Trekk og de egenskaper som du kan søke å dyrke som salgssjef. I mitt sinn, det er to hovedkategorier innflytelsesrike: tillit og tilstedeværelse. Under hver kategori er fem karakteristika som hver effektiv salgssjef må være i besittelse. Jeg kaller dem de fem Cs av stoler og fem poeng av tilstedeværelse.
Fem Cs av tillit
1. Tegn
2. Kompetanse
3. Tillit
4. Troverdighet
5. Kongruens
Fem poeng av tilstedeværelse
1. Karisma
2. Entusiasme
3. Optimisme
4. Empati
5. Visjon
Hvorfor tror du at den første store kategorien avtaler med tillit? Muligheten til å få og beholde tillit er en viktig faktor i å kunne påvirke ditt team. Forskning har vist, tid og tid igjen, at tillit er alltid en medvirkende faktor i muligheten til å påvirke andre. Når en person klarerer du at tillit alene kan føre dem til å ta imot deg. På flippen side, hvis team-spiller ’ t stole på deg, alle bevis, resonnement, fakta eller tallene i verden vant ’ t få dem til å budge. Tegnet er grunnlaget for klarering.
Jeg tror også at undervisning i Phillips Brooks, mens en 1800-tallet, tilbyr dyp visdom på natur tegn: “ tegn er gjort i de små øyeblikkene i våre liv. ” stoppe og tenke litt om de personene i livet ditt som du respekterer mest dypt. Mens du kanskje kunne huske noen store begivenheter, er det sannsynlig at det er disse menneskene ’ eksempel i s-stille som har de fleste imponert du. Det er deres natur og ånd, selv når de ikke er “ på scenen, ” som har fått din respekt.
Kompetanse er din kunnskap og evne i et bestemt emne eller område og kommer fra livslang læring og erfaring. Vi vurdere andre til å bli kompetent når vi ser dem kontinuerlig læring og fremme deres trening og utdanning, å bli vellykket i hva de gjør, eller å ha en sterk track record med forskjellige folk de har jobbet med. Åpenbart, kompetanse er et viktig element til stoler. Hvis gruppen er til å stole på deg, de har å føle at du vet hva du ’ re gjør. Tillit er også en viktig faktor i å få tillit og innflytelse. Du kan nok tenke på en tid da det var svært tydelig at noen du var stolt på ikke var veldig trygg i hennes/hans evner. Igjen, hennes/hans mangel på tillit gjorde du føler deg urolig. Du må utstråler tillit eller annet teamet vil har lyst til det ’ s for et slikt tilfelle av “ blinde ledende blinde. ” vil de ikke stoler på deg eller dine evner; Derfor vil du har svært lite innflytelse over dem.
Attributtet neste under paraplyen tillit er troverdighet. Gerry Spence, kanskje den mest berømte stien advokaten av all tid, forklarte betydningen av troverdighet beste: “ en kan stå som den største taleren verden har kjent, har raskeste sinnet, ansette flinkeste psykologi og har mestret teknisk enheter som argumentet, men hvis en ikke er troverdig, en kan like godt forkynne for pelicans. ” å øke troverdigheten med gruppen, finne ut hvem teamet som kjenner og respekterer. Se om du kan få mentor ’ s anbefaling, enten personlig eller skriftlig, til å sikkerhetskopiere din troverdighet. Hvis du er en kjent ekspert på feltet ditt, må du huske å formidle at du har studert emnet, forsket det og møtte sin andre eksperter. Også, være forberedt på å slippe navnene på personer gruppen vil gjenkjenne. En annen måte å øke troverdigheten er å alltid presentere seg selv i en rolig, organisert og autoritativ måte. Å være altfor emosjonelle eller oppskjørtet kaster din troverdighet ut av vinduet.
Siste byggeblokken av tillit er kongruens. Kongruens betyr at dine ord og handlinger alltid samsvarer med. Du er ikke en som er kjent for å si en ting, og deretter gjøre en annen. Avtalen og harmoni i meldingene verbal og nonverbal øke tilliten, og dermed din evne til å påvirke. Når kongruens mangler, rødt flagg, går opp i gruppemedlemmene ’ sinn. Du kan nok tenke på en manager du ’ ve kjent hvis ordene du alltid hatt å ta med et korn av salt. Slike en person er ikke typen person du sannsynligvis vil bli påvirket av.
Nå som vi ’ ve avdekket de fem Cs of Trust, la ’ s litt tid på å undersøke de fem punktene av tilstedeværelse. Tilstedeværelse er muligheten til å påvirke og styrke andre. Din tilstedeværelse energizes og inspirerer andre individer. De er tvunget til å følge deg på grunn av visjonen som du tilbyr. Karisma leder listen over attributter under fem poeng av tilstedeværelse og er en stor del av motivere andre.
