Tuesday, October 2, 2012

Fire viktige faser av en flott historie

Det er fire faser som er helt avgjørende for å gjøre din historie, sammenhengende, klare og enkle å følge. Den første fasen innebærer innstillingen og tegn. Deltakerne trenger å ha noen følelse av hvor og når historien finner sted. Skjedde denne historien i siste, eller er det oppstått i fremtiden? Hva tid er det ment å finne sted? Hvor handlingen finner sted? På en gård på arbeidsplassen, en fisketur eller i en butikk? Fordyp publikum i din historie kontekst så mye som mulig slik at de kan identifisere med det så mye som mulig.


Husk at du må male bildet for dem. Du må ta dem inn i din historie. Med effektiv historien selge, publikum ser på filmen i deres sinn. Også, ta deg tid til å ikke bare introdusere din karakter, men også å virkelig utvikle dem. Hvis målgruppen ikke kan forstå som tegnene er – sine styrker, deres feil, sine drømmer og hva gjør dem unike, så de ikke vil være i stand til å forholde seg til din historie. Når de vet at historien er tegn, de setter pris på din historie klimaks når det gjelder. Det er fordi de vil ha bakgrunnsinformasjonen som er nødvendig å trekke fra slik at de kan koble med hvorfor erfaring som blir formidlet være betydelig til et bestemt tegn.


Den andre viktige fasen av en flott historie innebærer presentere et klart utfordring eller problem som tegnene må håndtere. Utfordringen genererer interesse og spenning. Publikum er trukket i å lure på hva tegnet skal gjøre om dilemmaet. Når presentert med en utfordring, er det instinktiv for mennesker å begynne å gjette og projisere hva de tror tegnet vil gjøre, eller bedre ennå, hva de selv ville gjøre i samme situasjon. Mer utfordringen er en situasjon publikum medlemmer kan lett forholde seg til, jo mer vil det slo hjem.


Hvorfor er denne historien solgte komponenten så viktig? Hvis det er ingen hinderet for å overvinne, ingen visjon om å oppfylle og ingen spørsmål besvares, hva er poenget med å fortelle historien i utgangspunktet? Konflikt og spenning også opprette energi og gi fart til historien. Jo mer engasjert publikum er, jo mer ivrig etter de er å høre din historie utfallet. Til slutt, effektivt sette opp historien er utfordringen vil gjøre løsningen som mye kraftigere. I tillegg til å gjøre historien selv mer kraftig, publikum er tilgang til en større grad av forståelse for og aksept av poenget ditt. Opprette riktig spenninger når presentere konflikten, slik at virkningen av løsningen er at mye mer inspirerende.


Den tredje fasen i en utmerket artikkel involverer sitt klimaks eller vendepunkt. Klimaks er punktet hvor alle buildup har tatt deg. Fremdriften har drevet dere til dette én peak punktet i historien. Det er cliffhanger! Hva vil skje videre? Hva er hun skal gjøre? Hvordan vil han komme ut av dette rotet? Innen du ankommer din historie klimaks, vil du at publikum til å være på kanten av setene. Det er viktig å ikke forvirre denne historien-selge strategi med det forrige trinnet, selv om de to effekter overlapping. Høydepunktet i en historie er et distinkt punkt i stedet for en kjede av hendelser. Det er sentrale virkemidler, lag-it-eller-break-it øyeblikket; Det er høyden til hvilke alle fart, og handlingen har ført opp til. Dette trinnet i prosessen historien solgte bidrar til å gi skjemaet historie. Uten den, vil din historie mangler retning. Publikum vil føle følelsesmessig forstyrret hvis all aktivitet rambles aimlessly med ingen klimaks og resulterende konklusjon. Klimaks er en del av en klar vei, og det strømmer av historien er forutgående handlingen. Kulminasjonen, etterfulgt av sin løsning, gir din historie fin flyt og energi.


Til slutt, må din historie konkludere med en oppløsning. Hvis du har fortalt en effektiv historie, har du brakte publikum gjennom en emosjonell reise. De er nå varsel og oppmerksomme fordi de ønsker å vite hvordan det vil fare tegnene de har identifisert så sterkt med tross alt de har vært gjennom. Din historie oppløsning er øyeblikket der de erfaringer. Publikum vil forstå meldingen, moralske av historien? De opplever hva du ville ha dem til å oppleve; de følte seg hva du ville ha dem til å føle seg?


Som jeg har beskrevet i forrige avsnitt, vil du formidle budskapet mest sterkt Hvis et alvorlig problem er klart juxtaposed med en glimrende løsning. Ikke hoppe over noen av disse fasene for historien. De fungerer sammen synergi å produsere en historie som er kraftig, spennende og inspirerende. Ofte når vi hører noen snakker, vi husker lite av diskusjonen, men historiene som fortsatt er igjen med oss. Derfor må du bygge inn meldingen, det viktigste punktet, inn i historien. Levere meldingen på en måte at det vil ringe utpreget sann og gjøre en varig forlaget på deltakernes sinn.

No comments:

Post a Comment