Oppsummering: De fleste mislykkes i sine karrierer på grunn av lederskap mangler. En viktig årsak til feilen deres er at de kontinuerlig og uvitende fortsetter å falle i to lederskap feller. Forfatteren beskriver fellene og hvordan du får ut av dem.
Du har hørt om Peter Principle: "Folk er forfremmet til deres nivå av ultimate inkompetanse". Men hva Peter Principle ikke fortelle deg er naturen av inkompetanse. For det meste, er det lederskap inkompetanse.
En menneskelige ressurser direktør fortalte meg, "Brent, ansetter vi folk for deres ferdigheter og kunnskap, men vi sparke dem eller unnlater å fremme dem eller fremme dem for deres lederskap evner - eller mangelen på dem."
Med andre ord, gjennom deres karrierer, er folk fremmet å ta ansvar for større og større grupper - før de tar over en gruppe som er for store for sine lederegenskaper.
Ett viktigste grunnen til at de kommer til kort i evner er at de er konstant og ubevisst faller i to lederskap feller.
Jeg vil beskrive fellene, hvordan komme ut av dem, og hvordan ikke å komme inn i dem i første omgang.
Fellene kan være spesielt dødelig fordi de er i mange tilfeller selv-set - og til og med selv-utløst. Hva er verre: det store flertallet av ledere som kommer inn i dem har ikke en anelse om de er fanget. Det er én ting å være i en felle og vet du er i det: Du prøver å komme seg ut. Men det er et problem av en annen størrelsesorden å være i en felle og ikke vet du er i den. I så fall vil du bli der.
DEN FØRSTE TRAP: "Jeg trenger ..."
En marketing leder i et stort globalt selskap var snubler. Hans team var ikke å oppnå målrettede resultater. Han fortalte meg: "Den gode nyheten er at de gjør det jeg forteller dem Den dårlige nyheten er at de gjør det jeg forteller dem -. BARE det jeg forteller dem Annet enn å skyte det verste av gjengen eller overføring andre ut av laget,. Jeg kan ikke finne ut hva jeg skal gjøre. Og hvis jeg ikke gjør det snart, vil jeg være den sparken eller overført! "
Jeg spurte om jeg kunne sitte i et gruppemøte til omfang ut av situasjonen. "Vær min gjest," sa han. "Men jeg ser ikke hva godt det vil gjøre. Problemet er ikke i møtene. Alle er enige om hva som trenger å få gjort når de er på møtene. Problemet er resultatet etter møtene."
Møtet hadde pågått bare for bare et par minutter da jeg så hva som var galt. Etterpå, alene på kontoret hans, sa jeg til ham: "De er ikke problemet du problemet du har falt i to lederskap feller..."
Han så på meg vantro. "Hva feller?"
Jeg forklarte at ledere ofte faller inn i feller som hindrer dem fra å få det fulle mål av resultatene de er i stand til. Og den farligste fellene er ofte de sine egne å gjøre.
UT av laget, kan jeg ikke finne ut hva jeg skal gjøre. Og hvis jeg ikke gjør det snart, vil jeg være den sparken eller overført! "Jeg spurte om jeg kunne sitte i et gruppemøte til omfang ut av situasjonen. "Vær min gjest," sa han. "Men jeg ser ikke hva godt det vil gjøre. Problemet er ikke i møtene. Alle er enige om hva som trenger å få gjort når de er på møtene. Problemet er resultatet etter møtene."
Møtet hadde pågått bare for bare et par minutter da jeg så hva som var galt. Etterpå, alene på kontoret hans, sa jeg til ham: "De er ikke problemet du problemet du har falt i to lederskap feller..."
Han så på meg vantro. "Hva feller?"
Jeg forklarte at ledere ofte faller inn i feller som hindrer dem fra å få det fulle mål av resultatene de er i stand til. Og den farligste fellene er ofte de sine egne å gjøre.
Den første fellen er "jeg trenger ..." Felle.
Faller ledere inn i denne fellen når de sier, "jeg trenger deg å treffe markedsføring mål, jeg trenger deg for å få mer produktiv, jeg trenger deg til (fyll inn blank)". Jeg trenger ... Jeg trenger ... Jeg TRENGER ....
Hvorfor er dette en felle? Svaret: lederens feilslutning. Lederens feilslutning er den feilaktige troen av lederne at deres egne behov blir automatisk gjengjeldt av behovene til menneskene de leder. Det er en feilslutning fordi automatisk gjensidighet ikke eksisterer. Men så mange ledere går tankeløst langs drevet av feilslutning og så faller inn i "jeg trenger ..." Felle.
For eksempel mente markedsføringen leder han motivere folk til å få gode resultater. Men under møtet, var han stadig gjenta: "Jeg trenger ...". Så, i virkeligheten var han bestiller folk til å få gjennomsnittlige resultater. Selvfølgelig trenger ledere ikke for folk å få gjennomsnittlige resultater. Men gjennomsnittlig resultater er vanligvis resultatet av orden lederskap.
Rekkefølgen er den laveste form for motivasjon. Ordren lederens fokus på min-veis-eller-the-motorveien kan ikke få gode resultater fra folk på en konsistent grunnlag rett og slett fordi folk vanligvis ikke kan pålegges å gjennomføre ekstraordinære bestrebelser. De må velge å gjøre det. Da han sa, "Den dårlige nyheten er de bare gjør det jeg forteller dem.", Var han uvitende afflicting dem. De var ganske enkelt å svare på en ordre og deretter gå inn i en slags suspendert animasjon (maskert av travle arbeid) til neste bestilling kom.
I del 2 vil jeg beskrive hvordan å komme seg ut av denne fellen.
2005 © Den Filson Leadership Group, Inc. Alle rettigheter reservert.
No comments:
Post a Comment