Monday, October 1, 2012

8 Måter Å opprette en vinnende atmosfære på jobb

Hvis alle ville gjerne arbeide i en blomstrende, enlivening og pleie miljø, hvorfor er det at nesten ingen elsker å være på jobb? Hvorfor er det at så mange mennesker bare acquiesce når konfrontert med drudgery og lidelse som, ifølge tilsynelatende i statistiske mål, karakteriserer liv innen de fleste selskaper. Hvorfor er det at gitt muligheten for reell oppfyllelse og tilfredshet, vi tolerere sladder, smålig misunnelse, personlige undergrave og motstandere kommunikasjon som synes å gjennomsyre mange kontorer, sikret inevitability av betingelsen?


Er denne tilstanden uunngåelig? Er vi skjebnebestemt til å jobbe i et miljø der mest vi har å se frem til fredag ettermiddag? ikke i det hele tatt. Det finnes bestemte trinn som kan tas for å begynne å gjenvinne noen av entusiasme, noen av luften av feiring og noen av de grunnleggende respekten for individuelle menneskeverdet som er tydelig i blomstrende virksomhet organisasjoner eller på championship lagene:


1. Ikke ta det personlig


Gitt de dysfunksjonelle kommunikasjonsstrategier demonstrert av de fleste voksne, er repressed sinne og opprørt ofte brewing like under overflaten innenfor mange enkeltpersoner. Deres sint og støtende utbrudd har lite eller ingenting å gjøre med en hvilken som helst forekomst i det nåværende tidspunktet. Noen uløste opprørt fra fortiden har bare blitt utløst og serieopptak frem på en upassende måte.


Under slike omstendigheter er det fornuftig å ta en annens utbrudd personlig? Logisk, svaret er ingen. Det er galskap å ta noen andres sinne personlig fordi det aldri er et personlig fenomen. Dette er ikke å si, men at det er lett å forbli rolig i møte med en annen personer sinne, erkjenner at det ikke er personlig. Det er aldri lett, men væpnet med denne informasjonen kan du begynne å utvikle en evne til å stå fast i ansiktet av en annens opprørt uten å ta det som et personlig angrep.


2. Lytte med medfølelse


Livet er en vanskelig og utfordrende enterprise for alle, og denne grunnleggende sannhet går stort sett ukjent. Gitt denne kunnskapen, i stedet for reagerer til noens sinne eller opprørt, er det mulig for deg å dypt pris på hans eller hennes følelser og erfaring. I stedet for reagerer til noens vrede eller opprørt, er det nyttig og nødvendig for deg å vise empati. Husk, det, men for Guds nåde går I.


3. Bare høre kommunikasjonen


For å minske spenning i arbeidsplassen, er det nødvendig å sørge for et trygt miljø for åpne, ærlige kommunikasjon. Få folk til å snakke om hva som skjer med dem, for å beskrive sine nåværende erfaringer, og deretter bare lytte. Ikke svare. Ikke tilby råd. Ikke prøv å konsollen. Bare lytte med medfølelse og forståelse. I det store antallet tilfeller, vil rolig og imøtekommende lytter tillate opprørt forsvinner.


4. Gi opp behovet for å være rett


For de fleste mennesker, nødvendigheten av å være rett, er ubevisst ønske om å vinne det viktige. Denne stasjonen er uttrykt med ansatte, kolleger og selv med familien. Enkeltpersoner er redusert til objekter, og venner og familie er ofret for å bevare en egocentric synspunkt. Vi vil heller være rett, vil heller vinne argumentet enn eksistere sammen lykkelig, men å være, og å være lykkelig er gjensidig utelukkende.


5. Finn fram til best i folk


Oppmerksomhet på seg forårsaket av ens egen følelse av hjerteinfarkt kjører folk bort i konkurranse med hverandre, og oppretter en bias mot kritiske, negative analyse av en annen for å forsterke ens eget sosiale stående og utseende. Bokstavelig talt ser vi på verste i andre i et forsøk på å skjule eller fortynne våre egne self-perceived mangler ved sammenligning.


For å møte denne tilsynelatende naturlig tendensen, lære å se etter og forventer best i alle kolleger og bli alle andres største fan. Hva er det om hver enkelt som gjør ham eller henne et verdifullt bidrag til selskapet? Hvem er disse menneskene virkelig, og hva er deres beste attributter og sterke sider?


6. Erkjenne mennesker


Alle craves positiv oppmerksomhet, for de fleste individer live med en følelse av hjerteinfarkt og sine egne mangler. Se etter muligheter til å erkjenne kolleger. Hva positiv innvirkning de gjør på selskapet? Erkjenne mennesker for å gjøre en god jobb, for å gjøre en tidsfrist, for å holde sine løfter. Erkjenne dem for deres utseende, for hvordan de klarer arbeidsbelastningen eller for måten de behandler andre. Alltid huske å holde det ekte og oppriktige, og se etter og finne mange muligheter til å takke folk for mange store og små bidragene de gjør i selskapet.


7. Tilgi andre


Gitt den ubevisst ønske om å vinne på alle kostnader og nødvendigheten av å være rett, vi tendens til å holde i hver urettferdighet, all urett, hver harme og hver anger. Hva ofte går ubemerket er at un-forgiven resentments må alltid være undertrykkes, administreres eller kontrolleres. De oppstår igjen og igjen når personen som er gjenstand for harme kommer inn i rommet eller er nevnt i samtalen. Hva gjør saker verre er at sinne undertrykte også oppstår når en lignende forekomst ligner en siste overtredelse. Resentments avlede oppmerksomheten, rase sladder og provosere fysisk sykdom.


For din egen sunn fornuft er det kritisk viktig å tilgi andre. Tilgivelse er en gave du gir deg selv og til en annen. Tilgivelse benekte ikke upassende natur av en annens handlinger; det ikke condone eller tolerere fremtidig misbruk, men i tilgivelse, i å gi opp harme og ønske om å straffe, sitter du igjen med fred, frihet og sjelefred.


8. Kommunisere styr og ståk


Mennesker som bor i illusjonen av at uuttalte sinne, opprørt og skuffelse vil ganske enkelt forsvinne over tid. Ingenting kunne være lengre fra sannheten. Som resentments oppstår unexpressed styr og ståk uunngåelig igjen og igjen. De viderekoblingsindikatoren din oppmerksomhet og sap energi. Videre unfulfilled forventninger, forpurret intensjoner og uleverte kommunikasjon - ting som gjøres styr og ståk - gi bevis som andre personer er prøvd og dømt. Bare kommunikasjon kan gi frelse for fortsatt levedyktig og produktive relasjoner.

No comments:

Post a Comment