Ledelse og motiverende evner er svært nært beslektet, som vil motivere sterkt lederskap og sterk motivasjon viser god ledelse.
Din evne til som et eventuelt vil variere, men hvis vi kan finne akkurat hva ledelse er og definere noen av attributtene for god ledelse, vi kan alle ha nytte.
Lederskap er definert som "evne til å inspirere villig til handling". Det legges vekt på villige. Men for å forstå lederskap, vi trenger å dybden litt dypere enn som.
En ting hvilke erfaringer har vist igjen og igjen ned gjennom tidene er at når en hvilken som helst gruppe mennesker blir kastet sammen for alle lengden av tid eller for eventuelle prosjekt, en leder vil dukke opp fra gruppen - en som vil de lytte og gi deres tillit og støtte.
De er plassert på diagrammet organisasjon eller deres tittelen alene kan ikke gjøre en person en ekte leder. De må ha visse egenskaper og ferdigheter, eller de sikkert vil mislykkes. I bedriften, har det vært vist igjen og igjen at disse ferdigheter kan læres og egenskaper kan være utviklet i en person som er villig til å utøve en innsats som er basert på sterkt ønske og en sann sult for suksess.
Vanligvis, en leder eller lærer ikke faktisk "utvikler" en annen person. De stimulere og inspirere at denne personen skal utvikle seg innenfor. Initiert av brukeren dermed ledelse er, i en stor måte, selv.
Når vi forstå og identifisere metodene og egenskapene til beundret ledere, kan vi gjøre for å utvikle disse ferdigheter og egenskaper for oss selv. Vi kan analysere oss--ærlig, ruthlessly, objektivt – og identifisere hvilke ferdigheter som vi trenger å erverve eller forbedre (og de som vi trenger for å spille).
Ingen er perfekt!
Perfekt leder har ennå å bli født. Vi alle har plass til selv-forbedring. Hvis vi kan enige om hva det tar for å være en god leder - vil hva er egenskaper ledelse, hva er ferdigheter - vi minst har gjort en god start. Vi bør analysere hver ekte leder vi vet og prøver å lære hvilke kvaliteter påvirket oss til å vurdere dem en god leder. Vi kan trolig enige om minst fem - du kanskje har en leder i tankene som vi anser disse.
Kvaliteter ledelse
Entusiasme
Vi vil alle enige om at entusiasme for hva en gjør er en av de første egenskaper. Ingen mann eller kvinne kan installere mye entusiasme i noen andre for noe om hvilke ikke er de selv entusiastiske. Ekte entusiasme betyr ikke en tungerapp, backslapping, plast smil type holdning. Oftere, leder ekte entusiasme er sannsynlig å være i en mer rolig natur - men det er det! Den er vist ved måten som de går om sitt arbeid. Deres måte å håndtere jobben sin synes å si til alle. "Dette er viktig! Det må være gjort rett. Det må være ganske og squarely gjort! Og - "Du kan gjøre det!"
Med mindre en person kjennes rett ned i deres ben arbeidet de gjør er verdig, de kan aldri konsekvent (dag inn og dag ut) handle som om de gjør. Så, hvis de har følelser eller tvil om betydningen av sitt arbeid, og kan ikke få entusiastiske med hensyn til det, problemet er i person selv. Om de innser det eller ikke, de rundt dem forstand sine følelser, viser deres holdning!
Mot
Ledelse tar "tøff nok". The true leader har muligheten til å "ta det" når ting blir tøffe. Leder har ofte å "ta det" for hele organisasjonen å holde sin moral høy. Lederen må møte opp til et nytt problem hele tiden. Faktisk invitere mange vellykkede ledere problemene bare for den rene gleden av coping med dem. Ekte leder nærmer seg hver dag med en form for "glede av slaget".
Mot i ledelse tar noen ganger uventede former; Det kan bety stående opp til et prinsipp. (Har noen noensinne kjent en ekte leder som var en "Ja"person?) Det betyr å ha tegnet til å stå opp for hva du tror på uten bestående av eller kutte hjørner.
Det kan bety å en fet tilnærming til en ny IDE - stikker halsen ut til støtte for noe som du mener er verdt å prøve. Det betyr lojalitet til din overbevisning.
