Tuesday, May 8, 2012

Ledelse teknikker: Tre måter å forbedre måten du snakke med personer som arbeider For deg om deres ytelse

Snakke med folk som jobber for deg om resultatene deres er en av de vanskeligste aktivitetene på arbeidsplassen. Men, er det tre raske endringer i måten de snakker om andre menneskers atferd/ytelse som vil dramatisk forbedre oddsen for å lykkes.


Først, ta beskrivelsen av problemet du snakker om foran grunnen til hvorfor du har samtalen. Som holder disse emosjonelle beskyttende skjold fra går opp og blokkering av ekte kommunikasjon.


Dette er vanskelig å gjøre, fordi de fleste av våre foreldre, tidlig sjefer og forbilder gjorde det bare motsatt vei. Det betyr at du nesten naturlig vil, gjøre det mindre effektive tingen med mindre du gjør et bevisst arbeid.


Jeg foreslår at du øver med stillingen. Som vil hjelpe deg å sette virkemåten foran grunnen for chatting. Du vil sannsynligvis måtte øve endringen, for.


Beskriv virkemåten Joe fredag måten. Bare fakta. Utlade adjektiver. Følg deretter beskrivelsen av problemet med en kort beskrivelse av hvorfor denne virkemåten er viktig.


At atferden du beskriver må være noe hørbar eller synlig. Det må være noe som kunne være vitne til og kan beskrives.


Noen gang, ikke, bruk ord "holdning" eller "alltid". Begrense diskusjonen til observerbar virkemåten. Vær konkret om hva som skjedde og når.


Endelig, en gang du har hatt si, kjeft. Vente på din underordnet å snakke.


Det er et par ting som kan skje videre. Din underordnet kanskje enig at du har fått ting høyre. Din underordnet kan klage din beskrivelse av hva som skjedde.


Uansett, du kan nå komme til enighet på atferd. Så er du på vei til en meningsfull drøfting av hvordan problemet bør være forskjellige i fremtiden. Og hva konsekvensene er gode og dårlige oppførsel.


Dette er enkel og får gode resultater. Så hvorfor ikke flere av oss gjør det mer av tiden?


Svaret på den er lett. Gamle vaner er vanskelig å bryte, og omtrent alle vi etterligne gjorde det den andre veien. Hvis du gjør vil den forberedelse og praksis for å få disse tre ting rett, samtalene med underordnede oppførsel være mye mer produktiv.

No comments:

Post a Comment