Saturday, October 1, 2011

Tre faktorer Leadership Motivasjon

De fleste lederne kan ikke motivere folk fordi de misforstår hva motivasjonen er virkelig handler om. Her er tre faktorer for motivasjon som kan hjelpe ledere motivere folk på en konsistent basis.
------

Ledere gjør ingenting viktigere enn å få resultater. Men du kan ikke få resultater selv. Du trenger andre til å hjelpe deg å gjøre det. Og den beste måten å få andre mennesker få resultater er ikke ved å bestille dem, men motivere dem. Men mange ledere ikke klarer å motivere folk til å oppnå resultater fordi disse lederne misforstå den konseptet og anvendelser av motivasjon.

For å forstå motivasjonen og bruke det daglig, la oss forstå sine tre kritiske faktorer. Kjenner disse faktorene og setter dem inn i handlingen til stor forbedre dine evner til å lede for resultater.

1. Motivasjon er fysisk handling. "Motivasjon" har felles røtter med "motor", "momentum", "motion", "mobile" osv. - alle ord som betegner bevegelse, fysisk handling. Et vesentlig trekk ved motivasjon er fysisk handling. Motivasjon er ikke om hva folk tenker eller føler, men hva de fysisk gjør. Når motivere folk til å få resultater, utfordre dem til å ta disse handlingene som vil realisere disse resultatene.

Jeg råder ledere som skal motivere enkeltpersoner og team for å få resultater om ikke å levere presentasjoner men "lederskap snakker." Presentasjoner formidle informasjon .. Men når du ønsker å motivere folk, må du gjøre mer enn bare å formidle informasjon. Du må ha dem tror på deg, og iverksette tiltak for å følge deg. Et viktig resultat av hver lederskap diskusjon må være fysisk handling, fysisk handling som fører til resultater.

For eksempel, jobbet jeg med den nylig utnevnt til direktør for en stor markedsavdeling som ønsket avdelingen å oppnå betydelig økning i resultatene. Imidlertid ble de ansatte en demoralisert gjeng som hadde vært klokkes tonnevis av overtid i henhold til hennes forgjenger og var følelsen sint at deres innsats ikke ble anerkjent av toppledelsen.

må motivere enkeltpersoner og team for å få resultater om ikke å levere presentasjoner men "lederskap snakker." Presentasjoner formidle informasjon .. Men når du ønsker å motivere folk, må du gjøre mer enn bare å formidle informasjon. Du må ha dem tror på deg, og iverksette tiltak for å følge deg. Et viktig resultat av hver lederskap diskusjon må være fysisk handling, fysisk handling som fører til resultater.

For eksempel, jobbet jeg med den nylig utnevnt til direktør for en stor markedsavdeling som ønsket avdelingen å oppnå betydelig økning i resultatene. Imidlertid ble de ansatte en demoralisert gjeng som hadde vært klokkes tonnevis av overtid i henhold til hennes forgjenger og var følelsen sint at deres innsats ikke ble anerkjent av toppledelsen.

Hun kunne ha forsøkt å bestille dem å få den økte resultater. Mange ledere gjør det. Men ordre-ledelse grunnleggere i dagens svært konkurransedyktige, raskt skiftende markeder. Organisasjoner er langt mer konkurransedyktige når deres ansatte i stedet for å bli beordret til å gå fra punkt A til punkt B vil gå fra punkt A til punkt B. Så jeg foreslo at hun tar et første skritt i å få de ansatte til å øke resultatene ved å motivere de ansatte å ønske å øke resultatene. De ville "vil" når de begynte å tro på hennes lederskap. Og det første skrittet i enlisting at troen var for henne å gi en rekke lederskap snakker til de ansatte.

En av hennes første samtalene at hun planla var til instituttet ansatte i selskapets auditorium.

e av hver lederskap diskusjon må være fysisk handling, fysisk handling som fører til resultater.

For eksempel, jobbet jeg med den nylig utnevnt til direktør for en stor markedsavdeling som ønsket avdelingen å oppnå betydelig økning i resultatene. Imidlertid ble de ansatte en demoralisert gjeng som hadde vært klokkes tonnevis av overtid i henhold til hennes forgjenger og var følelsen sint at deres innsats ikke ble anerkjent av toppledelsen.

Hun kunne ha forsøkt å bestille dem å få den økte resultater. Mange ledere gjør det. Men ordre-ledelse grunnleggere i dagens svært konkurransedyktige, raskt skiftende markeder. Organisasjoner er langt mer konkurransedyktige når deres ansatte i stedet for å bli beordret til å gå fra punkt A til punkt B vil gå fra punkt A til punkt B. Så jeg foreslo at hun tar et første skritt i å få de ansatte til å øke resultatene ved å motivere de ansatte å ønske å øke resultatene. De ville "vil" når de begynte å tro på hennes lederskap. Og det første skrittet i enlisting at troen var for henne å gi en rekke lederskap snakker til de ansatte.

