"Frivillige, som ansatte (og barn), må riktig veiledning og opplæring i rekkefølge for dem å være en suksess i sin jobb." Heidi Richards
Rekruttere frivillige er bare halve utfordring i en hvilken som helst forsøke. Du må riktig trene dem slik at de virker til å være sant eiendeler. Som vi hjelper frivillige gjenkjenne belønningene av deres tjeneste, må vi også erkjenner at det kan være en ulemper. Donére tar tid borte fra familien eller personlige pursuits. Gode ledere"fortelle det som det er," å være forsiktig så du ikke understate hva som forventes. La din frivillige vite nøyaktig hva som er involvert i sine oppgaver, og hva som forventes av dem, og de vil sette pris på deg for den. Personlig kontakt er nøkkelen til mer effektiv rekruttering. Mens frivillige vil svare på offentlige invitasjoner som media kunngjøringer og annonser, svarer de enklere på personlige invitasjoner om å bli involvert. Være forsiktig at personer som er rekruttert er riktig passform og ikke bare sa ja til en god "sales pitch." Motivere frivillige, betyr det at de føler de ville ha og behov, er en viktig del av organisasjonen, godkjennes av gruppen og at de bidrar til hjertet av samfunnet. Registrerer nye frivillige selektivt med langsiktig forpliktelse som de viktigste kriteriene vil sikre at de er "motivert" fra begynnelsen. Folk liker å være verdsatt. Vi alle vil bli anerkjent for våre bidrag. Det gjør oss glade når vi takket for vår innsats. Verdsatt frivillige er mer sannsynlig å fortsette å tjene. Anerkjennelse bør være sikkerhetspolitisk til hva frivillige har oppnådd; Det må tjenes. Falske ros kan være motproduktivt og selv støtende på noen.
Tjenesten til andre og en følelse av prestasjon er andre viktige komponenter for å motivere frivillige. Det er en spesiell tilfredshet som går sammen med å gjøre livet litt mindre vanskelig for noen andre. Det gjør oss bedre om oss selv. Når frivillige nå sine mål, fortelle dem er bare begynnelsen. Fortelle andre i nyhetsbrev, pressemeldinger og samtalen går veien med å styrke en frivillig forpliktelse. Samfunnet volunteerism handler om tjenesten til andre. Ledere hjelpe frivillige gjenkjenner at deres bidrag av tid, talent og skatten forbedre livskvaliteten for andre så vel som seg selv.
Hvis du vil hjelpe din frivillige virkelig bli en suksess, må gode ledere hjelpe dem føler en følelse av sikkerhet, eventyr og tilhørighet. Frivillige må føles "trygge" å gjøre feil uten følelse flau eller å bli skadet. Vi må gjøre vårt ytterste for ikke å sette frivillige i situasjoner som gjør dem føler usikkert, ill på ease eller uforberedt. Riktig trening-programmer vil gi frivillige følelse av sikkerhet som er nødvendig for å utføre sine roller.
Mange frivillige trenger nye erfaringer og utfordringer for å holde sin interesse. De liker å være på "cutting edge" av innovasjon og erfaringer. Hvis vi ber våre frivillige å gjøre det samme gamle tingen på samme måte som vi alltid har gjort dem, kan vi miste dem. Noen frivillige er naturlig joinere. Behovet for å tilhøre er så sterk at noen ganger vi "gape over mer enn vi kan tygge."Men har de fleste frivillige en dyp følelse av tilfredshet når de hører til organisasjoner som de kan identifisere med. Ledere som kontinuerlig minner frivillige at deres engasjement er verdt og verdsatt vil holde frivillige involvert. Frivillige må føle at de gjør noe viktig, og at de er godtatt. Dette gir motivert, forpliktet frivillige.
© 2005 - Heidi Richards
No comments:
Post a Comment