Tuesday, April 24, 2012

Forbereder deg selv når du snakker i offentlige

Offentlige taler har ikke å være vanskelig. Her er noen tips for å forberede deg til offentlige taler.


Du trenger ikke å være perfekt på å lykkes i snakker i offentlige.


Du trenger ikke å være for vittig og strålende skal lykkes når du snakke i offentlighet. Offentlige taler er ikke alt om som. Det kan se ut som det er, men i actuality, er det ikke. Du kan være en gjennomsnittlig fyr som du er.


Hva er viktig i snakker i offentlige er at du gir dine lyttere noe som er verdt sin tid. Hvis folk forlater etter din tale med noe som er av verdi, ville de tenker på deg som en vellykket høyttaler. De ville vurdere din tale som noe som var verdt sin tid.


Levere blir hovedpunktene


Du bør sette i så mange fakta og informasjon som du kan. Men bare fremheve tre eller fire hovedpunkter. Du kan snakke om en hovedinnholdet Hvis du vil bruke.


Du bør huske at hva dine lyttere ønsker fra deg er at du gir dem to eller tre viktigste nøkkelpunkt at de kan forstå og ville gjøre mye forskjell til dem. Hvis du er i stand til å strukturere samtalene du har, vil mye av kompleksiteten fjernes.


Injisere noen humor, men fortsatt praksis ydmykhet


Mens det er mange andre offentlige taler stiler, er ydmykhet og humor noen av enhetene som du kan bruke for å gjøre din tale livelier og underholdende for dine lyttere.


Bare pass på at du er komfortabel å være humoristisk og at humor er riktige for anledningen. Hvis du ikke føler behagelig å gi vitser, kan du like godt ikke bruke vitser som faller flatt på nesen. Eller hvis du snakker før en mengde av amerikanerne av asiatiske nedstigningen, fortell ikke vitser om kinesisk mat eller orientalsk skikker.


Ydmykhet i offentlige taler betyr står foran de andre og dele med dem egne feil, menneskelige frailties og svakheter. Hvis du viser til andre at du ikke er redd eller skamfull bekjenne slike ting, kan du opprette en avslappet og intim miljø som vil tillate dem å åpne opp for deg også.


Å være ydmyk i publikum også gjør deg mer believable, mer troverdig og mer respektert, med dine lyttere knyttet til du enklere. Du er ikke lenger den eksterne eksperten som ligger foran dem, men er en av dem.

No comments:

Post a Comment