Monday, November 5, 2012

Hvordan å være en effektiv leder på arbeidsplassen - Part One

Denne artikkelen er først av en serie på hva sant lederskap er kjernen, og vil fokusere på effektiv ledelse på arbeidsplassen.


Ledere på arbeidsplassen er generelt sett opp til å lede, for å motivere, for å gi misjon og visjon. Det er en gitt. På hvert nivå av lederskap, fra ledere til konsernsjef gå ledernes ansvar utover sette arbeidet retning og finansielle mål.


Jeg har oppdaget, etter 20 års arbeid i bedriftens reklame industrien, og etter å ha jobbet med mange ledere, som er nøkkelen til sant lederskap i kunsten av innflytelse og som begynner med hjertet av en leder. Det blir enda mer kritisk når du komme til toppen, du må morsjon mange av ferdigheter til å administrere din teamledere. Hvis du viser en mangel på integritet eller ærlighet, vil dette ha en effekt ned linjen.


Ifølge forfatteren av The ett minutt Manager, Ken Blanchard, den beste måten å oppnå høy ytelse og bemerkelsesverdige resultater med en omsorgsfull "business heart" og at innflytelse er en kunst.


Hva dette betyr er at en sann leder har evne og mot til å endre og hjelpe folk nå sitt potensial, gjennom oppmuntring og inspirasjon.


I en MNC byrå som jeg pleide å jobbe, var det en administrerende direktør som hadde problemer med å håndtere sitt sinne. Han ville tape det nå og da, og når det skjedde, hele byrået ville høre det. Tenk deg hvis det var et stort problem med en klient, og shits hadde truffet viften, vil du bedre kjøre. Han var ikke den mest geniale leder eller strateg. Han ikke har de største ledelse. Men du vet, mens det var mange mennesker som forlot byrået, det var enda mer som hadde oppholdt seg med ham i lang tid. hvorfor?


Fordi mannen hadde et hjerte av gull. Han var beundret tross alt. Han hadde mange ting går som leder - som sin virksomhet og personlig integritet. Han ville innrømme å hans stab av hans problem håndtere sitt sinne, og han var søker hjelp. Hans lidenskap for forretnings- og kunder var grunnen for hans utbrudd, når ansatte underdelivered eller ikke gjorde hva de skulle gjøre. Det er ikke en forbrytelse når sjefen mistet det bare fordi han hadde så mye lidenskap for overlevelsen av hans selskap det som i sin tur lagret folks jobber. Hva folk på utsiden ville ikke vite var hans følelse av medfølelse for medmenneske.


Han ville ikke nøle med å gi personlig lån til leveransen fyren har behov for kontanter; Han tok seg tid til å spørre kontoret renere hvor hennes barn var gjør i skolen; han belønnet personalet bra når de leverte varene. Dette i sin tur motiverte folk til å jobbe hardere og bodde. Jeg antar fundamentalt hans hjerte var på rett sted. Kjernen var han en ydmyk mann som var klar over sine svakheter, men hadde mot til å innrømme det, og han fokusert på å bygge på hans styrker. Jeg er inspirert av boken han ga meg, og det er "The hjertet av A leder" av Ken Blanchard. Han selv var inspirert av den. Han visste hvordan å motivere seg selv så vel som hans folk.


Det er et ordtak av Ichek Adizes, "administrerende bare for profitt er som å spille tennis med din øye på resultattavle og ikke på ballen". Dette betyr at for en organisasjon å være vellykket, fokus bør ikke bare være på økonomisk suksess, men også på kunder og ansatte. Uten dem, vil økonomisk suksess etter hvert avta.


Et annet kraftig sier av Ken Blanchard og Normal Vincent Peale, "mennesker med ydmykhet ikke tror mindre av seg selv, de bare tenke på seg selv mindre". Hvis du tenke mer om ditt folk, og de vil tenke mer av seg selv.

1 comment:

  1. Le_Meridian Funding Service gikk utover kravene sine for å hjelpe meg med lånet mitt som jeg brukte utvide apotekvirksomheten. De var vennlige, profesjonelle og absolutte perler å jobbe med. Jeg vil anbefale alle som leter etter lån å kontakte. E-post..lfdsloans@lemeridianfds.com Eller lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... 19893943740.

    ReplyDelete