Saturday, December 29, 2012

Utvikle lederskap ferdigheter

Denne artikkelen er utformet for å gi veiledning for ledere, ledere og spesialister, som er involvert i ledende strategiske retning av deres organisasjoner. Artiklene vil dekke alle de viktigste områdene kompetanse, kunnskap og forståelse, som er trenger å kunne lede en organisasjon i dagens komplekse og raskt skiftende verden.


Det første området som vi ser på er at av personlige egenskaper. Dette er en blanding av kunnskap, kompetanse og kompetanse, innkapslet i tilnærming, atferd, leder. I organisasjoner av alle størrelser og i alle sektorer, offentlige og private, disse egenskapene er nøkkelen til effektivt lederskap. Viktige personlige attributtene er som følger.


Oppfører etisk, av: læring om etiske problemer og bekymringer som påvirker din forretningssektor; vedta en balansert, fordomsfrie tilnærming til Etiske bekymringene til andre; vurderer etiske problemstillinger og konsekvenser av alle personlig handlinger og organisatoriske aktivitet; oppdra og diskuterer etiske problemer før foreslå eller godta beslutninger; motstå presset fra organisasjonen eller sine partnere for å oppnå mål av uetiske midler.


Tenke strategisk, av: lære og forstå hvordan ulike funksjoner, fysiske divisjoner og lag av organisasjonen bør arbeide sammen: forstå kompleksiteten i, og endringer skjer i det ytre miljøet, og vurderer hvordan organisasjonen kan best svare disse; forstå styrker og svakheter av organisasjonen, muligheter og trusler mot den; forstå hvordan de strategiske målene er påvirket av alle de nåværende og prognosen påvirkningene som vil påvirke på organisasjonen; forståelse at de operasjonelle målsettinger og mål må være i tråd med og støtte strategiske målene i organisasjonen; å være klar over, og å svare på nåværende og potensielle konkurrenters atferd.


Støtte bedriftens mål, ved: bidrar til å skape og kommunisere en visjon som kan bli forstått og støttet av folk på alle nivåer; å hjelpe andre å forstå og bidra til de strategiske målene; gir synlige personlig støtte til strategisk retning og spesifikke mål satt av organisasjonen.


Kommuniserende effektivt, av: å være lydhør overfor meldinger og signaler fra interne og eksterne miljøer; å gjøre effektiv bruk av kommunikasjonskanaler fra og til alle nivåer i organisasjonen; pro-aktivt å oppmuntre utveksling av informasjon i organisasjonen, og blant leverandører, kunder og partnere; lytte til andre, inkludert de med motstridende synspunkter, nøye og tankefullt; å velge personlig kommunikasjon stiler som passer til ulike situasjoner og publikum.


Innsamling av informasjon, ved: å etablere flere kanaler og nettverk som genererer en konstant flyt av informasjon, fra innenfor og utenfor organisasjonen; regelmessig og konsekvent samle, analysere, utfordrende og ved hjelp av informasjonen samlet.


Beslutninger, ved: å etablere en konsistent tilnærming til analyse av informasjon; tegning på personlig erfaring og kunnskap til å identifisere gjeldende og potensielle problemer; vurdere en rekke løsninger før du velger det siste en; å sikre at den valgte avgjørelsen er gjennomførbart, oppnåelige og overkommelige; vurderer virkningen av beslutningen om alle interessenter, på alle nivåer, før godkjenning implementering.


Ved å utvikle effektive team: verdsette bidraget fra andre, på alle nivåer i organisasjonen; å sikre at individer og Team holdes informert om planer, utviklingen og problemer som vil påvirke dem; å sikre at individuelle og team utvikling ordninger er gitt riktige prioritert; å gi personlig støtte for implementering og vedlikehold av utviklingsaktiviteter for enkeltpersoner og grupper på alle nivåer.


Oppfører Assertively, av: forståelse og å svare på personlige roller og ansvar; vedta en ledende rolle i å initiere handling og beslutningstaking; å ta personlig ansvar for beslutninger og handlinger; å være skikkelig forberedt for engasjement i aktiviteter og arrangementer; å være trygg og profesjonell i håndteringen av endring og utfordringer; nekte urimelig krav; forsvare og beskytte individer og team fra urettferdig eller diskriminerende handlinger; gjenværende profesjonell måte til alle tider.


Fokus på resultater, ved: bidra til etableringen av en helhetlig organisasjonskultur som krever høye standarder og høye nivåer av ytelse; med fokus på mål og planlagte resultater, til alle tider. håndtere problemer når de oppstår; planlegge personlig arbeid og arbeidet til andre på måter som gjør best bruk av tilgjengelige ressurser; delegere riktig måte; gi personlig oppmerksomhet til kritiske problemer og hendelser.


Behandle deg selv, ved: reflekterer regelmessig på personlig ytelse og fremskritt; pro-aktivt ber om tilbakemelding på personlig ytelse; endre personlig atferd i lys av tilbakemeldingene; å være ansvarlig for dine egne behov for personlig utvikling.


Presentere et positivt bilde av: vedta en ledende rolle i å initiere handling og beslutningstaking; oppfører seg på en profesjonell måte til alle tider. å være åpent sinn og lydhør overfor behovene til andre; synlig jobber mot utviklingsmålene i personlige og karriere; vedta en etisk tilnærming til alle personlig og organisatorisk aktivitet; å være støttende til kolleger; demonstrere rettferdighet og integritet til enhver tid.


Oppsummert: Disse viktige attributtene er mange, og vanskelig å opprettholde konsekvent, men de er attributtene trengs av, og forventet av våre bedriftsledere. Størrelsen på organisasjonen, næringslivet, er enten offentlig eller privat, ingen konsekvens. Lederne av alle organisasjoner bør være forbilder for andre, være synlig vinnere med høy standard av faglig og etisk atferd, være ledere som andre i deres organisasjoner kan være stolt av, og være ledere som konkurrenter er misunnelig på. Ikke mange av disse egenskapene er gjennomsyret i våre ledere som standard. De må læres, kan læres, bør være kontinuerlig utviklet og forbedret. Med disse personlige egenskaper på plass, og blir demonstrert i atferd og handlinger, blir bedriftsledere mer effektiv og mer vellykket.

No comments:

Post a Comment