Self tillit
En viktig forutsetning for leder i dag er selvtillit tillit. Men, tar beslutninger om folk, deres motivasjon og måten de fungere eller reagere, leder kan aldri føler helt sikker på at de har rett. Best de kan gjøre er å gjøre en slags "utdannet gjette" basert på fakta de kan sette sammen og deretter avhenger av deres fortid erfaring og kunnskap til å tolke dem.
En leder kan imidlertid være selv-tillit. Det er en stor hjelp å vite og arbeide innenfor sine personlige eiendeler og begrensninger. De vet hva de personlig kan gjøre og hva de er i stand til å gjøre. De er villige til å lytte til andre meninger, vurdere dem og være stor nok til å vedta meritorious de selv om de ikke plassen med sine opprinnelige tenkning. De kan ta små tilbakeslag i skride.
En selv-tillit leder er aldri fornøyd med sine nåværende ferdigheter, bruker ikke tiden sin i ubrukelig lengsel for ting som de ikke har. Heller, de satt om å realisere sine umiddelbare og realistisk mål.
Integritet
En leder holder løfter. De holder sine løfter til deres samarbeidspartnere omhyggelig som de som lages til de overordnede figurene. De holde løfter som ble gitt til seg selv, som er de vanskeligste å holde og svikt i dette er den enkleste å rasjonalisere. De kan holde disse løftene fordi de aldri forplikte seg rashly; men alltid innenfor rammene av virkeligheten og sine nåværende evner i form av evne. En del av denne saken til integritet, er absolutt, unquestioned lojalitet til deres organisasjon - til sitt rykte som sine egne. De må også ha lojalitet til sine produkter og deres samarbeidspartnere og lojalitet til deres bransje. Lojalitet til ens kollegaer er svært viktig i enhver leders. De bør aldri tillate seg selv eller andre i sin gruppe å latterliggjøre eller down grade andre ledere eller mennesker i bransjen, som det er et tegn på misunnelse, og dette er en egenskap som ikke kan finnes i en sann leder. En del av denne lojalitet er en følelse av forvaltning - en følelse av ansvar for velferd, fremdrift og sikkerhet av industrien som helhet, og det inkluderer alle som er etisk kjører en bedrift, alle i deres organisasjon, sine kunder og deres familie.
Interesse
Selv Oxford Dictionary har vanskeligheter med å beskrive betydningen av ordet "vennlighet". Av "vennlighet" sier det, "det betyr befitting eller verdig til en venn".
En leder har en ekte og sympatisk interesse og en respekt for personer som enkeltpersoner. En svært høy andel av enhver leders dag er brukt til å arbeide direkte med enkeltpersoner.
Vær forsiktig - ikke gå over. Her kan det være et signal for fare. Selvfølgelig, kan, overdone vennlighet. Selv om interessert og sympatisk, forblir den sanne lederen fast - aldri får så involvert i livene til folk at han glemmer implikasjonene av deres rolle som en leder. De aldri spille favoritter - og bør aldri spille en personlighet mot en annen. De vet hvor du skal tegne linjen.
Humor
Mens ikke talsmann at lederen være liv og sjel av partiet, er det avgjørende at de har et godt innblikk i humor. Det vil være ganger når en passende spøk eller lys hearted bemerkning, vil gjøre mer for å slappe av og motivere enn alle ordne i verden.
Disse er deretter de seks grunnleggende egenskapene som hjelpe en person til å være en vellykket leder. Tenk på andre. På refleksjon, vil du sannsynligvis være enig at ideene dine er nært forbundet til eller til og med en del av de seks finnesher. De er ikke på noen måte en garantert Panama, som vil sikre suksess som leder. Selv om alle ledere eie dem til en varierende grad, har alle av oss kjent personer som har hatt dem alle, men var fortsatt mislykket som ledere. Egenskaper, eller Egenskaper for seg selv gjør ikke ledere. Visse FERDIGHETER er like nødvendig.
Moralsk rett til forfatteren, Jonathan Farrington, har blitt deklarert.Alle rettigheter.Denne publikasjonen eller deler kan av den ikke reproduseres eller overføres i noen form eller med noen midler, elektronisk eller mekanisk, inkludert fotokopiering, innspilling, lagring i et system for henting av eller på annen måte, med mindre denne meldingen om opphavsrett beholdes.
No comments:
Post a Comment