En gruppe ledere er sluttplasseringen opp et tre-dagers program på en øverste ledelse training center. De har allerede fylt ut evalueringer av kurs de tok og instruktører. Nå er de gradering fasiliteter og måltider. Snart vil de kursen tilbake hjem for å se hva arbeidet har piled opp mens de var borte.
Denne scenen er spilt utallige ganger hver dag, hele landet. Den forteller også du mye om feil selskapene gjøre med leadership training.
Selskaper bruke millioner hvert år for å sende toppledelse til flere dager, off ledelse programmer. Samtidig tilbringer de bare ca 7 prosent av budsjettet opplæring på første linje tilsynene.
Men det er de første linje-lederne som gjør de fleste av forskjellen. Jeff Immelt, gjeldende Konsernsjef i General Electric, sier at når han var en gutt, han visste alltid at navnet på sin fars veileder, men sjelden visste navnet på Konsernsjefen. Det er vanlig.
Første linje tilsynene bestemmer om arbeidere er engasjert eller ikke. De er ledere som forsikrer at lagene har både høy moral og høy produktivitet. Hvorfor ikke bruke litt trening penger på dem for å hjelpe dem å gjøre en bedre jobb?
De andre ting som er galt med å tilbringe ledelse training penger på toppledere er at de ikke sannsynligvis endre mye. En leder som har blitt plying ledelse-handel for et par tiår er ikke sannsynlig å gjøre en stor, effektiv endringen i virkemåten på grunn av et par klasser.
For å lage saker verre, bruker de fleste lederskapstrening ineffektiv metoder. Selskaper bruke millioner hvert år på klasseromsbasert opplæring som ikke er mye forskjellig fra hva du ville se hvis du kunne gå tilbake i tid til nesten alle Medieval university.
I begge tilfeller er det en person foran på rommet snakke med en haug med andre mennesker. Oh sikker, i dag ville det være PowerPoint-lysbilder og setene kanskje foretrekke, men Martin Luther ville har ingen problemer med å gjenkjenne hva som skjer.
I denne middelalderske trening-modellen instruktøren legger ut noen grunnleggende prinsipper og arbeider deretter ned til bestemte programmer. Som kan være flott for læreren, men det er ikke måten som de fleste mennesker lærer best.
Tenk på alle baby du har vært rundt. Det er ikke en alminnelig prinsipp i sikte. Baby ser ting, berører ting, kjører inn i ting og smaker ting og deretter slår alle de opplevelser i generelle prinsipper.
Det er hvordan de fleste voksne lære også. Mest effektive rekkefølgen er fra bestemte peker eller oppleve til alminnelig prinsipp.
Det vi trenger er mer lederskapstrening som bruker metoder som er mer effektive enn foredrag, eller selv foredrag med PowerPoint og støtteark. Vi må bruke flere metoder som tilbyr muligheter til å lære av bestemt, aktuelle situasjoner. Og vi må bruke flere metoder som tillater refleksjon.
Du kan imidlertid bare fordi opplæring er forskjellig fra våre Medieval modellen automatisk gjøre ikke det effektivt. Det er mange av programmer der ute som er basert på prinsippet om at vi har å gjøre noe spesielt å gjøre læring gøy. Andre programmer vokse fra behovet for trenere og konsulenter å selge noe "ny".
Det er derfor du har lederskapstrening som ikke er opplæring på alle, i alle fall ikke i ledelse. Ledere kan prøve utendørs eventyr-opplæring som kan bli mye moro, eller de kan lære ledelse av matlaging, som sannsynligvis hjelper executive være nyttigere ved parter. Men hvordan en av disse gjør du en bedre leder? Ingen av disse trendy metodene synes å gjøre mye om å hjelpe deg med å lære ledelse, men de er en morsom måte å tilbringe trening budsjettet.
Her er en annen veldig viktig ting. En masse flott klasseromsundervisning finner aldri veien tilbake til arbeidsplassen. Det synes aldri å gjøre en forskjell i hva leder-trainee gjør.
Det er fordi selskaper tilbringe sin tid og penger på trening og glem om læring. Det er til enkelt, men selskaper vanligvis engang bry ikke til å angi læring forventninger eller sjekk for å se om trainee bruker hva han eller hun ble lært. De burde.
Marshall Goldsmith vurdert hvor godt 86.000 ledelse training participants faktisk lært av erfaring. Han fant at folk som dro hjem, snakket om læring og arbeidet med vilje for å implementere nye virkemåter lært best. Men de som bare dro hjem og gjorde ingen oppfølging viste ingen forbedring i det hele tatt.
Den triste faktum er at vi vet hvordan å gjøre god leadership training; Vi gjør bare ikke det. Her er noen ting som din bedrift bør vurdere.
Bruke tid og penger trene din første linje veiledere, nye ledere. Hjelp dem satt sammen en Selvutvikling plan som vil hjelpe dem å lære på jobben. Du vil få den mest igjen for pengene sånn.
Pass på at lederskapstrening du velger adresser spesifikke ferdigheter og bruker effektiv instruksjonssøster teknikker. Sett bestemt learning objectives for alle du sender til trening.
Kontroller at mennesker som går gjennom opplæring få hjelp og oppmuntring når de kommer tilbake på jobb. Oppfølging å se at de arbeider for å implementere hva de har lært.
No comments:
Post a Comment