Monday, February 20, 2012

Å sette ting i perspektiv

En viktig kjennetegn, for effektiv ledelse, er muligheten til å sette ting i perspektiv. I løpet av en arbeidsdag finnes det mange situasjoner som oppstår som oppretter angst og stress, for både deg og dine ansatte av mennesker eller gruppemedlemmer. Det kan være så liten som en skriver eller kopimaskin opplever noen tekniske glitches til så stor som å miste en stor klient. Nøkkelen, selvfølgelig, er for deg å sette ting i perspektiv for ikke bare din egen sunn fornuft, men for effektiviteten av de rundt deg. Her er noen tips for å hjelpe med nettopp det:


* Konsentrere seg om en løsning versus skylden. Det er lett å sette seg fast i brunst av å plassere skylden. Du har alle gjort det på et tidspunkt i livet ditt, enten det var forrige uke på kontoret eller 25 år siden med søsken, du vet hva jeg henviser til: tilbringe tid og energi klagende og whining om hendelsen, eller personen som forårsaket det, i motsetning til å finne en løsning for å hjelpe seire over det.


En del av stillingsbeskrivelsen for en modne leder er å ikke bare tillater folk rundt deg tid å lufthull sine frustrasjoner men å også vet eller forstår når nok er nok. Målet ditt er å kommunisere til de rundt deg hvordan uheldige hendelsen var, men det er på tide å finne en løsning, og holde påminner dem om at igjen og igjen før det synker. Du kan ikke kontrollere hva folk skal gjøre når de er ute til lunsj eller på et delt pendle Hjem, men du kan bidra til å angi tonen på arbeidsplassen.


* Være klar, og forsiktig, av hvem du velger å lufthull til. Ledelsen er ikke enkelt; du er bare menneskelig, og sagt, har du et metningspunkt; det vil si et punkt der du føler behovet for å lufthull og la dine frustrasjoner gå. Akkurat som folk som jobber med deg, hver gang-i-en-stund du trenger å finne en empathizing øret.


Når den tid kommer for deg, må du være svært forsiktig til hvem du velger å dele din angst med. Hvis du er en overordnet på samme nivå, ikke gå til personen(e) på teamet som du både administrere og klage om ham/henne, til dem. Det gjør ikke for effektiv arbeidsplass miljøer. Finne noen på en lik eller høyere nivå enn du kan dele dine tanker; i organisasjonen eller utenom det du bestemmer deg for hva som er best.


Hvis du ikke har noen sånn og arbeidet med å håndtere det selv ved å gå en tur, skrive ned i noen typen journal dine tanker og følelser, eller sende en e-post eller stemme-post til deg selv for å "få det ut." Du trenger for å håndtere det i hvilken måte som fungerer for deg slik at du kan flytte, ikke bare for deg selv, men også for de du føre.


* Prioritere og kommunisere. Når løsningen er funnet ut, kan du hjelpe de rundt deg ved å prioritere hva du kan gjøre. Med andre ord, gi dem retning. Hva er det logiske som må være ferdig og i hvilken rekkefølge og av hvem? Omfatte større bilde-elementer, i tillegg til de mer detaljert. Det klarnet kjøreretningen er, jo flere mennesker vil kunne følge med på den. Ikke vær "grå" når det gjelder delegering og å dele og conquering. Ikke noen gang la et møte eller spontane høsting uten minner gruppen hvilken løsning du arbeider mot og hvorfor. Det er din jobb å holde visjonen som er i live og inspirasjon sterk.


* Innse hva som er viktig, og hva som ikke. Ikke kast bort dyrebare ressurser på ting som ikke er så stor av en avtale. Perfectionism, for eksempel kan sikkert komme i veien. Reflektere over situasjonen, en gang jobbet med, til å oppdage hva kan gjøres neste gang for å hindre denne typen ting skjer igjen, ikke i en skylden-modus, men i en modus for problemløsing. Ikke tillat deg selv å få hengt på minutt detaljer som lett kan overvinnes.


Lederskap er noe at du er alle ansvarlige for, enten det er en del av din beskrivelse/stilling, eller ikke. En gang i løpet av dagen er du en leder, selv om det bare fordi du er den første av metrostasjon eller commuter trene. Å sette ting i perspektiv, påvirker miljøet du arbeider i, og er en viktig ferdighet for effektiviteten i dagens forretningsliv. Sørg for å gjøre din del!


Copyright 2006, PLM Inc. All Rights Reserved

No comments:

Post a Comment