Akkurat denne morgenen, min kone Holly fanget meg "red-handed" rette opp min 12 år gamles rom.
Dette, ikke 2 timer etter at vi begge kommunisert til våre dyrebare Katie på ingen usikre vilkår at hun ville gå ikke hvor, se ingen, gjøre ingen ting før hun fjernet ½ spist sandwich, tom sprite bokser, skitten Klesvask... . og bare den som oppretteren vet hva annet... å avsløre hva en gang var, og kan være igjen – en pent pre-ungdomspornografi soverom.
Som Holly observert (og delt på en måte som uegnet til å skrive ut her)...
Jeg var virkelig tjene ingen formål, og ingen ved å gjøre jobben Katie for henne. Ikke meg, ikke familien, og absolutt ikke Katie.
Sponsorer, endre ledere, konsulenter – er du "plukke opp noen Else rom"? Prøver å få noen andre til å plukke opp din?
Hvis organisasjonen er engasjert i å endre-- og det er, for det er bokstavelig talt & figurativt steder du ikke kan gå, folk som du ikke kan se og ting kan du ikke gjøre til rommet ditt er plukket opp... . og bare du kan gjøre det.
Oppmerksomhet endre sponsorer:
1) DU KAN IKKE DELEGERE SPONSING.
-Du må klart kommunisere hvor du kommer & hvorfor
-Du må konsekvent "live" budskapet--med synlig handlinger som åpenlyst modell og støtte SKIFT du spør i organisasjonen
-Du må tildele de nødvendige ressursene (teknisk, menneskelige, finansielle) for å få det virkelige arbeidet med endring som er gjort.
Skarpere, mer erfarne endre gruppemedlemmene vil ikke la deg prøve å peddle disse ansvar av på dem uansett-men så igjen, endre ledelse mestre er ikke nøyaktig normen i de fleste organisasjoner. Så spare deg selv noen heartache, og organisasjonen penger... . Plukke opp ditt eget rom.
** Ja, må de med "juice" å gjøre det gjennom hele orgnization gjør alt dette også. Gurus kaller det "Gjennomgripende sponsing." Men hvis "video" fra toppen av organisasjonen ikke samsvarer med "lyd" fra midten... . Denne endringen (og neste, og neste) vil mislykkes, periode.
2) Nå – få ut av veien-- og la din endre Team gjør jobben sin.
Sponse endringen mens du kjører samtidig virksomheten er en full tid gig. Dette er hvor hode og hjerte hører--å være en god SPONSOR, periode. Kjøring endring på taktisk nivå – selv om du var gode på det (ikke og du)--er en veldig uansvarlig måte å investere din tid, energi, talenter og politisk kapital.
Oppmerksomhet endre kjøring av Team (endre ledere, konsulenter, etc.):
1) Du kan ikke kjøre (bare) andre ½ av stykket.
Ikke i dette spillet – er pris og risikoen for feil litt for høy.
Du trenger å være der når spiller, først KALLES – på svært utbruddet--å lede execs i laging strategien. (Og ikke sutre om ikke å bli invitert til garderoben til pausen. Hvis det er tilfelle, finne en annen laget – denne ens kommer til å miste uansett.)
2) Beware lat Sponsor.
Vel, lat er mindre nøyaktig i de fleste tilfeller enn bare uneducated--uneducated om hva det egentlig tar for å sponse riktig (effektivt express, modell og forsterke) endre.
I alle fall... . Ikke plukk opp rommet (prøve å gjøre jobben sin for dem).
Ja, jeg vet – lyder latterlig, men lokke kan være svært sterkt. Det er "fool's gold" av våre arena. Jeg får anrop hverdags fra OD / HR-folk og interne konsulenter som prøver å ta på major endre innsats uten noen virkelige sponsing på plass.
Lyse, credentialed fagfolk som har vært lulled til ideen om at de kan faktisk være surrogat sponsorer--fordi de har fått noen opplæring budsjett og project management Hovedtelling for deres endre prosjekter. Afterall, er de bosatt endre ekspertene likevel... . og "Joe Bob" Sponsor er litt for opptatt fullfører nyeste fusjonen.
Neste gang Execs prøver å kaste penger (i stedet for ekte sponsing) bak en større endre initiativ, investere i "T" regninger eller dobbel opp på reker magasinene på neste retrett... . Enten vil produsere mye sunnere avkastning enn selv de mest utdannet og dyktige ansatte engasjert i dårlig-støttet endring.
Må gå... . Katie forlot en flip-flop downstairs og hunden mener det er en ribeye.
-Stone
No comments:
Post a Comment