Var jeg flyr hjem flere måneder siden fra et management-ledelse program jeg var lærer for et selskap i Phoenix, og jeg slo opp en samtale med gentleman neste til meg på flyet. Under samtalen spurte jeg ham hvis han mente hans sjef for å være en god leder, og han sa: "Ja, han er." Jeg spurte ham om han mente hans sjef var en god leder, og etter tenker et øyeblikk, sa han, "Nei, er han ikke."
Denne mannen var ikke alene i slik han trodde. Ifølge en undersøkelse av markedsføring informasjon selskapet TSN oppfattes"mindre enn en tredjedel av alle ledere og ledere for å være sterk ledere." Som et resultat, er stadig større prosenter av våre medarbeidere utkoblet. Ifølge undersøkelsen
• 40% av arbeidstakere føler frakoblet fra sine arbeidsgivere
• To av alle tre arbeidstakere ikke identifisere med eller motivert til å drive sin arbeidsgiver forretningsmål og mål
• 25% av ansatte er bare "viser til å samle inn en lønnsslipp"
Det er en enorm mulighet for ledere og arbeidsledere sette seg selv og sine selskaper bortsett fra deres konkurranse. Så tar hva det for en leder å "oppfattes som en sterk leder?"
FEM "C'S" LEDELSE
Tegn
Folk vil ikke følge noen for lenge hvis de ikke stole på dem. Ikke var lenge siden en velkjent CEO "ousted" etter en sonde et personlig forhold med en kvinnelig executive på samme firma. "Styret konkluderte med at fakta reflekteres dårlig på sin dom, og ville svekke sin evne til å lede company…his handlinger var inkonsekvent med våre regler for god oppførsel." Ledere må være pålitelig å produsere bærekraftig resultater.
Omsorg
Den gamle cliché gjelder: "Folk ikke bryr seg hvor mye du vet før de vet hvor mye du bryr deg." Når Lou Holtz var trener på Notre Dame, var det andre spørsmålet som han pleide å spørre hver spiller før de blir valgt til å spille etter "Kan jeg stole på deg?" "Bry deg om meg, lagkamerater, og Notre Dame?" Hvis en spiller hadde en egoistisk motiv for blir med på laget, og ikke bryr seg nok å sette teamet interesserer først, han ønsker ikke at unge mannen på laget. Han sa også hvis den unge mannen ikke hadde tro at han kunne stole på coach og føler brydde seg om i retur, ikke bør han vil være på laget. Ledere viser de bryr seg om sine lag personlig og profesjonelt.
Forpliktelse
Det er en plakat på veggen gym i Clint Eastwood filmen ganske Baby som sier "Vinnere gjøre hva tapere vil ikke gjøre." Fylltegnene er sånn også. De gjør ting dårlig ledere vil ikke gjøre. Uten tvil var en av de største bedriftsledere i vår tid Sam Walton. Hva var hans nummer én regel for suksess? Forplikte seg til virksomheten din. "Tro på det mer enn noen andre. Jeg tror jeg overvant hver eneste en av mine personlige mangler ved ren lidenskap jeg brakt til arbeidet mitt. Jeg vet ikke om du er født med denne typen lidenskap, eller hvis du kan lære det. Men jeg vet at du trenger den."
Tillit
Ledere vet hvor de skal og demonstrere ved deres ord og handlinger at det er ingen tvil om at de kommer. Videre, de gjør du vil gå med dem. De inngyte tillit til deg også. De får deg til å tro på deg selv og ditt team og å se deg selv som vinnere før det faktisk oppstår. I sin bok Reagan på lederskap, James Strock viser Ronald Reagan ferdigheter mens du er på kontoret og slutter seg til "fremfor alt Reagan gjenopprettet Amerikas tro på seg selv."
Kommunikasjon
Ledere har krystallklart overbevisende visjoner og kommunisere disse visjoner gjentatte ganger. I sin bok ledelse er det første prinsippet Rudolph Giuliani deler hans insistering på hans rutinemessig morgen møtet. "Jeg anser det hjørnesteinen til fungerer effektivt i et hvilket som helst system...Vi oppnå mye under den første timen, i stor grad fordi kommunikasjonslinjene var så klart."
I tillegg til å la folk vet også klart hvor de står, er ledere også eksepsjonell lytterne. I sin bok Team Bush – ledelse leksjoner fra Bush White House, forfatter Donald Kettl diskuterer hvordan President Bush "sørger for at han lytter" til sin øverste rådgivere. Leksjon? "Kontroller at du få ufiltrert informasjon. Øverste ledere må alle slags informasjon, god og bad…especially dårlig. Dette er hvorfor det er avgjørende å ha en mekanisme på plass som sikrer en jevn strøm av informasjon fra alle kvartaler."
Ledere som utvikler disse kvalitetene, vil skape et miljø der deres team vil gjerne gjøre hva de ville ikke ellers gjør.
No comments:
Post a Comment