"Hvordan får jeg gode mennesker til å lytte til meg?"
Når er siste gangen du spurt deg selv som?
Det er en del av de grunn markedsførere overalt har en tøff tid å få folk til å lytte til dem fordi sine målgrupper (det vil si oss) ikke tro dem helt.
Så hvordan kan de bli leder en mening?
Problema...
Vi alle vet markedsførere "selger" hva (de er profesjonelle er de ikke?) og at de vil si hva velvalgte ord og gjøre hva lover de har til å gjøre salget.
Så vi, som markedsførere, er mistenkelig. Ja, inkludert network markedsførere. Fordi en normal forbrukeren ikke vet hvis vi si fine ting å selge den og gjøre noen shekels, eller fordi vi elsker det oss selv.
Her er den gode nyheten...
Vi alle liker å kjøpe ting, ikke vi? Så spør deg selv: Hva slags person mest liker du å kjøpe fra?
Her er hva jeg gjør. For noe som teller, oppsøke jeg medlem av klubben, så å si.
Som en avid tennis lover, hvis jeg tenker på en ny tennis racquet, vil jeg ikke gå til Wal-Mart for å kjøpe en. I stedet, jeg vanligvis har gått til en god tennis coach, tok en leksjon eller to, og ba dem om en anbefaling. Jeg går til den beste tennis steder og mennesker som jeg kan finne. Fordi jeg elsker tennis.
Og Ja, selvfølgelig jeg vet personen eller shop gjør noe på salget, jeg bryr seg ikke. Det som teller er at de vet og elsker sine tennis.
Si du, som forbruker, vet at ernæring er viktig. Du vet at du trenger å supplere. Og du vil at hele basert matvarer, ingen syntetiske stoffer &.
Eller du er noen som er bekymret for hvordan huden din ser ut, og du tror at ingrediensene i de hudpleie produktene du bruker gjøre en forskjell. F.eks ingen kjemikalier eller noen animalske produkter.
Så hvem ville du heller kjøpe fra?
A. salgsrepresentant som selger ulike nutritionals eller hud produkter som en del av deres "linje",
eller
B. noen som bryr seg om ernæring som du gjør, eller om hud omsorg og kjemisk fri produkter som du gjør, og som selger en bestemt linje fordi de elsker det og bruke det seg, også?
Dette er hvor network markedsførere har en veldig stor kant over vanlige markedsførere. Hvis du selger den fordi du elsker det - på grunn av hvordan det hjalp deg - er du som tennis coach anbefale en racquet så en håper spiller. Du er et øyeblikk 'mening leder for tennisspillere og tennis spilleren wannabes.
De vanlige markedsførere er alle abuzz om hva det tar for en corporate talsperson å bli oppfattet som en mening leder, slik at de vil bli lyttet til når de leverer sine produkt uttalelser.
I en undersøkelse av en prestisjetunge PR-firmaet, de spurte, "som er en respektert mening leder?"
Funn:
"68 prosent av respondentene sa: en person som deg selv eller din motparten er mest troverdig talsperson om firmaet."
Er ikke det hva vi sa? Et medlem av klubben (eller enda mer lidenskapelig, enn deg), eller din node eller bedre? Noen som deg, eller enda mer?
Vanlig markedsførere har en mye større bakke å klatre enn network markedsførere. Mange bruker ikke de markedet, og de markedet ikke den fordi produktene har endret deres liv. De er vanligvis ikke et medlem av fellesskapet av de som bryr seg om X.
De prøver bare å selge ting til folk som bryr seg om X.
Folk som bryr seg om X, blir forbrukere, ikke liker å kjøpe fra folk som virkelig ikke bryr seg om x i sine egne hjerter og liv.
Vi vil kjøpe x fra x elskere.
X-elskere er x opinionsledere.
No comments:
Post a Comment