Ifølge de siste studiene leverer gjennomsnittlig ansatt bare 50% av hva de er i stand til tilbud til organisasjonen. Som leder, er du frustrert av denne mangelen på ytelse. Du ønsker å klone din høy performers slik at du kan bli mer Resultatskapende som entreprenør selskapene du ser i markedet.
For å fange talenter og potensialet i dagens kunnskap arbeidstakere, må du gjenkjenne den dramatisk økningen i antallet disse ansatte. Kunnskapsarbeidere er personer som bruker sine hoder i stedet for deres brawn for å få arbeidet gjort. Dette er informasjon spesialister, forskere, markedsføring og salg eksperter som talenter kjøre virksomheten din. Å sikre høy ytelse – du må behandle disse talentfulle enkeltpersoner annerledes enn ansatte i fortiden. Sine talenter kan hjelpe deg å ta virksomheten din til toppen. Men som en dristig racehorse, de må håndteres med forsiktighet.
Unngå disse fem dødelige synder, og du vil fange kunnskapsarbeidere skjønnsmessige energi og bygge entusiasme:
# 1. Fokusere bare på hva som er galt.
"Ingen nyheter er gode nyheter"-tilnærming til ledende kunnskapsarbeidere er en kvittering for katastrofe. Du tenker kanskje at hvis den ansatte ikke er screwing, de ikke trenger å høre fra deg. Men kunnskapsarbeidere vil bli gjenkjent. De trenger din oppmerksomhet. Gjenkjenne fremdrift og gi anerkjennelse for å fremme sine talenter og hjelpe dem å flytte i riktig retning og drivstoff deres entusiasme. Unngå å fokusere bare på hva som er galt og erkjenner hva kommer rett.
# 2. Ignorere dårlig performers.
Høy ytelse kunnskap arbeidstakere vil du håndtere dårlig performers – ellers problemet lander i sin runde. Du må adressere ytelse utfordringer ved coaching ansatt, tilordne på nytt enkelt til et område der sine talenter er best egnet, eller fjerne dem helt. I begge tilfeller må du ta hensyn til problemer og ta korrigerende tiltak. Ikke la henger etter nøle, spore fremgangen din og de-motivation andre ansatte.
# 3. Overse kjedsomhet og talent ikke passe.
Jobb usikkerhet og frykt kan hindre at ansatte snakke om en endring som er nødvendige. Det er din jobb å legge merke til når enkeltpersoner mistet interesse, kampen i sin nåværende stilling, eller Startslakk noen ukjent grunn. Adresse disse problemene hodet på i stedet for at de kan fortsette. Det er ingen glede i å bare få ved. Du hjelpe ikke ansatte ved å la en dårlig Tilpass til å fortsette. Tough love med selv og andre er en del av å flytte inn i nye økonomien.
# 4. La dem si ja til alt.
Hjelp kunnskap arbeidstakere bremse deres appetitt kan arbeide med interessante prosjekter som ikke er relatert med virksomhetens satsningsområder. Uansett hvor spennende et prosjekt er, må du hjelpe ansatte skjelne: "er dette prosjektet bidra til mål av virksomheten? Kan jeg rettferdiggjøre tid og energi jeg tilbringer på det? Dette initiativet hjelper oss med å oppnå resultatene vi ønsker?" Mange ganger, gape kunnskapsarbeidere over mer enn de kan tygge. En klok leder hjelper ansatte med å sette grenser og si "Nei", for sin egen skyld, så vel som for virksomheten.
# 5. Mislykkes å gi tilbakemelding.
Ingen vil høre i corporate livet: "Dette virker ikke." Men enkeltpersoner som trenger å vite når deres holdninger og atferd forårsaker andre et problem. Uansett hvordan eksepsjonell personen er, han eller hun kan gjør en feil-noen ganger uten å vite det. En klok leder hjelper enkeltpersoner gjenkjenne problemer og lære fra problemer. Ikke vent til det er en krise for å heve et følsomt emne og gi tilbakemelding. Jevnlig tilbakemelding hjelper ansatte med å vokse.
Det er din primære rolle som leder å hjelpe kunnskap arbeidstakere bidra sine talenter. Innebære dem i viktige beslutninger og velkommen deres innspill. Oppmuntre til samarbeid med andre som vil strekke sine sinn og evner. Kontroller at ansatte talenter er synlig, sett og verdsatt av andre i organisasjonen. Husk at kunnskapsarbeidere vil bruke sine talenter til foretaket. Sette disse ideene i handlingen og se teamarbeid og ytelse skyrocket!
No comments:
Post a Comment