Monday, November 19, 2012

Ledere etablere bedriftskultur

Hva ledere av bedrifter og organisasjoner si om andre kan spille en sentral rolle i kulturen som deres selskap vedtar. I tillegg til handlinger, politikk og kommunikasjon gjenspeiler selskaper hva deres ledere sier. Dette kan være avslørende.


Ta Donald Trump, for eksempel.


Fra alle kamper synes Trump å kjøre en vellykket organisasjon. Suksessen til hans selskaper, har akkurat som tilfellet er med noen selskap, så mye å gjøre med karakter av sine ledere som sin strategi. Dette tegnet, referert til som sin kultur, er mye kraftigere enn sin strategi. Det definerer som selskapet er.


Når en leder bruker setninger til å beskrive andre mennesker inkludert "fett", "slask" og "stygge", gjør det en sterk uttalelse til ansatte i selskapet. Denne uttalelsen kommer i to utgaver.


En er setningen som er laget til ledere i selskapet. I de fleste tilfeller, ledere av noen grupper tendens til å etterligne enkelt leder. Ledere vil bli inkludert i planene til den sentrale personen, og vil tendere til å følge at person kultur via deres handlinger og ord. Med andre ord, de ønsker å imponere at viktige lederen og hva bedre måte er det enn å være liker dem? Hvis lederen liker hans eller hennes selv, de vil sikkert som andre som er lik dem... sant?


Så blir det lett å etterligne at lederen av snakker liker dem. Hvis det er greit for leder for å bruke disse setningene, må det være greit for sine tilhengere til å bruke dem.


Ledere som ikke føler deg komfortabel i denne kulturen vil finne en måte å skille seg fra denne talen, ofte forlater selskapet. De vil bli erstattet av andre som "passe inn" med denne typen av holdningen.


Dette fører til den andre setningen, som er laget indirekte til ansatte, spesielt ansatte som forstand at de passer inn i kategorier som beskrives unflatteringly av ledere.


Disse samme ansatte, hvorav mange er trolig av høy verdi for deres organisasjon, hører disse kommentarer som kommer fra deres ledere og begynner å føle at de ikke passer i kulturen som lederne beskriver verbalt. Som de forstand denne mangelen på inkludering, vil de tilsvarende føler deres mangel på passende og skille seg fra andre, igjen ofte forlater selskapet.


Kan casual kommentarer faktisk føre til slike kulturelle endringer? Du vedder. Ta en nærmere kikk på tilbedelse av ansatte i en karismatisk leder som Donald Trump. De ser hver bevegelse, hver kommentar, svært tett, ønske spesielt de med om oppadgående mobilitet. De ønsker å imponere denne leder, være "som ham". Andre i organisasjonen vil bli likt av deres ledere.


Nøye studere hodene til selskaper som du gjør forretninger med, eller som du observerer. Lytte til ordene til disse personene, se deres handlinger. Du vil se at samme holdningen i hele organisasjonen, fra topp til bunn. De vil tiltrekke seg ansatte og ledere med lignende tro.


Og hvis du liker å jobbe for en utskjelling, tøff-snakkende selskap, jeg har et forslag for deg.


(c) 2006, Ed Horrell. Skrive ut tillatelse gitt så lenge artikkelen og signaturen er gjengitt intakt og alle koblinger laget live.

No comments:

Post a Comment