Friday, November 25, 2011

Folk ferdigheter stasjonen ledelse suksess

Fleste aspire å være effektiv i sitt arbeid arbeid. De få en god utdannelse, lære viktige tekniske ferdigheter og holde seg på de nyeste trendene i bransjen. Disse er alle viktige trinn til suksess for en person i virksomheten og ennå...


Som en person avanserer i ansvar i en organisasjon tar en SKIFT sted. Det er et skifte fra å utføre tekniske arbeidet en er selv å få teknisk arbeidet gjennom andre. Først virker det som bare å bli gode på Behandle. Men hvis du har vært på dette selv en kort tid, du snart innse at det ikke er alltid så lett som det ser ut. Sannheten er at hva du virkelig administrerer er prosess, ikke mennesker. Ting få klart. Folk få ledet.


Styring er om ting. Det handler om prosess- og aktivitet. Du kan administrere tid, produkter, lager og budsjetter. Folk, på den annen side, må bli ledet. Hva skjer når noen prøver å håndtere mennesker? Vi har alle sett resultatene. Folk på nytt å bli behandlet som "ting". Hva skjer når vi er behandlet som "ting"? Vi blir alienated, ergerlig, motstandsdyktig, selvtilfreds og unenthused. Noen som behandler folk som ting er ofte insensitive, usympatiske og fokusert på selv heller enn andre. Mennesker, grupper og organisasjoner må bli ledet.


Hva "ledende" betyr, i motsetning til å "styre"? Ledende personer kommer ned til forbindelser. Effektivt fører personer, grupper eller noen andre for som ingen rolle, er avhengig av flere kompetanse. Disse kompetanse er:


* Utvikle andre - bygge andres evner
* Inspirerende ledelse - å ha en mektig syn veiledelse med
* Endre Catalyst - muligheten til å starte, behandle og bly i en ny retning
* Innflytelse - mulighet til å benytte overtalelse
* Konflikthåndtering - muligheten til å løse uenigheter
* Teamarbeid og samarbeid – muligheten til å bygge og guide team


Disse ideene er ikke bare min beste gjetning. De er støttet av en god del av forskning også. Disse folk ferdigheter er godt definerte og diskutert i begreper som er fastsatt i banebrytende arbeid utført av Daniel Goleman på emosjonell intelligens. Studier har vist at ledere som konsekvent enn deres jevnaldrende ikke bare har den nødvendige tekniske kompetansen, men enda viktigere, har mestret de fleste aspektene ved emosjonell intelligens. De fire hovedområdene av emosjonell intelligens er: selv-bevissthet, selvforvaltning, sosiale bevissthet og forbindelser. Du kan lese mer om disse og andre ledelse konsepter på vår hjemmeside: www.XLeaders.com


Forbedre ens emosjonell intelligens starter med noen kompetanse for selv-bevissthet og til slutt fører til effektive forbindelser. Mange av EI kompetanse er tett knyttet til hverandre, og å forbedre kompetanse på ett område vil ofte positivt påvirke kompetanse i andre områder. Ved hjelp av kompetanse i hvert av disse områdene vil alle bli flinkere til å arbeide med mennesker. Ferdigheter i bestemte sett med disse kompetanse skal drive en leder og en organisasjon mot større produktivitet, større tilfredshet og økt lønnsomhet. Ledere som bygger sine forbindelser ferdigheter finne de har muligheten til å forbedre lønnsomheten, vekst, tilfredshet, teamarbeid og visjon.


Hvordan noen forbedre sine forbindelser-ferdigheter? Det er faktisk ikke så lett som det kan virke ved første øyekast. Selv om målet er utmerkede forbindelser, den starter med å oppnå og honing muligheten til å være klar over ett er selvtillit og av "emosjonelle strømninger" av andre. I tillegg kreves det en å effektivt håndtere ens emosjonelle utløsere – spesielt de ødeleggende. Vil jeg komme til "Hvordan" av utviklingen i et minutt, men først må vi nevne to flere ting som er nødvendige for ledelse suksess – og er relatert til alt vi har diskutert så langt. Disse to viktige ting er effektiv kommunikasjonsferdigheter og høy personlig integritet.


For å kunne være innflytelsesrike, utvikle mennesker, bygge konsensus, og dele en visjon effektivt, må en leder være en effektiv kommunikator. Dette betyr å lære hvordan å lese folk, hvordan å være en aktiv lytteren, og hvordan du presenterer på en slik måte at den andre personen som best forstår. En god forståelse av sosiale stiler, sammen med å sette denne kunnskapen til å arbeide er avgjørende i mestring kommunikasjon. På spørsmålet om høy personlig integritet, kan den vises som en på av-bryter, som påvirker alt annet. Inotherwords, vil uansett hvor godt en kommunikator som du er, uansett hvor dyktig du er på lederskap ferdigheter og uansett hva formålet/synet, hvis du blir oppfattet som manglet integritet, alt annet bli nedsatte. Effektiv ledelse, kommunikasjon og folk ferdigheter betyr ingenting hvis ikke støttet av høy personlig integritet


De peker ut av veien, la oss tilbake til svar på spørsmålet om hvordan du kan forbedre ens forbindelser ferdigheter. Det er flere utfordringer til å forbedre kompetanse som er nødvendig for effektiv forbindelser.


1. Hvordan vi prosessinformasjon
Vi behandler informasjon – kunnskap, teknisk informasjon, etc. i neo-cortex-delen av hjernen vår. Vi har muligheten til å absorbere denne typen informasjon og sette den til å bruke umiddelbart. For eksempel, hvis vi leser om en teknikk for å bruke på et regnearkprogram, kan vi umiddelbart begynne å bruke den. Men vi behandler våre følelser og vår oppfatning av ting i amygdala-delen av hjernen, og denne delen av hjernen fungerer annerledes enn vår neo-cortex. Denne delen av hjernen administrerer våre følelser og våre vaner. Hvis du vil gjøre endringer i denne verden, trenger vi å bryte gamle vaner og å danne nye. Dette er ikke om å lære nye ting og bruke dem. Det er om endrede forsettlig gamle mønstre og med den hensikt å opprette nye. Disse endringene vanligvis tar et pågående forsøk og en tidsperiode for å oppnå. På grunn av dette krever å forbedre forbindelser ferdigheter en vedvarende innsats og ikke bare en injeksjon av kunnskap fra en klasse, en bok eller et verksted.


2. Blinde flekker
Ettersom problemene vi arbeider med de av vane, vi ofte blind for våre egne utløsere og reaksjoner. Vi ofte ikke er klar over hvordan vi oppfører habitually. På grunn av dette, er det svært vanskelig å identifisere, enn si endringen, disse vaner vi ønsker å endre uten utenfor inndata – en observatør fra utsiden. Denne observatør må i tillegg være noen uten en agenda slik at tilbakemeldingene kan mottas uten å bli defensiv.


3. Gamle vaner
Siden kompetanse som vi prøver å forbedre er vanligvis de basert i vane, er det vanskelig ofte for å være klar over når vi handler på en måte vi vil heller ikke. Det er ganske viktig å ha noen i bakgrunnen for å hjelpe deg med å se hendelser og handlinger du ønsker å endre.


En person kan forbedre sine forbindelser ferdigheter, men det tar en virkelig ønske om å endre et klart bilde av kompetanse som krever forbedring, og støtte fra noen eller en gruppe for å hjelpe guide endringen og holde personen på sporet.


Utbetalingen? Resultatet er eksepsjonell lederskap som inspirerer beste innsats i andre, oppretter større tilfredshet, gir økt resultater og forbedrer verden. Ikke dårlig…

No comments:

Post a Comment