Tuesday, November 29, 2011

Fundraising kjøre glatt

Ønsker din neste fundraiser å kjøre mer jevnt? Her er ti tips for å hjelpe deg med å opprette en vellykket markedsføringsplanen.


Du innlegge skrive - kjøre din fundraiser som en bedrift i prosjektplanen. En skriftlig prosjektplan som staver ut alle roller og ansvar er blåkopi for suksess.


Opprette en tidslinje - Pass på at det er både fast i startdato og sluttdato. Kontroller at prosjektet ikke er i konflikt med andre store arrangementer hvor din valgkrets er sannsynlig å delta.


Rekruttere, rekruttere, rekruttere (frivillige som) - la samfunnet du tjene vet at du trenger mer omsorgsfull enkeltpersoner å bidra med dine mål. Som melder seg frivillig gjøre det fordi de spurte. Så spør! Bruke nyhetsbrev, nettstedet og muntlig i din rekruttering innsats.


Innlemme ditt nettsted - ikke har en? Det er ingen bedre tid enn i dag å opprette en. Webområdet ditt skal brukes til å kommunisere mål, takker sponsorer, gjenkjenner suksesser, ære individuelle bidragsytere, fortelle om kommende arrangementer, etc. Pass på at du fremme ditt nettsted på alle markedsføringsmaterialet.


Se på det siste å planlegge fremtiden - se hva har vært vellykket før. Se gjennom postene. Finne områder som må forbedres. Hva gjorde du gjøre best? Gjøre det igjen! Er det noe du alltid har gjort på nedtur. Undersøk årsakene til nedgangen. Kanskje er det på tide å skifte kurs eller finne en ny hendelse. Hvis interessentene er lei med et prosjekt, sjansene er, så er du tjene publikum.


Definere roller - samsvarer med behovene i organisasjonen med frivillige ferdigheter og tilgjengelighet ved å inkludere det i disse skriftlige frivillig posisjon beskrivelse.


Flytte mennesker rundt - med mindre du har en god grunn til ikke å bytte roller, sette nye mennesker (med en god track record) i rollene organisasjonsmessige som vil flytte dine fundraiser fremover. Gjør dette på forhånd. Tilby riktig opplæring.


Tidlig fuglen blir "frivillig" - la samfunnet vet tidlig og ofte om hva frivillige du trenger. Rekruttere flere frivillige enn du tror du trenger. Denne måten ingen føler overarbeidet. Og selvfølgelig, de frivillige skal kunne plukke opp slakk i tilfelle andre ikke følge som forventet. Har frivillig påmeldingsskjemaer i hver event og møte din organisasjon-verter.


Rekruttere en frivillig å være Frivillig koordinator – en sterk kommunikator som vil bidra til å tilordne og sted frivillige ville være det beste valget. Noen mennesker er en naturlig for denne nøkkelrolle.


Sette realistiske mål - bryte disse målene ned i det som trengs fra hver undergruppe. Fortell dem konsekvensene av sin deltakelse i tillegg til hva som kan skje hvis de ikke følger. Utleie volunteers vet betydningen av deres roller, og hva er det for dem. Belønne frivillige basert på deres individuelle og kollektive suksess.



© 2005 - Heidi Richards

No comments:

Post a Comment