Thursday, December 27, 2012

Team Focus - hvordan å re-sette severdigheter

Jeg var på en trening-arrangement nylig og under åpningen "sette scenen" intro senior direktør i selskapet ba gruppen å liste alle tingene som skulle stoppe dem og gi en god service til sine kunder.


Teamet fant stor glede i å liste alle bekymringer: moral, tid, arbeid press, kundeproblemer, produkter etc etc.


Direktør lagt inn gleefully hver merknad i flippover og da ikke mer problemer fikk han så opp og sa..."Jeg har bare ett problem med denne listen..." Han la spørsmålet henger i luften i noen sekunder, og når lagets begynte å lete rundt ikke-plussed, sa han, "Du er ikke på det!"


Det kan ikke ha vært hva de ønsket å høre, men Wow, gjorde det har en effekt.


Identifisere en team medlemmer selvtilfredshet er ofte nøkkelen til at en arbeidsstyrke, det er et vanlig problem, og en som kan ha katastrofale effekter. I min erfaring pleier det å være to viktigste grunnene bak den.


1. Gruppemedlemmet har vært gjør svært godt, og har tatt sin øyet av ballen.


2. Hvert gruppemedlem er ikke gjøre så vel som hans kolleger og så føler de-motivert og ute av stand til å oppnå.


I begge situasjoner er nøkkelen å oppmuntre gruppemedlemmet ' buy-in "til virksomheten igjen. De trenger å sette pris på konsekvensene av deres handling, eller i handling, og lære å endre.


Så hvordan gjør du det?


Den beste tilnærmingen er å identifisere gruppemedlemmets drivere, det vil si hva det er som gjør dem ønsker å lykkes. For noen, vil det være ønsket om å komme vekk fra hvordan de for tiden føler, for andre, vil det være håp om å nå en bedre fremtidige tilstand. Når du vet hva tilnærming foretrekker din bestemt gruppemedlem, du kan oppfordre dem til å arbeide mot eller bort fra den.


Selvfølgelig er det ikke alltid lett å identifisere en persons drivere uten å spørre dem. Så det er akkurat hva jeg foreslå du gjøre! Du trenger ikke å være så åpne med spørsmålet, ved hjelp av coaching som en metode for å forstå er en fin måte å oppnå dette.


Jeg har absolutt ingen tvil i mitt sinn at gjennom en god bruk av avhør og en enda bedre bruk av lytter vil du være i stand til å ikke bare identifisere gruppens drivere, men også hjelpe dem å etablere et behov for å endre.

No comments:

Post a Comment