Wednesday, July 18, 2012

Hvordan vil du bli behandlet?

En leder er best når folk knapt vite det de ikke eksisterer, så bra når folk adlyde og acclaim dem verre når de forakter dem.


Når en leder ikke klarer å ære folk, folk ikke klarer å hedre dem.


Men til en god leder som snakker lite og lytter vel, når sitt arbeid er gjort, og mål er oppfylt, folk vil alle si, vi gjorde det oss.


LOA – Tzy.


Jeg tror at de fleste ansatte på sin kjernekompetanse er svært like. Uavhengig av rase, kjønn, alder eller religion har de fleste visse ting til felles. Hvis vi skal være en vellykket leder, er det viktig at vi forstår de menneskelige elementene som lar oss som ledere å bo "på toppen av våre spill". Det vil si å forstå hvordan folk ønsker å bli behandlet av overordnede. Her er en liste over ting som jeg tror alle ansatte har til felles når det gjelder hvordan de vil bli behandlet.


1. Ansatte vil bli verdsatt.


Over gjøre femti prosent av alle arbeider kanadiere som forlate jobbene sine det fordi de føler at de ikke er verdsatt. Har du noen gang blitt fortalt at du gir liten eller ingen verdi til organisasjonen, blitt ydmyket for å gjøre feil beslutning eller blitt fortalt at du er en forpliktelse til selskapet. Hvis så deretter du forstår hvor viktig det er å være verdsatt. Verdsette mennesker fordi de er mennesker og grunnlaget for vårt selskap er grunn nok til å være etiske i vår tilnærming med folk.


2. Ansatte ønsker å bli behandlet med respekt.


Forfatteren Arnold Glasow sa, "respekt for de du respektere er verdt mer enn applaus av forsamlingen". Mange ansatte ønsker respekt for personer de arbeider for. Respekt er oksygen for sjelen og når ledere gi den fritt, det skaper et positivt arbeidsmiljø. Respektere ansatte gir dem frihet til å utføre på et høyt nivå og incitament til å arbeide med excellence.


3. Ansatte ønsker å være klarerte.


Faren min fortalte en gang meg at for å være klarerte er et større kompliment enn å bli elsket. Selv om vi som ledere ikke kan kontrollere hvis ansatte stoler på oss, vi kan styre våre handlinger mot dem, og vi kan gi dem vår tillit. Mens det er sant at vi kan bli utnyttet, er det også sant at tillit oppretter grunnlaget for en sterk relasjon med våre ansatte, fordi det gjør det mulig for åpen kommunikasjon, opprettholder confidences og fokuserer på felles mål.


4. Ansatte vil bli verdsatt.


Ansatte ønsker å være verdsatt for dyktighet og innsats som de bringer til på arbeidsplassen. La ansatte vet at de saken bygger sin selvtillit tillit og selvtillit aktelse til punktet at de ta avgjørelser og ta affære, fordi de vet at det er rett, og nødvendig å bli gjort. Som leder, kan du la folk få vite at du setter pris på innsatsen. Offentlig takke dem ved enhver anledning, og gi dem kreditt som de fortjener. Som en av mine mentorer fortalte Warren Brent Carroll gang meg, "folk trenger å gå i solskinn, og ikke i skyggene".


5. Ansatte vil bli forstått. En stor oppfinner av navnet på Charles Kettering sa gang: "det er en stor forskjell mellom å kjenne og forstå. Du vet mye om noe og ikke virkelig forstå det. Det samme er sant om mennesker." Som ledere som vi kan være raske til å finne feil med ansatte som ikke overholder våre tanken prosessen eller mønstre som vi vet arbeide. Noen ganger handle våre ansatte annerledes fordi de ikke har hatt fordelene som vi har hatt. Vi burde vurdere å utvide oss til dem på deres nivå og viser fleksibilitet i våre tanken prosessen som ledere. Våre ansatte er skapninger av følelser, akkurat som oss.

No comments:

Post a Comment