Det første stedet å begynne når du utvikler en insentivprogram er å identifisere nøyaktig hva du vil oppnå. Du kan ikke bare bruke penger og deretter håper du se resultater. Du har å har en plan for spillet.
Du har sannsynligvis fått en ganske solid føler for personlighetstyper som formulerer gruppen. Du har sannsynligvis også avdekket hva gruppens sterke og svake sider er. Basert på hvor teamet er på, kan du starte å utforme belønning og incentiver til å produsere nøyaktig hva du jobber for. Når du gjør dette, finnes det noen generelle regler som er nyttig å huske på.
Først av alt, alltid huske at hva som regnes som en flott belønning kan variere i henhold til enkelt og særskilte omstendigheter. Mange vellykkede ledere foreslå blande individuelle insentiver med teamet belønninger. Denne måten, er du møte individuelle behov mens fortsatt å fremme samarbeid og vedlikeholde oppmerksomhet på målene til firmaet. Incentiver som er basert på resultater kan også hjelpe selgere bli bedre spillere i team og føler en følelse av eierskap i selskapet mål. På denne måten de kan føle seg noen interne motivasjon og personlig tilfredsstillelse å se jobben gjort godt i stedet for alltid avhengig av noen eksterne, midlertidig faktor for å motivere dem.
Rettferdig advarsel, men som insentiver ofte føre til et varsel om reduseres returnerer felle. Hva jeg mener med dette er at en bestemt belønning vil miste dens innflytelse over tid hvis det er brukt for mye. Det vil si i stedet for følelsen belønnet, vil folk komme å forvente incitament som en automatisk retur for sin innsats. Den andre siden av dette problemet er at når belønningen er tatt bort, god oppførsel vil også forsvinne. Motivasjon basert på belønningene er en ekstern påvirke i stedet en intern en. Det er verdt å peke her at store, konkrete belønningene kan definitivt gi selgerne noe å holde øynene på lang hele året, men ikke overse mindre insentiver. Si takk, merke en rep ekstra innsats, for å hjelpe en rep gjennom et nedgangen, og bare en daglige bekreftelser kan telle store og vil bidra til innsats teambuilding, like mye som store årsskiftet bonuser vil.
Med noen stor insentivprogram har du å vie tid til å fremme den. En stor, år lange insentivprogram er åpenbart, kommer til å floppen hvis du nevner det bare én gang. Hvis du vil ha en insentivprogram for å produsere maksimal avkastning, har du å fremme den ved å gi din team medlemmer ukentlige oppdateringer, nyhetsbrev blurbs, kortsiktige insentiver, etc. Finne måter å holde fremdriften skal sørge for programmet lønner seg. Noe kreative, morsomme eller annet du kan gjøre vil gjøre programmet mer effektivt. Det er også svært nyttig hvis det er fremtredende visuell påminnelse hvorved teamet kan se nedtellingen til programmets slutten.
Nedenfor finner du en omfattende liste over belønning ideer du kan innlemme i din motiverende innsats. Noen kan være brukt på kort sikt, andre lang sikt. Noen er team belønninger; andre kan tilpasses til enkeltpersoner. Noen fungerer bra for gruppen; andre vil ikke. Hvis du vil se hva som passer i gruppens situasjonen best. Ofte, er det bare et spørsmål om å finne noe morsomt som vil ødelegge tedium av salgssyklusen. I form av fysiske varer, må du huske at verdien i øynene til selgeren vil være mye mer enn den faktiske prislappen. Kontanter forsvinner, men kunden vil alltid huske at hennes/hans bærbar PC, TV, eller hva er det kom fra selskapet ditt.
Bare noen få mer grunnleggende retningslinjer:
1) Sikker være selgerne forstår hva som forventes av dem, om noen belønning er angitt eller ikke. Det er ikke lurt å belønne en selger for bare minimum arbeid. Når base krav konsekvent blir oppfylt, har du et utgangspunkt som du kan sette høyere mål.
2) Kontroller insentivprograms tidslinje er klart, slik at alle vet nøyaktig når det starter og slutter, og nøyaktig hva som kreves i mellomtiden.
3) Etablere belønning foran slik at folk har en klar visjon i deres sinn av hva de arbeider mot. Husk at mens kontanter er spennende, ofte andre incentiver kan være kraftigere. Den faktiske pengebeløp av en vare og verdien som er plassert på dette elementet av mottakeren er to forskjellige ting. Hvis penger var nok, hvorfor ikke en selger som arbeider på provisjon allerede være glade og motivert nok hver dag?
4) Når det er mulig, kan du bruke belønninger som kan deles med venner eller familie. Slike en belønning kan for eksempel være en gratis middag for to på en fin restaurant. Hvis selgeren kan dele resultatene av hans/hennes innsats med andre, ansporingen blir mer spennende og vil drive dem å gjøre det bedre.
No comments:
Post a Comment