Thursday, December 6, 2012

Fremme en stor ledelse-miljø

Som øverste ledelse er ledende folk den viktigste delen av roller og ansvar som du må oppfylle. Ledende kan være i form av rådgivning, undervisning, bestemme, regi eller håndtere oppgaver. Alle disse faller inn under kappen av lederskap.


Kvalitet mennesker er den mest verdifulle ressursen i enhver organisasjon i dag. Og du må oppgi de fleste omsorgsfulle og inspirert ledelse for å gi næring, utvikle og beholde denne ressursen.


Ledelse innebærer bruke enhver anledning for å inspirere og oppnå fortreffelighet.


Mens hver leder har en signaturstil av ledelse, er det viktig at lederen være tilpasningsdyktige svar på ulike situasjoner. Ingen én stil vil fungere for alle situasjoner. Hvis variablene endres, din lederstil må tilpasse seg som svar til dem. Gårsdagens stil fungerer ikke nødvendigvis i morgen, men som en leder, din jobb er å tilpasse seg skiftende tider. Hvis du er for rigid i din stil av lederskap, er risikoen at du får et rykte for mønstret oppførsel. Så, selv om du finner "korrekt" tilnærming, det kan være for sent å redde din troverdighet med folk.


En god leder er en omsorgsfull leder-han ikke bare bryr seg om sitt folk, han aktivt tar bekymre av seg. Ingen mengde jobb press bør hindre en leder fra å ta vare på sitt folk. Faktisk, er det lederens jobb å hjelpe sitt folk med stress i jobbene sine eller selv stress kan de står overfor fra eksterne kilder.


En god måte å finne ut kvaliteten på lederskap i en organisasjon eller gruppe er å høre hva folk klager om. Hver gruppe eller team vil utvilsomt ha noen cribs eller det andre. Dette er ikke noe å anses som negative-faktisk er det helt normalt. Spørsmålet er hva kjæledyr peeves er om. Hvis uformelle diskusjoner mellom gruppemedlemmer i stor grad fokuserer på lagets egen problemer interne så tid for å se på ledelse og se hva kan bli bedre. På den annen side, hvis irritanter ligge på et høyere nivå, si hovedkontoret, er det en god indikator på at ledelsen er tilfredsstillende.


En annen viktig måte å vurdere kvaliteten ledelsen er å se deltaker samspillet under sensing økter. Dette vil reflektere moralen til gruppen eller organisasjonen. Moral betyr hvordan folk føler om seg selv som er en bred indikator på hvordan følelsen om deres gruppe eller organisasjon.


En fint omgivelsene fremmer samarbeidende grupper. De Føl deg fri til å åpent snakke om problemer. De klager fritt men også komme opp med løsninger. Deres kroppsspråk og tone er fengende og viser en grunnleggende tilfredshet med ledelsen. Det faktum at de føler bemyndiget til å anbefale forbedringer viser at lederne er åpen for å lytte til sine meninger og handler på deres anbefalinger.


På den annen side, fostre dårlig miljøer vokal og fiendtlige grupper. Slike grupper vil evakuere sine frustrasjoner på noen sensing økter. Det er en følbar følelse at lederne ikke bryr seg eller forstå dem godt nok til å løse sine problemer. Lederne oppfattes faktisk mer som en byrde i stedet for noen som kan hjelpe dem.


Dårlig miljøer kan også gi opphav til tilbakeholdne grupper bestående av folk som gjerne uttrykke seg. Det er ganske tydelig når du observerer slik gruppe at de har ingen følt bryr seg om dem for så lenge, de synes resignert til deres mye. Tilbakeholdne grupper kan også indikere en undertrykkende leder som er intolerante overfor kritikk og truer med å straffe 'whiners'.


Hvis det er en dårlig leder på mellomledere nivå, kan godt lederskap på toppen bidra til å lindre noen av disse bekymringene. Men converse situasjonen vil ikke fungere. Hvis en "feil" lederstil er pålagt fra toppen, kan ikke selv de mest motiverte yngre lederne kompensere mye ned linjen.

No comments:

Post a Comment