Den amerikanske hærens elleve ledelsesprinsipper
• Være taktisk og teknisk dyktige
• Kjenne deg selv og søke selv-forbedring
• Vet dine soldater og se opp for deres velferd
• Holde dine soldater informert
• Sette et eksempel
• Sikre oppgaven er forstått, veiledet og dyktig
• Gi dine soldater som et team
• Foreta fornuftige avgjørelser til lyd
• Utvikle en følelse av ansvar i dine underordnede
• Ansette enheten i samsvar med sine evner
• Søker ansvar og ta ansvar for dine handlinger
En av de viktigste komponentene i god ledelse, god ledelse og godt teamarbeid er effektiv kommunikasjon. Det er derfor The lederskapet prinsippet "holde dine soldater informert" kan ikke overvurderes.
I orden for organisasjoner å kjøre godt, har sine medlemmer å vite hva som skjer. Gode ledere vet dette, men store ledere faktisk gjøre det.
For at en jobb å få gjort riktig og til rett tid, trenger alle å vite målene, forventninger og accountabilitiesinvolved. Men betyr dette at en leder forteller alt han/hun vet? Selvfølgelig ikke. Det betyr imidlertid at en god leder aksjer hva de vet når de kan som skulle oversette til å bety ASAP (så snart som mulig eller praktisk mulig.)
Team/enhet/subordinant må vite at lederen kan være klarert å sørge for at hver person vet hva som skjer.Det viser at teamet er verdsatt. Hvis lederen holder informasjon tett og ikke dele det eller gjør det for sent (eller verre, teamet blir informasjonen et annet sted), vil aldri tillit til lederen utvikle. Det følger så som tillit eroderer så vil over arbeidet produktet.
Så hvis du ønsker at gruppen å stole på deg, og handle på din direktiver, være åpen og ærlig med hver person. Ledere som gjør denne delen av deres SOP (Standard Operating Procedure) vil ha en mer produktiv, forberedt og ja, informert enhet!
No comments:
Post a Comment