Friday, November 16, 2012

Syv leksjoner å lære fra flotte salg folk

Sjansene er tittelen på denne artikkelen gir deg en sterk mening om hvorvidt eller ikke å fortsette å lese. Du er enten i salg og ønsker å forstå arbeidet ditt bedre og derfor veldig interessert, eller du er å være snill og gi meg fram til slutten av dette avsnittet for å overbevise deg til å fortsette, fordi du ikke er i salg, du ønsker ikke å være i salg og du ikke ser en forbindelse mellom arbeid og salg.


Hvis du er i den andre gruppen, vennligst gi meg bare ett flere avsnitt før du bestemmer deg, ok?


Hvis du tenker på brukt den stereotypiske høytrykk bilselger når du tenker på salg, trygg som ikke er hva jeg henviser til. Tenk på dette. Trenger du noen gang å overbevise andre til å se din posisjon eller ta en bestemt handling? Har du noen gang trenger folk til å følge dine anbefalinger? Gjør du noen gang nytte på en håndgripelig måte når du er i stand til å være mer vellykket i å overtale andre? Hvis svaret er ja på noen av disse spørsmålene (og jeg er sikker på at det er for alle), så er du i salg-uavhengig av din stillingstittel eller hvordan du føler om "selgere".


Så uavhengig av dine erfaringer i eller følelser om salg, er det sannsynlig ting kan du lære fra beste i feltet salg-fordi vi er alle i salg.


Modell i tankene dine


Med all respekt til mange virkelig fremragende brukt bil selgere er "høytrykks, brukt bil selger" stereotypen en holdt av mange mennesker. Og mens vi kanskje har erfaring med denne typen selger, de fleste av oss har også erfaring med noen som var svært nyttig. Noen som hjalp oss med å velge best mulig produktet eller tjenesten for vår situasjon og virkelig brydde seg om resultater vi ville få fra produktene vi fikk kjøpe. Med andre ord, når vi slutter for å tenke på det har vi alle noen svært positive erfaringer med selgere.


Det er de positive erfaringene som jeg vil at du skal reflektere over mens du leser de syv leksjonene nedenfor. Sjansene er noen- eller alle-vil være i samsvar med dine erfaringer, og ved å reflektere over dine erfaringer som du leser vil du gjør disse leksjonene enda mer verdifull for deg.


Syv leksjoner


Lytt snakker mer mindre. Hvordan kan en selger vite hva du trenger, med mindre de lytter? Hvis de ikke lytte gjør de forutsetninger om dine behov, ønsker og lyster. Det samme gjelder for oss. Vi vil få mye lenger mye raskere når du prøver å overtale eller påvirke andre når vi snakker mindre og lytte mer.


Stille mer og bedre spørsmål. En av måtene å snakke mindre er ved å stille flere spørsmål. Stor selgere er mestere på å stille spørsmål. De samler og bruker spørsmål intelligent for å lære mer om våre behov. De bruker spørsmål å forstå oss bedre, og å styrke deres forhold til oss. Spørsmålene er en av våre største læringsverktøy og en av de beste måtene å ytterligere relasjoner. Uansett hva ditt arbeid, å være mer flink til å spørre spørsmål vil gjøre deg mer vellykket.


Fokusere på de langsiktige, store bildet. De beste selgerne er ikke prøver å selge en bil i dag. De prøver å selge deg din neste 5 (eller 10) biler. De vet Roma ikke var bygget på en dag, og at de ikke vil nå sine mål- eller best kan betjene deg-ved å presse deg til å kjøpe nå. Så det er for deg i din interaksjon. Når vi tenker på lengre sikt vil vi ta bedre beslutninger og oppføre seg mer hensiktsmessig.


Bygge relasjoner. Suksess er om relasjoner, og stor selgere vet det. En av de raskeste måtene å bli mer vellykket er å bygge flere og sterkere relasjoner. En av de raskeste måtene å miste jobben din er ved å neglisjere relasjoner. Ta det fra de beste selgerne-virksomheten er basert på relasjoner.


Oppfølging og følge gjennom. En av måtene å bygge relasjoner er oppfølging og følge gjennom. Noen gang hatt en tjenesteleverandør ringe deg og se på din tilfredshet? Hvordan du føler om leverandøren og hans/hennes organisasjon etter at? Hvordan føler du om personer som sender du håndskrevne Takk notes? Hvordan føler når folk går utover for å holde kontakten med deg og sørge for at du er fornøyd? Du føler deg bra om dem og deres tjenester, rett? De nærmer seg gjelde arbeidet ditt. Sende en melding. Husk en bursdag. Nevn artikkelen du lese at de ville være interessert i. Gjøre hva du sa du skulle gjøre. Oppfølging og følge gjennom.


Miste teknikker-fokusere på den andre personen. Det er mange nyttige teknikker som vi kan lære av trening, fra å se på andre og lesing. Vi ser etter en magisk formel eller tilnærming. Mens det er viktig å lære teknikker, vil de bare hjelpe oss hvis vi integrere dem i hvem vi er og hva vi står for. For eksempel, er det en forskjell mellom praktisere aktiv lytting teknikker og aktiv lytter. Når fokus er på resultatet, vi slappe av og bruke teknikkene til støtte for målet. Stor selgere lære ferdigheter, men fokus på sine kunder. I en nesten paradoksale måte, ved å fokusere på kunden (Husk dine kolleger og sjefen din er kundene også) og å være oppriktig og ekte, du vil få nytte av teknikkene du prøvde å bruke til å begynne med.


Hjelpe dem kjøpe. Folk ønsker ikke å bli solgt, men de vil kjøpe. Akkurat som en master selger, kan du hjelpe folk bli overtalt til å din posisjon. Hjelpe dem til å se verdien. Hjelpe dem eier avgjørelsen. Hjelpe dem fjerne veisperringer-reelle eller imaginære.


Noen avsluttende tanker


Det er sannsynligvis mange områder av livet ditt der du kan bruke leksjonene ovenfor. Vurdere arbeidet ditt, men også din rolle som en nabo, i en gruppe for samfunnet og som en forelder som steder hvor du kan dra nytte av disse leksjonene.


Du kan ha aldri solgt magazine abonnement dør til dør for et skoleprosjekt. Du har aldri hatt en jobb som selger møbler eller andre produkter. Du kan aldri vil være i "salg." Selv om dette er sant, oppfordrer jeg deg til å tenke på hva du kan lære av sanne mestere av salg-fordi de lærdommer som kan gjøre deg bedre på det du gjør. Fordi det er virkelig sant-vi er alle i salg.

No comments:

Post a Comment