Sammendrag: Resultatene ikke skje med mindre mennesker ta affære. Men det er rett og galt måter å ta affære. Her er åtte måter til høyre handlingen som hver leder må utfordre folk de fører til å ta.
I del 1, jeg sa at ledere som ikke kan ha folk ta rett handling er ineffektiv, og jeg oppført fire av de åtte måtene å rette avgjørelsen. I del 2, vil jeg beskrive gjenværende fire måter.
Handlingen må være:
(5) KNYTTET TIL BEHOVET. De folks behov er sin virkelighet. Hvis du er en ordre-leder, har du åpenbart ikke å vite deres behov. Du har bare en mine-måte-eller-the-motorveien holdning. Men hvis du ønsker å motivere dem til handling, må du forstå at virkeligheten. Fordi deres motivasjon ikke er ditt valg, er det deres valg. Din rolle er å kommunisere, deres rolle er å motivere for å motivere seg. Det er deres valg. Det er ikke din. Så deres behov ikke er bare sin virkelighet i ledelse-ligningen er deres behov den eneste virkeligheten. De ikke bryr seg om dine behov. De ikke bryr seg om din virkelighet. De bare bryr seg om sin virkelighet. Knytte handlingen du vil bruke dem til å ta til deres behov, ikke din. Som selvfølgelig betyr at at du tydelig identifisere deres behov.
(6) Haster: Tålmodighet er en dyd, men det kan også være en anbudet felle. Urgency er resultatmultiplikator. En Roman centurion sa hemmeligheten til instilling haster i tropper ble oppsummerte i to ord, "treffet dem". Hans credo bor i dag i rekkefølge-leder--ikke nødvendigvis i en fysisk følelse, men enda viktigere i en psykologisk følelse. Men prøver å få haster gjennom "treffet dem" er langt mindre effektive enn å ha haster kommer fra folkets interne motivasjon. Her er en prosess for å ha folk ta Haster handling: identifisere deres behov, se THE problemer i deres behov, og har deres tar HANDLINGEN gir løsninger til de problemer.
For eksempel i en politiet academy kom en instruktør inn i rommet med et notat som sa klart ut dette ROMMET umiddelbart. Den første cadet bestilte hans kolleger ut. Noen cadets igjen, men de fleste bodde. Instruktøren overlot notatet til en andre cadet som pleaded for hans klassekamerater å forlate. Igjen, noen venstre men mest værende. Til slutt, ga instruktøren notatet til en tredje cadet. Denne cadet forstått hvor å identifisere behov og ha folk ta handling for å løse disse behovene. Sa han to ord som tømmes på rommet. "Lunsjpause!"
Folk er alltid villig til å ta brennende handling for å løse problemene med deres behov. Spørsmålet er kan du identifisere disse behovene. Når du gjør, hare halv vei hjem til å få dem til å iverksette slike tiltak.
(7) Frist: Alle handlingen du har folk ta må ha en tidsfrist. Ellers kan det bli en lav prioritet for dem, og de vil ikke være spesielt oppfordret til å ta den. Være konstant overvåking selv når motivere folk til handling ved å spørre "har jeg en satt en frist for å denne handlingen?" Hvis du ikke har, kan du gjøre det.
(8) FED tilbake: sann motivasjon er ikke hva folk gjøre i syne. Sant motivasjon er hva de gjør når de har forlatt syne. Mange ledere kommer "leder falske" fra personer de er ledende--deres nodding hodet og sa: "Ja," ansikt til ansikt med utpunktering; men inni sier, "Nei" Når de forlater ditt nærvær, de gjør hva de vil, ikke hva du ønsker. Kontroller at handlingen du utfordrer dem til å ta mates tilbake til deg, slik at du er klar, og de er klar over at du er klar--av handlingen.
Ledere gjør noe viktigere enn få resultater, og resultatene kommer fra folk tar handling.
Problemet er at de fleste ledere har folk bli en brøkdel av de potensielle resultatene fordi disse lederne misforstå hva er virkelig-- og i den misforståelse misapply og misbruke den.
Når du snakker til folk, må du ha åtte veier rett handling i tankene, slik at folk ta handlingen rett til å oppnå det riktige resultatene.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment