Ledelse, som klasse, er vanskelig å definere, men lett å oppdage.
Noen gang definert ledelse som "effektiv koordinering mellom innsats til personer i en gruppe for å oppnå at erklærte mål i organisasjonen." Ledere får resultater ved å etablere mål og arbeider med og gjennom folk å oppnå disse målene.
Som leder avhenger din suksess av din evne til å:
• Søk og tiltrekke karriere-orienterte menn og kvinner som har kunnskap, ferdigheter og holdninger til å gjøre jobben, hvem er motivert for å jobbe, og som vil samarbeide med deg og hverandre, og;
• Utvikle og administrere disse menneskene å møte spesifikke resultatene standarder.
Ledelsen er en prosess fordi det innebærer en rekke ferdigheter. Men ledelsen er så mye holdning som det er ferdigheter. Ledere bør være nyttig støttespillere, arbeider med å bygge opp tillit og selvtillit, og søker å forbedre ytelsen ved å erkjenne at mennesker har ulike behov, motivasjon og ambisjoner.
Som betyr, mer av en leder er du bedre manager du vil være.
Lykkelig, de fleste ledere er gjort, ikke født. De er dyrket, formet og styrket av utdanning, trening og reell erfaring. Forståelse leadership AND management er en god måte for å bli dyktigere på begge.
Hva er lederskap? Hva tar det for å være en leder? Her er et kort kurs:
• Ledelse betyr å ha en misjon og inspirere andre til å være forpliktet til den. Oppdraget er alt; ledere nærmer seg med entusiasme.
• Ledere er agenter for endring; de ta avgjørelser basert på en visjon for fremtiden, ikke bare på etablerte retninger.
• Ledere våger å gjøre ting skje som ikke ville ellers skje.
• Ledere trenger en kombinasjon av kompetanse, integritet, troverdighet og myndighet. De er sett på som å være involvert i mange ting og i stand til å svare på mange spørsmål.
Lederskap er en samarbeidende, ikke individuelle prosess. Det er muligheten til å få folk til å gjøre hva du vil de skal fordi de ønsker å gjøre det!
• Ledere hjelpe folk gjør sitt beste.
• Ledere avhenger av seg selv og handle på sin egen autoritet, men de anerkjenne betydningen av andre.
• Ledere stille spørsmål og vet hvordan å lytte.
• Ledere la andre snakke; de snakke ikke om seg selv.
Lederskap begynner når folk er uenig.
• Ledere gjenkjenner at ytelse og fremdriften er forfalsket på Ambolt konstruktiv konflikt.
• Ledere er villige til å være såra og vonbrotne! I ordene til Admiral John S. McCain (sent far Senator): "mennesker kan ikke love deg for å være sterk når du har å være, men de vil respektere deg for det, og lære å oppføre seg selv når du do." Prøv det; det fungerer!
Kvalitetene til en effektiv leder
• Ledere er målrettet; de har en klar visning av sine mål og unngå Sandemoses farfar til irrelevancy.
• Ledere kjenner sine ting; de har en grundig forståelse av sine fag, når mulig, sikkerhetskopierte med praktisk erfaring.
• Ledere er forberedt. Uansett hvor godt du vet hva du snakker om, kan du velge riktig måter å få budskapet. Unngå snarveier.
• Ledere er entusiastiske, men sesongen deres entusiasme med intelligens og passende humor.
• Ledere forstår bruken av drama. Kjedelig kjedelig, så dyrke en følelse av oppsamling, spesielt når du adresserer en gruppe.
• Ledere er trygg og enkel pågående. Uavhengig av deres lederstil snakker de tydelig, projisere sin stemme og ser folk i øyet. Distinkt tale er et tegn på forskjellige ideer; selvsikkerhet fanger på.
• Ledere opprettholde en positiv holdning. De snakke aldri syk av sine organisasjoner eller enkeltpersoner under sin ledelse. Glasset er alltid halv full, aldri halvparten tom.
• Ledere demonstrere smitte av eksempel. Det er ikke nok å snakke tale; ledere må går på tur.
• Ledere støtter underemnene, gi dem den bredeste mulige autoritet og skjønn, mens holde ansvar sentralisert med seg selv.
• Ledere live US Army's motto: tilpasse, improvisere og overvinne.
Ledere gjør bedrifter arbeid
Hvis muligheten til ledelsen holder systemer opererer effektivt, ledelse identifiserer behovene for dokumentbehandling og søker systemer for å møte dem. Hvis prosjektledelse ferdigheter er nødvendig for å administrere eksisterende programmer og systemer, tar det ledelsen til å opprette en visjon av suksess, og få folk begeistret for å oppnå det.
I korte, ledelse, levert av byrået hoder, salgssjefer og andre medlemmer av ledergruppen – gjør bedrifter arbeide. Det lar dem utvikle seg til grensene for deres potensial, deretter hjelper dem med å bryte disse grensene.
Ønsker mer? Sende kommentarer og spørsmål til w.willard3@knology.net
Kilder:
Management Internett – en "-stund-læring" ™ Program, variert gruppe
Marine offiser Guide, Naval Institute Press
No comments:
Post a Comment