En av hennes første samtalene at hun planla var til instituttet ansatte i selskapets auditorium.

Hun fortalte meg: "Jeg vil at de skal vite at jeg setter pris på det arbeidet de gjør og at jeg tror at de kan få de resultatene jeg ber for dem. Jeg vil ha dem til å føle godt om seg selv."

"Tro er ikke nok,» sa jeg. "Feeling good er ikke nok. Motivasjon må skje. Fysiske tiltak skal finne sted. Ikke gi snakke før du vet hva presis handlingen du er nødt til å skje."

Hun fikk ideen om å ha administrerende direktør kommer inn i rommet etter foredraget, riste hver ansatt hånd, og fortelle alle hvor mye han satte pris på deres harde arbeid - fysisk handling. Hun stoppet ikke der. Etter CEO venstre, utfordret hun hver ansatt til å skrive ned på et stykke papir tre spesifikke ting som de trengte fra henne til å hjelpe dem med å få økninger i resultatene og deretter hånd de biter av papir til henne personlig - fysisk handling.

Mind deg, var at ledelse snakker ikke magisk støv stenket på de ansatte umiddelbart motivere dem. (For å slå avdeling rundt slik at det begynte å oppnå betydelig økning i resultatene, måtte hun gi mange ledere snakker i ukene og månedene fremover.) Men det var en begynnelse. Viktigst var det riktig begynnelsen.

arbeidere til å ønske å øke resultatene. De ville "vil" når de begynte å tro på hennes lederskap. Og det første skrittet i enlisting at troen var for henne å gi en rekke lederskap snakker til de ansatte.

En av hennes første samtalene at hun planla var til instituttet ansatte i selskapets auditorium.

Hun fortalte meg: "Jeg vil at de skal vite at jeg setter pris på det arbeidet de gjør og at jeg tror at de kan få de resultatene jeg ber for dem. Jeg vil ha dem til å føle godt om seg selv."

"Tro er ikke nok,» sa jeg. "Feeling good er ikke nok. Motivasjon må skje. Fysiske tiltak skal finne sted. Ikke gi snakke før du vet hva presis handlingen du er nødt til å skje."

Hun fikk ideen om å ha administrerende direktør kommer inn i rommet etter foredraget, riste hver ansatt hånd, og fortelle alle hvor mye han satte pris på deres harde arbeid - fysisk handling. Hun stoppet ikke der. Etter CEO venstre, utfordret hun hver ansatt til å skrive ned på et stykke papir tre spesifikke ting som de trengte fra henne til å hjelpe dem med å få økninger i resultatene og deretter hånd de biter av papir til henne personlig - fysisk handling.

Mind deg, var at ledelse snakker ikke magisk støv stenket på de ansatte umiddelbart motivere dem. (For å slå avdeling rundt slik at det begynte å oppnå betydelig økning i resultatene, måtte hun gi mange ledere snakker i ukene og månedene fremover.) Men det var en begynnelse. Viktigst var det riktig begynnelsen.

2. MOTIVASJON er drevet av følelser. Emotion og bevegelse kommer fra den samme latinske rot som betyr "å flytte". Når du ønsker å flytte folk til handling, engasjere sine følelser. En handling av motivasjon er en handling av følelser. I alle strategisk ledelse tilstreber, må du sørge for at folk har et sterkt følelsesmessig engasjement for å realisere den.

Da jeg forklarte dette til Chief Marketing Officer av et verdensomspennende tjenester selskapet, sa han, "Nå vet jeg hvorfor vi ikke vokser! Vi ledere utviklet vår markedsstrategi i en bunker! Han viste meg sin" strategi "dokumentet. Det var rundt 40 sider lang, enkel linjeavstand. Punktene det gjorde var logisk, konsekvent og helhetlig. Det gjorde perfekt forstand. Det var trøbbel. Det gjøres perfekt, intellektuell forstand til ledere. Men det gjorde eksperimentell mening . til midten ledelsen som måtte bære den ut De hadde omtrent like mye i satt i strategien som vinduet skivene ved bedriftens hovedkontor Så de saboterte det på mange innovative måter Bare når mellomledere var motivert -.. var følelsesmessig forpliktet til å gjennomføre strategien - gjorde at strategien har en reell sjanse til å lykkes.

3. Motivasjon er ikke det vi gjør mot andre. IT'S hva andre gjør for seg selv. Det engelske språket ikke nøyaktig bilde av den psykologiske sannheten om motivasjon. Sannheten er at vi ikke kan motivere noen til å gjøre noe. De menneskene vi ønsker å motivere bare kan motivere seg selv. Den motivator og motivatee er alltid den samme personen. Vi som ledere kommunisere, motivere de. Så vår "motiverende" andre til å få resultater innebærer egentlig vår å skape et miljø der de motivere seg for å få disse resultatene.

No comments:

Post a Comment