidra til å nå organisasjonens mål. Uten de riktige personene vil strategiene mislykkes.
I Sammendrag: Analysere miljøet der organisasjonen har virksomhet er den mest kritisk viktig aktiviteten som organisasjonens ledere gjennomføre. Det representerer formålet av lederne, som er å sikre at organisasjonen tar mest passende strategiske retning, og er utstyrt med optimal ressursene som trengs for å lykkes i å nå sine mål. Høy kvalitetsinformasjon er avgjørende for suksess i organisasjonen, og informasjon om endringer og utfordringer organisasjonen i fremtiden er den mest verdifulle av alt.
No comments:
Post a Comment