Personer som er karismatiske ofte holder oss i ærefrykt. Sin energi prods oss, oss som motiverer og inspirerer oss. De oppfylle vårt behov for å ha helter. Vi føler bedre for å ha møtt dem, sett dem, lyttet til dem og interaksjon med dem. Karisma er nært knyttet til entusiasme. Hvis du er lidenskapelig om hva du gjør, vil det føre over til samhandlinger med gruppen din entusiasme. Det er ganske muligens lidenskap og entusiasme som mest kraftfullt rekruttere hjertene og sinnene til de rundt deg. Andre er mer sannsynlig å hoppe ombord, hvis de kan se din overbevisning. Entusiasme er en stor beveger kraft som vi bør søke å trenge gjennom i alt vi gjør. Det er stasjonen som holder vår motivasjon opp før målet er nådd. Emerson sa, “ Nothing great ble stadig oppnås uten entusiasme. ” en annen stor tenker, spesielt innen personlig utvikling, Norman Vincent Peale, sa, “ når man får entusiastiske, lyser hele personlighet. Sinnet blir skarpere, mer intuitivt; hele liv kraft og skapende evne er forbedret. En slik person er motivert og vil selvfølgelig gjøre en innvirkning. ”
En annen viktig faktor er optimisme. Optimisme er mer enn en positiv mental innstilling. Det er ikke bare tenker på positive ting og deretter håper de vil gå i oppfyllelse. Sant optimisme er en referanseramme som styrer hvordan du føre. Optimister don ’ t bare håpe på, men de faktisk forventer suksess og godhet. Selv når det er Tilbakeslag, er de i stand til å raskt rygger. Hvis du kan inspirere optimisme i gruppemedlemmene, vil de være takknemlig for din positiv innflytelse og forskjellen gjør det ikke bare på arbeidsplassen, men også i deres personlige liv. Ingen ønsker å være rundt en lunefull, sint eller pessimistisk manager. Din optimisme vil tiltrekke seg andre og være smittsom. En gang optimisme-oppslag, gruppen vil begynne å arbeide sammen med mye positiv energi.
Nå, la ’ s bruke litt tid på holdning. Husk den gamle adage “ suksess i livet er 85 prosent holdning og 15 prosent sikkerhet ”? Harvard University faktisk gjennomført en undersøkelse der det ble fastslått som “ suksess ” (inntekt, status, prestisje, etc.) hadde betydelig mer å gjøre med holdning enn muligheten til. Faktisk holdning syntes å bidra mer til levetid inntekter enn enda en person ’ s utdanningsnivå. Din holdning gjenspeiler hva ’ s går innsiden av du og det er en sterk indikator på hva vil faktisk spille ut på overflaten. At ’ s hvorfor, når det gjelder teambuilding, en optimistisk holdning starter med deg. Optimisme er noe du kan styre, og du kan ’ t forvente teamet å utvikle den hvis du ikke ’ t har det selv.
Empati er en annen viktig del av å være en effektiv leder. Når noen føler din empati, vil de være mer åpne for din innflytelse. Verden er full av folk som prøver å gjøre oss til å gjøre ting for sine grunner. Det er forfriskende å finne noen som vil ta deg tid til å ta en pause og søker å forstå. Som leder, når du vet hvem du har å gjøre med, hva han/hun tenker og hvorfor han/hun tenker slike ting, vil du bli bedre kunne empathize.
Zig Ziglar påpeker at denne typen fokus på andre faktisk hjelper oss å møte våre egne behov: “ den beste måten å få det du ønsker ut av livet er å hjelpe andre får hva de vil. ” når du ’ re prøver å jobbe på å være mer empathetic, må du huske de universelle behovene av alle menn og kvinner: godkjenning, oppmerksomhet, ros, oppmuntring, forståelse og aksept. Vi kan lære mye om empati fra den gamle klassiske Tao-te-Ching ved Lao-tzu. Den fastslår: “ Evolved ledere vinne tillit og støtte av mennesker gjennom deres fullstendig identifikasjon med dem. Interessene til folk er naturlig forfremmet fordi de blir interessene til leder som vel. ”
Syn er det endelige attributtet for fem poeng av tilstedeværelse. Innflytelsesrike ledere har en klart definert visjon, som i sin tur fungerer som et effektivt verktøy til å hjelpe andre å se det store bildet. De fleste mennesker vil omfavne deres leder ’ s visjon hvis de vet nøyaktig hvor de passer inn i det og hva de har å gjøre for å oppnå det. Visjon bør samle sammen teamet og generere energi, lidenskap og en vilje til å arbeide hardt. Opprette en lyd visjon begynner med fokus på vårt reisemål. Med andre ord, må du vite hvor du er på vei. Hvis du håper å oppnå fremragende resultater, gir du ditt team klar retning. Stephen Covey sa, “ til å begynne med slutten i tankene betyr å starte med en klar forståelse av destinasjonen. Det betyr å vite hvor du ’ re går slik at du bedre forstå hvor du er nå, og slik at du utfører er alltid i riktig retning. ” til slutt, når du planlegger og utfører din visjon, don ’ t være redd for å drømme stort. Walt Disney sa gang:
Gjør ingen liten planer; de har ingen magi å hisse menn ’ s blod og seg selv trolig vil ikke bli realisert. Gjøre store planer; målet som er høy i håp og arbeid, å huske at en edle, logiske diagrammet innspilt en gang vil aldri dø, men lang etter vi er borte vil være en levende ting, å hevde seg selv med stadig voksende insistency.
Tenk på utrolig arven som har vært nytes av millioner, og som vil fortsette å ta generasjoner av mennesker på grunn av denne mannen ’ s visjon. Det hele startet med en mann, som entusiasme hadde en skvulp virkning på alle dem som han jobbet med. Walt Disney ’ s mark vil alltid være emblazoned på verden.
No comments:
Post a Comment