Thursday, October 4, 2012

Beslutningen om å gjøre syklusen

Forstår vi reklame og hvordan markedet fungerer? Når du går til supermarkedet ved sjampo, tilsier hva hva vi kjøpe? Det finnes over 50 forskjellige valg, som man tror du kjøpe? Du har ikke tid til å behandle all informasjon, analysere ingredienser, eller finne kostnaden per unse. Hvorfor gjør vi beslutning som vi gjør.


Det bare føles riktig? Er det en siste kommersiell du så, fargekombinasjon på flasken, den din mor kjøpte, det på salg, eller fikk du plukke den som følte høyre. Mange ganger vet vi ikke hvorfor vi kjøper. For de fleste av oss vi kjøper på følelser og finne ut senere (logisk) hvorfor vi kjøpte den. Når du spør noen hvorfor de kjøpte en BMW, vil du høre ting som topp kvalitet bil, høy videresalgsverdi, ytelse. Nå Tenk om det-tror du virkelig det er derfor de kjøpte at bilen? Vi er ikke klar, og kan ikke artikulere hvorfor vi kjøper.


Åtti prosent av alle nye produkter eller tjenester mislykkes innen seks måneder. Tenk på det. Bare 2 av 10 produkter gjør det i dagens marked. Vi vet selskaper tilbringe milliarder dollar på forskning. De snakker til forbrukere og de liker ideen og produktet og sier de vil kjøpe – men de ikke. I en studie, forbrukere ble vist et kjøkken enheten og 60% av dem sa de var svært sannsynlig til å kjøpe et kjøkken enheten i de neste tre månedene. Her er utfordringen, bare 12 prosent faktisk kjøpt apparatet. hva har skjedd? Når de var anmodet hvorfor de ikke kjøpe, kunne de ikke forklare det. Hjernen har separate strukturer for behandling av logiske og emosjonelle resonnement


Selv i blinde smak tester folk sier de som a over B, men når du se selve produktet deres meninger endre. Alle forbrukere vet store merkevare og nasjonale merkevarer er identiske, (medisiner) men når deres symptomer er alvorlige kjøpe de dyrere nasjonal merkevare. Vi vet at når vi se et produkt for $9,99 det er det samme som $10.00, men våre sinn fortsatt er programmert til å godta lavere pris, selv om det er en krone. I en interessant studie fant forskerne at våre companionship på en restaurant vil påvirke hvordan maten tasted. Når fagene spiste med noen de gjorde ikke som det falt de sensurnivå maten spiste de. Måneder senere når de dined på nytt med noen de likte, den vurdert mat som er mye bedre. Igjen, 95% av grunnene til at vi kjøper innebære en underbevisst beslutning.



Det er to nivåer av sinnet. Det er bevisst (logisk) og underbevissthet (emosjonelle). Tanker i hodet ditt kan diktere ting som skjer i kroppen. For eksempel hvis du er redd for slanger eller edderkopper, gjør et blikk og kroppen din resten. Kroppen reagerer på dine tanker. Hovedpoenget er tankene kontroll dine følelser og dine følelser styre dine handlinger. Endre dine tanker, og du vil endre i fremtiden. Bare lukten av parfyme kan utløse følelser og deretter handling. Følelser bidra til alle våre beslutningsprosesser. Alltid ta hensyn til hva emosjonelle utløsere kan skje under presentasjonen overbevisende.

No comments:

Post a Comment