En Marine selskapet sjef jeg visste hadde en minneverdig måte introduserer seg selv til hans tropp-sjefer. Han kalte dem i hans kontor, ga dem hver en laminert lommeboken kort, så oppsagt dem uten å si et ord.
Lommeboken kort, kan du lese "Syv måter å få meg sint."
Jeg kan ikke huske hva de var sannsynligvis standard ledelse retningslinjer like, "Du lage unnskyldninger." "Du ikke komme på dine forpliktelser." "Du ser ut til din karriere og ikke tropper." De var viktig for sjefen; og jeg tror på hans lieutenants, men de er ikke viktig her.
Hva er viktig har å gjøre med lederstil de kommunisert. Tross alt, hvis jeg ikke husker de spesifikke retningslinjene, men stilen de utløste etter alle disse årene, må det være noe å huske på at stil.
I sannhet var listen mye lengre enn sju. Han hadde en hair-trigger temperament utløses på den minste provokasjon. Han var en god leder. Hans tropper oppnådd misjoner. Men jeg trodde, deretter og nå, han har vært kunne bedre.
Jeg kaller stilen, "ledende med en chip på skulderen", og jeg er sikker på at du har opplevd slike ledere.
I tidlig amerikansk historie, folk ofte beviste sitt temperament ved å legge chips av tre på deres skuldre og utfordrende andre til å kutte dem ut. I dag, er en person som har "en chip på hans skulder" sint på verden og dristig folk å provosere ham.
Det har vært min erfaring at, Generelt sett chip på skulderen ledere ikke utnytte sitt fulle potensial til å få resultater.
Det er to grunner til dette:
En får gode resultater er et spørsmål om å ha gode relasjoner. Stor ledelse er ikke bare om å bestille folk til å gjøre ting, det handler om å ha dem være ardently forpliktet til å gjøre dem. Få folk til å være så forpliktet innebærer dyrking av dyp, menneskelige relasjoner mellom leder og folk. Great ledere vet hvordan å dyrke disse relasjonene. Personer som har problemer med å dyrke gode relasjoner i deres personlige liv har ofte problemer med å dyrke produktive relasjoner som leder.
Klart, noen av de største lederne i historien--Winston Churchill kommer til hjernen--har hatt dårlig relasjoner med sine kolleger og familie. Det har imidlertid vært min erfaring fra arbeidet med tusenvis av ledere i business, regjeringen og ideelle organisasjoner at store ledere i disse organisasjonene har, for det meste, utviklet og vedlikeholdt sunn personlige relasjoner. En chip på skulderen personlighet egenskap er ofte et hinder slike forbindelser.
To, her er den viktigste grunnen stilen er mindre enn tilfredsstillende. Chip blir ofte problemet, ikke resultatene. Marines fokusert ofte på deres sjef eksplosive temperament eller annullere det, og dermed sette mindre fokus på oppdrag for hånden.
Utseende, som en Marine kan være en ekkel virksomhet. Fylltegnene er ikke i bransjen for å være hyggelig å tropper. Fylltegnene er i bransjen for å ha troppene utføre oppdraget. Som gjelder for leder overalt i alle organisasjoner, enten de er i en ekkel virksomhet eller ikke: de må utføre oppdraget, må de ha folk få resultater.
Men ofte personlighet quirks komme i veien for resultater. Sju måter som fikk ham sint var ikke stepping steiner til å utføre oppdraget stumbling blokker.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Med enerett.
No comments:
Post a Comment