Det er ikke nok å erklære at din valgte kandidat for forfremmelse å veileder er nå en leder. Du må gi ham eller henne med tre nødvendige byggesteiner. Og for øvrig, hvis du er i én blir bedt om å ta på seg de ekstra ansvar for ledelse du bør insistere på å ha de samme tre byggesteinene:
Autoritet
Etter denne tid jeg overgått alle andre i autoritet, men jeg hadde ingen mer strøm enn de andre som var også mine kolleger i office.
-Cæsar Augustus
Myndighet inkluderer personell, penger og materialer som går utover den tittelen arbeidsleder eller leder. Din autoritet inkluderer avgjørelse av hvordan de ovenfor eiendeler er nyttet eller brukt til å drive virksomheten din avdeling, delen, området av ansvar eller selskapet. Ansatte må være helt sikker på at du er ansvarlig og beslutninger vil ikke tilbakeføres ved din overordnede, og innen, baring noe ulovlig eller umoralsk.
Hvis du ikke er gitt myndighet beslutningsprosesser, ikke ta jobben. Det er svært tilfredsstillende å ha myndighet til å fullføre en jobb. Husk at din autoritet også betyr å ta ansvar når ting går galt.
Du er gitt myndighet til å utføre din og ansvar på grunn av din overordnede selvtillit og tillit til dine evner.
Ansvar
Mens et åpent sinn er uvurderlig, er det uvurderlig bare når eieren har mot til å foreta en endelig avgjørelse som sinnet for handling skal lukkes etter at prosessen av ser alle sider av spørsmålet er fullført. Unnlatelse av å ta en beslutning etter grundig vurdering av alle fakta vil raskt å merke en mann som uegnet for en posisjon av ansvar. Ikke alle dine avgjørelser vil være riktig. Ingen av oss er perfekt. Men hvis du får inn i vanen med å ta beslutninger, erfaring vil utvikle din dom til et punkt der flere og flere av dine avgjørelser vil være rett. Tross alt, er det bedre å være rett 51% av tiden og få noe gjort, enn det er å få ingenting gjort fordi du frykter for å nå en beslutning.
H. W. Andrews
Dette er den ensomme delen av lederskap; hver beslutning du gjør du gjøre alene. Mens du vil ha innspill fra ansatte og andre som kan være nødvendig, men du vil evaluere alle data og råd og til slutt gjøre beslutningen alene. Ledere er ansvarlig for å gjøre de vanskelige beslutningene ingen andre vil gjøre eller kan gjøre. Når du implementerer din beslutning om vet alle plutselig det riktige svaret. Du har nå åpnet deg for kritikk fra alle mulige retninger. Du kan selv begynner å andre gjette deg selv-ikke. Avgjørelsen var basert på tilgjengelig informasjon og beste for organisasjonen.
Du har alltid muligheten til å justere beslutningen som dens konsekvenser utvikle. Som leder ta du beslutninger å vite at de kan være galt, men ta denne risikoen der andre ikke. Du og du har alene ansvaret for å gjøre avgjørelsen. Så ta din beslutning med tillit og fremfor alt, stoler på deg.
Ansvarlighet
Den store måten for å gjøre 's noe med ens selvbilde er å har en self. Dette betyr å ta fullt ansvar og ansvarlighet for alt jeg gjør på et tidspunkt, med noen. Det betyr blant annet at jeg bli kvitt alle ekstra fingre at jeg peker på mennesker og situasjoner for å forklare min atferd. Når en person sier "Han gjorde meg sint" som er ikke nøyaktig. Det er "Jeg gjorde meg sint." Når jeg tillate meg selv luksusen av å ta det fulle ansvaret, jeg er på første base, minst, fordi, så jeg kan gjøre noe med det.
W. W. Broadbent, MD, PhD
Ansvarlighet enkelt sagt betyr du eier den. Militære lærer dette konseptet bedre at en organisasjon jeg vet. Det fungerer slik. Du er tilordnet en oppgave; Det finnes to mulige resultater, du lykkes eller mislykkes. Hvis du lykkes, gratulerer og gå videre. Hvis du ikke er det ingen unnskyldning for mislykkes, du bare få ikke det gjort. Denne kort samtale høres ut som dette; Ja, Sir, Nei, Sir og ingen unnskyldning, Sir. Unge leder lærer svært raskt at han eller hun er helt ansvarlig for alt hans eller hennes-enheten har eller unnlater å gjøre.Jeg garanterer at du vil bare gjøre en unnskyldning en gang.
Ditt rykte som en leder vil bli bestemt av hvordan ansvarlig du er i din daglige virksomhetspraksis. Ved å holde deg ansvarlig for dine handlinger og de av avdelingen du vil være måte foran din samtidige. Det er en enkel måte å bli lagt merke til på en positiv måte.
Ansvarlighet er ikke bare for store ting; Det er også viktig for casual daglige ting. For eksempel: du fortelle en kollega, du kan ikke møte med ham i øyeblikket, men vil ringe ham i en time. Ta kontakt med ham i en time. Eller du er planlagt til å delta på et møte på 10: 00. Vises på 9: 55 AM ikke 10: 05 AM.
No comments:
Post a Comment