Thursday, September 29, 2011

Dump Din Taler For Leadership Talks!

Administrerende direktør i et verdensomspennende virksomhet bedt meg om å hjelpe ham utvikle en tale han planla å gi til flere hundre av sine toppledere. Han sa, "Jeg føler som om jeg Daniel går inn i løvens hule."

Faktisk var det virksomheten tilsvarer en løvens hule at han gikk inn. Innleid fra et konkurrerende firma, han var en fremmed til selskapet, et selskap som hinket av fallende markedsandeler og dårlig moral forårsaket av vilkårlige handlinger tidligere administrerende direktør, en isolert diktator.

"Dette er første gang de fleste av dem vil se og høre meg," sa han. "Jeg vil gi en presentasjon om status for virksomheten."

"Hold on," sa jeg. "Ikke gi en presentasjon. Gi en ledelse snakke i stedet."

Det er en forskjell, jeg forklarte, mellom en presentasjon / tale og en ledelse snakke. En presentasjon / tale kommuniserer informasjon, men en ledelse snakke, ikke bare kommuniserer informasjon, men gjør en dyp, emosjonelle, menneskelige forbindelse med publikum.

De fleste lederne gi presentasjoner og taler det meste av tiden når de skal gi lederskap forhandlinger.

"Du står overfor en viktig ledelse situasjon,» sa jeg. "Den gamle ordtaket:" Du får aldri en ny sjanse til å gjøre et førsteinntrykk 'gjelder her i spar. Du har en stor ledelse snakke mulighet. Men for å ha folk tror på deg og følge deg, må de være følelsesmessig forpliktet til å deg og hva du sier. Så forstår hva deres emosjonelle behov. "

Jeg gikk ut i feltet og snakket med en rekke av sine ledere og funnet ut at de følte skremt av kravene til stadig mer sofistikerte kunder. Jeg fant ut at de ikke fryktet å bli støttet i de beslutningene de har gjort i feltet. Jeg lærte at de var sinte over å måtte møte det de betraktet unødvendige krav til rapportering. Jeg lærte at de ikke stoler på toppledere.

Skremsler, frykt, sinne, mistro .. . de følelser som beskrives tilstanden hans publikum, og i sannhet, staten av virksomheten.

Konsernsjefen ga en ledelse snakke som snakket til og svarte behovene til dem følelser, et foredrag basert på enkle ideen at han var en person som de kunne stole på.

At lederskap snakke markerte begynnelsen på en snuoperasjon for selskapet.

Lærdommen: Analyser og snakke til følelser av en situasjon, og du kan bli en dramatisk mer effektiv leder.

Sørg for at analysen skje på denne måten:
* Vite forskjellen mellom en presentasjon / tale og ledelse snakke deretter vise alle snakker situasjon du møter enten som en presentasjon / tale situasjon eller en ledelse snakke situasjon.

* Vit at du sjelden gi presentasjon / foredrag og at lederskap snakke bør være den primære lederskap kommunikasjonsverktøy.

menter. Jeg lærte at de ikke stoler på toppledere.

Skremsler, frykt, sinne, mistro .. . de følelser som beskrives tilstanden hans publikum, og i sannhet, staten av virksomheten.

Konsernsjefen ga en ledelse snakke som snakket til og svarte behovene til dem følelser, et foredrag basert på enkle ideen at han var en person som de kunne stole på.

At lederskap snakke markerte begynnelsen på en snuoperasjon for selskapet.

Lærdommen: Analyser og snakke til følelser av en situasjon, og du kan bli en dramatisk mer effektiv leder.

Sørg for at analysen skje på denne måten:
* Vite forskjellen mellom en presentasjon / tale og ledelse snakke deretter vise alle snakker situasjon du møter enten som en presentasjon / tale situasjon eller en ledelse snakke situasjon.

* Vit at du sjelden gi presentasjon / foredrag og at lederskap snakke bør være den primære lederskap kommunikasjonsverktøy.

* Analyser følelser av publikum ved å spørre hva de føler på det tidspunktet du snakker, hva de frykter, hva angers dem, hva som inspirerer dem.

* Struktur din diskusjon rundt emosjonelle-snakker poeng. For eksempel liste opp tre ting som gjør deg sint publikum. Gjør de tingene de største overskriftene snakk din.

* Snakk med dem om sine følelser. Fortell dem, for eksempel at du skjønner de er sinte og hva de er sinte om. Fortell dem hva du innser de føler.

Snakk derfor, og du er avslørt i kraftige motiverende måter. Videre er de avslørt seg selv.

Disse åpenbaringene kan skape sterke bånd mellom høyttalerne og publikum.

Forstå snakker situasjonen i form av sin følelsesmessige innhold, og du forstår at situasjonen på nye måter. Forstå det på nye måter og du snakker på nye måter. Og når du snakker på nye måter, fungerer publikum på nye måter.

2004 © Den Filson Leadership Group, Inc. Alle rettigheter reservert.

No comments:

Post a Comment