Saturday, September 8, 2012

�Huff og Puff� - bevis selv. Bygge din karriere på forholdet fjellvarme

En av mine favoritt barn historier er de tre små grisene. I historien får stor dårlig ulven to enkle måltider ved å blåse ned den gris hytter av strå og kjepper. Når han kommer til den tredje gris hus laget av murstein, skjønt, hyperventilates han prøver å blåse ned huset. Så mye for et tredje måltid av den andre hvitt kjøttet.


Gjennom min karriere har jeg sett en for mange fagfolk bygge deres faglige relasjoner som om de var bygging et hus laget av pinner eller halm med en tynn fasade. Kanskje bygget de et mindre enn troverdig rykte for seg selv. Eller kanskje de ble sett på som en uhøflig Dust av noen personer på kontoret. Eller kanskje de så igjen så nettverk som noe som bare co-dependent weaklings gjorde. Oftere enn ikke, manglende fokus på relasjoner såre sin karriere og fikk dem til å bygge huset deres forhold ved healing gamle sår og endre dårlige vaner. Ofte ikke et pent bilde og helt unødvendige.


Kanskje du har hatt forholdet huset blåst eller du bygger et hus av pinner eller halm gjennom dårlig forbindelser. Kanskje tror du du ikke har tid til at ting. Tro om igjen. Det finnes tre enkle måter å bygge huset ditt forhold av murstein: bygge tillit, minding din oppførsel og nettverk regelmessig. Disse tre vil gjøre en stor forskjell i profesjonelle liv. Foreta tid for dem hver dag.


1) Viser du kan klareres.


Vet hva andre mennesker forventer når du vil at de skal stole på deg.


a. get it-gjort tillit viser du kan få ting gjort i tide og effektivt. Du ber om hjelp når du selv tror du kan være sent eller trenger støtte.


b. ekspertise tillit kommer til du når dine forslag og ideer er lyd- og din erfaring holder seg gjeldende. Pass alltid kontroller og dobbeltsjekke dine kilder, og holde oppdatert å holde opp denne klareringen.


c. politisk avanserte tillit kan være vanskelig. Hvis du noen gang snakke om hva du diskutere med andre du ikke kanskje "få det" om å være politisk kunnskapsrike. Løs lepper senke skip, eller i det minste kan få deg i trøbbel. Få et greit å diskutere noe – enda en enkle brainstorming øvelse. Du vet aldri hva treffes organisatoriske grapevine og få misforstått.


2) Vis din oppførsel og respekt for alle


Hørte vi fra våre foreldre hvor viktig det er å "tankene din oppførsel". Disse oppførsel er ikke bare for din sine. Du må være vise respekt for alle du møter, og selv de du ikke oppfyller som er bak kulissene. Alle møter du trenger til å tro at de, og hva de gjør og noe å si. Aretha Franklin var rett: alle ønsker R-E-S-P-E-C-T å slokke negativity og smøre organisatoriske hjul. Jeg er alltid overrasket når folk ikke har tiden for oppførsel, spesielt med støttepersonell. Faktisk, jo lavere noens jobb klasse mer nådig og høflig skal du. Din snillhet blir verdsatt og returnert i uventede måter. Derimot kan individer som ser seg selv som oversett reagere ved forårsaker problemer på mer subtil måter, fungerer som "antistoffer" i arbeidslivet som de prøver å komme tilbake til deg eller firmaet. Ergerlig folk kan prøve å sette hindringer i veien, eller nekte å gjøre mer enn minstekravet for deg. Så være høflig til alle uansett hvordan du personlig føler om dem; Det er aldri lønner seg å gjøre fienden "antistoffer" på jobb.


Med små bevegelser kan du bli kjent som noen som vurderer andre og verdier deres bidrag. Dette betyr ikke Memorisering en stor bok om etikette. Det betyr at konsekvent høflig og tålmodig.


Når du bruker din oppførsel konsekvent viser du du er i stand til forutsatt en meny på høyere nivå posisjon og går fremover i din karriere.


3) Nettverk må være en livsform.


I noen kulturer i verden er nettverk den eneste måten å få noe gjort. Som du kjenner, og hvem vet du er nøkkelen til å få virksomheten utføres i Asia. Det er ikke så opplagt i USA, men like viktig. Du kan gjøre din nettverk i forbifarten, med å prate med andre personer om arbeidet ditt, eller selv under hver dag av organisatoriske liv. Virkelig god networkers nettverket hele tiden. Unearthing noens bakgrunn og interesser lar deg identifisere stiffer og begynne å bygge en historie av delte samtale. Det er disse delte samtaler som hjelper andre å fortelle deg om seg selv og lære om deg.


Du kan gjøre ditt nettverk aktivt ved å snakke med andre med et bestemt formål i tankene. Din nettverk kan bestå av valglokale andre å få tilbakemeldinger eller bare for å snakke om ting med dem. Aktive networkers holde en mental, eller en fysisk, fil mennesker de har møtt, huske hvem er interessert i hva, hvem ønsker å koble til som eller som bare liker å ha en interessant samtale. Et visittkort referansesystem kan hjelpe. Det er verdt å skrive ned informasjon på ryggen av kortene dine mens møtet er fortsatt friskt i tankene dine. Ikke glem å ha kort av din egen hendig også. Bare Vær forsiktig ikke for å skrive på de kortene i Asia. Som kan sees som en fornærmelse. Det kan også være en fornærmelse å være med networkers som er motivert av selv interesse. De kan streiken deg som falske eller selv-servering. Husk at nettverk er om nyte samtalen og viser andre interesse de fortjener.


Bygge tillit. Tankene dine oppførsel. Nettverk regelmessig. Tre enkel relasjon-strategier som vil hjelpe "huff og puste" bevis forholdet huset og holde det store dårlig ulv fra å gjøre et måltid av din karriere.

No comments:

Post a Comment