Saturday, August 25, 2012

Motivasjon ligningen og -retning

Når vi bryte motivasjon til sin mest grunnleggende nivå, er det enten inspirasjon-orientert eller desperasjon orienterte. Hvilken handling som vi tar, er vi i bevegelse mot noe vi favorisere eller fra noe vi disfavor.


Fleste av verden bruker desperasjon som en motivator. Desperasjon er som en storfe prod tvinger deg til å gå videre og ta affære. Du kan motivere noen på ditt team med desperasjon. Problemet er at motivasjon spurred av desperasjon ikke skal vare. Når desperasjon er motivator, er selgere i en "unna"-mentalitet.


Denne typen motivasjon fleeting, som oppstår bare når trusselen, frykt eller ubehag er til stede. Hvis du vil at motivasjon til å vare, må du stole på inspirasjon. Når gruppen er motivert av inspirasjon, de flytter på egne initiativ fordi de vil og er glade for å, heller enn fordi de blir tvunget til. Motivasjon blir lang sikt når det kraner til en person indre legg kabelendene.


Mens inspirasjon tilnærming er absolutt det mer attraktivt av to motiverende metoder, må noen ganger det være et element av "desperasjon." Jeg kan ikke si at du ønsker å føre til gruppemedlemmene å føle fortvilelse, men noen ganger ting som push oss bort har å være til stede like mye som ting som trekke oss i nærheten. Den viktigste grunnen for denne anbefalingen er at hvis inspirasjon ikke nok, potensielle kunder kan bare ganske enkelt falle i inaktivitet. Det vil si at falle de i en komfort-sonen.


Jeg har utviklet et rutenett som hjelper forskjellige motivasjonsfaktorer, deres varierende grad og effekten de har på andre. Tegne en vannrett og en loddrett kryssende akse på papiret. Til venstre på den vannrette aksen, skriver du "Desperasjon." Til høyre for den vannrette aksen, skriver du "Inspiration". Skrive "Internal" øverst på den loddrette aksen, og i bunnen av den vertikale aksen, skriver du "External." I den interne inspirasjon kvadranten, skriver du bokstaven "A". Skriv bokstaven "B." i eksterne inspirasjon-kvadrant I den interne desperasjon kvadranten, skriver du bokstaven "C" I din siste kvadranten, eksterne fortvilelse, skriver du bokstaven "D."


I Sentral-regionen er den komfort-sonen, der vi opplever selvtilfredshet. Hvordan får du noen i teamet å flytte utenfor midten? La oss starte med kortsiktige, enkel form for motivasjon, kvadranten D, hvor vi finner eksterne desperasjon. Du bruker en ytre press til å tvinge noen til handling. Med andre ord, gruppemedlemmene må gjøre hva du sier eller de sparken. "Treffer disse tallene eller pakke bagasjen." Husk, det fungerer midlertidig, men vil føre til langsiktige konsekvenser.


Det neste området av motivasjon ligningen er kvadranten C, hvor vi finner interne desperasjon. Desperasjon motivasjon kan gjøres internt Hvis du kan bruke dine prospekter følelse av plikt eller forpliktelse til å få dem til å flytte. Intern motivasjon fungerer omtrent slik ut: "Jeg får betalt, så jeg antar jeg må gjøre dette. Hvis jeg ikke gjør dette, vil teamet savne sin kvote." Du kan se at i begge disse eksemplene, personen handler på hans/hennes egne initiativ, men bare ut av forpliktelse eller å unngå en verre konsekvens.


Så, er det et sted for ett av disse sistnevnte to motiverende tilnærminger? Ja, men bruker dem med måte. De fleste lagene vil ikke satt opp med denne behandlingen hvis de ikke kjenner det er tough love. Hver innimellom, når andre ting ikke, kan du bruke disse typer motivasjon. Du må la team vet ikke bare som det er positive konsekvenser for sine handlinger, men hvis de ikke utfører, kan det være negative konsekvenser også. Det må være en opprinnelig plan eller en standard å vurdere situasjonen. Gruppemedlemmene kan ikke tror at uansett hva de vil alltid ha en jobb. La oss innse det, noen ganger vi alle trenger en spark i buksene. Når vi ty til denne tilnærmingen, er det vanligvis en negativ forhold basert på desperasjon. Bare ikke gå over, eller ta det til ytterste. Kontroller før du bruker noen negative forsterkning som selgeren har verktøyene han/hun trenger for å få jobben gjort. Har han/hun må mer trening? Er han/hun vet nøyaktig hva du forventer og hvor å gjøre den?


Den neste kvadranten er kvadranten B, hvor vi finner eksterne inspirasjon. Her er det fortsatt eksterne faktorer som påvirker deg, men denne gangen på en positiv måte. Er du inspirert og energized enn fungerende bare for å unngå smerte. Eksterne inspirasjon blir på høyre motiverende sporet fordi det kan vokse inn i interne inspirasjon. Denne kvadranten er noen ganger referert til som "lånt lys." Det er OK å være veiledende og inspirert av lånte lys, inntil du har tent din egen flamme. At minst denne typen motivasjon holder deg utvikle på en positiv måte. Selv med ytre påvirkninger, kan denne type motivasjon ha langsiktige effekter fordi det er inspirerende og dermed begynner å trykke inn din indre følelser.


Den beste typen motivasjon er interne motivasjon, som vist i kvadrant A. Denne kvadranten er det vi kaller lidenskap. Det er ingen stoppskilt personen som har fant inspirasjon som drives rent internt. Du kan sveive henne/ham opp og s / han vil gå på for alltid.


Forhåpentligvis, dette kapitlet har gitt deg mange ideer om hvordan du kan individuelle gruppemedlemmer, i tillegg til gruppen som en hele føler mer motivert. Som jeg sa tidligere, dette materialet vil gjelde for enkelte mennesker i visse situasjoner, og vil hjelpe dem å lære å finne de riktige verktøyene. Poenget er, du har kunnskaper og er utstyrt til å ta på enhver situasjon. Gå gjennom dette kapitlet når som helst du trenger å gi gruppen et løft, eller bare for å beholde gjeldende fart går. Selvfølgelig, kan noen av disse forslagene bli tilpasset gruppens behov.


Spørsmål


1. Hvorfor er tankesett salgs tvinge grunnlaget for suksess?


2. Hva er tre måter du kan prise og gjenkjenne teamet? Hvordan vil du implementere disse strategiene?


3. Gallup Consulting Group har tilbrakt mer enn to tiår intervjuteknikk hundretusener av selgere i et forsøk på å hjelpe bedriftskunder skjemaet og utvikle deres salgsteam. Funnene tyder på at toppen fire kvalitetene til øverste nivå produsenter er: 1) solid lukke ferdigheter; 2) selvportrett motivasjon; 3) sterk arbeid ethic og 4) flotte mennesker og forhold ferdigheter. Hvordan kan du implementere disse fire kvalitetene til salgsteam?

No comments:

Post a Comment