Wednesday, June 13, 2012

Lederskap - hvor å utfordre en organisasjon

En god leder kan ta et team og gjøre ting som ingen trodde var mulig. For at du skal kunne gjøre dette må de gjøre trinnvise endringer er utfordrende, men ikke umulig. De vil bygge fremdriften ved å gi organisasjonen en rekke suksesser og holdninger som vil hjelpe dem å overvinne selv vanskelige situasjoner i fremtiden.


Gode lærere ta sine studenter langt utover hva elevene tror er mulig i en kort periode. En gode ledere gjøre det samme.


Lærere bryte de overordnede målene for semester i mindre ukentlige mål og ordne dem i en logisk rekkefølge. De beste lærerne som jeg har hatt planlegge tildelingene ut hele semesteret og sette det inn som en del av pensum. Går inn i klassen du ser på tildelingene og det er overveldende, men den første som ser doable, utfordrende og interessant.


I ferd med å fullføre den første tildelingen lære du flere ting som gjør neste oppdrag litt mer mulig og så en. Etter når du har fullført 4 eller 5 tildelinger har du tillit. En leder må benytte samme fremgangsmåte som lærer når det gjelder å forbedre sine organisasjoner tillit. Som leder kanskje du ikke alltid kunne ordne aktivitetene i den beste rekkefølgen for gruppen å lære. Dette gjør det vanskelig å opprette en serie med målene der hver gang du oppnå du er mer utstyrt for å oppnå neste.


Professorer har distinkte fordelen av å kunne undervise samme klasse år etter år. Siden de fleste lærere få en ny klasse hvert semester, har de muligheten til å starte friskt. Noen feilberegninger om kompleksiteten av bestemte tildelinger kan endres neste semester og eventuelle motstand på den delen av studentene er ikke kumulativt. Til å administrere disse risikoene en leder må gå videre mot sine første mål veldig nøye.


Stirrer med enkle lett å oppnå målene bidrar til å bygge fart og gir leder et bedre inntrykk av hva hans folk er i stand til å utføre. Ved å gjøre målene uformell kan en leder lære disse tingene samtidig redusere risikoen for å opprette discouragement.


Over tid må en leder kommunikative formell mål og planer. Noen ledere vil ikke fortelle noen hva organisatoriske mål er fordi de ikke ønsker folk å få disheartened hvis de ikke er oppnådd. Mens dette kan være gunstig for en kort tidsperiode, hvis en leder er i stand til å dele mål og planer etter et år, vil det være ødeleggende for organisasjonen. Teamarbeid blomstre kan bare når det er klare mål.

No comments:

Post a Comment