Det viktigste du kan gjøre er føre ditt folk. Hver produktiv aktivitet på din daglig agenda er lederskap, uansett hva du kaller det. Du administrere, råd, lære, bestemme, og direkte. Listen fortsetter, men det er ledende.
Mest verdifull handelsvare i enhver stor organisasjon er kvaliteten på gode mennesker. De fortjener mest inspirerende omsorg ledelse du kan gi.
Ledere grip sjansene og bruke det riktig for å oppnå excellence.
En kritisk faktor i utøvelsen av ledelse er tilpasning av ansvarlig. Når noen av variablene endres, må nødvendigvis "riktig" stil endre. Lederen må deretter justere hans eller hennes tilnærming. Stilen som jobbet i går virker kanskje ikke i morgen-- men leder vil tilpasse. Det tar tid for en ny leder å identifisere stilen "riktige" ledelse. Da oppdager at lederen riktig tilnærming han eller hun kan ha skadet hans eller hennes troverdighet. Lederen kan deretter har etablert et mønster av problemet som vil holde fast med ham eller henne for resten av livet.
En annen komponent av god ledelse er omsorg. Gode ledere bryr seg om, og ta av sitt folk. De hjelpe dem å håndtere stress som oppstår fra jobben og fra eksterne kilder. Ledere la aldri presset av jobben forstyrre å ta vare på sine folk.
Medlemmene av gruppen eller organisasjonen din si er viktig. Hver gruppe complains til en viss grad, uten unntak. Men dette er ikke alltid dårlig. Kvaliteten på ledelse må vurderes ved å se på hvor irriterende ligger. Hvis diskusjoner vanligvis bo på interne utgaver innen gruppen eller organisasjonen, trenger ledelse forbedring. Hvis de i stedet fokusere på interne problemer på et høyere nivå, for eksempel firma eller bedriftens hovedkontor, det er en sjanse ditt folk er fornøyd med din ledelse.
Like viktig i vurdering av ledelse er hvordan deltakerne samhandle i sensing økter. Dette er vanligvis sett på som en indikator på moral--hvordan de føler om seg selv. Det er også en bred indikator på hvordan de føler om deres organisasjon.
Samarbeidende grupper kommer vanligvis fra godt miljø. De snakker om noe. Til tider de klage selv, men de også ofte anbefaler løsninger. Tone og kroppsspråk av disse gruppe tyder på at de er i utgangspunktet fornøyd med sin ledelse. Vilje til å anbefale forbedringer foreslå tillit i deres ledere til å lytte til meninger og til å handle på anbefalinger.
Vokal, fiendtlige grupper kommer vanligvis fra dårlig miljøer. Disse gruppene bruke sensing økter til å vent sine frustrasjoner. De ikke sans at deres ledere forstår eller bryr seg nok om dem å håndtere sine problemer. I de fleste tilfeller se disse gruppene deres ledere legge mer til deres byrde enn de ta bort.
Tilbakeholdne grupper også vanligvis kommer fra dårlig miljøer. De nøl med å si noe. Disse gruppene demonstrere den fratredelse som angir i når de føler ingen bryr seg om sine problemer. Eventuelt kan de respresent lagene som fungerer under undertrykkende ledelse som er intoleratnt til "whiners" eller truer gjengjeld for klager.
En god senior leder kan gjøre ting for å overvinne dårlig ledelse nedenfor dem. Snakke er ikke sant. Selv de mest inspirert yngre lederne kan ikke kompensere for stilen "galt" påtvang dem og deres team ovenfra.
Så langt har vi jobbet med utvalg av lederstil, basert på individuelle og organisatoriske varibles. En annen måte å se på lederskap er å vurdere hvordan den brukes. Hvis du vil kjøre en organisasjon i min neste utgave på lederskap, vil vi utforske lederens utvalg av "riktig" tilnærming.
No comments:
Post a Comment